• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

Solvik

Panerai
Spontanköpte en länk till min Waltham på kaplans lilla igår. Godkänt men kanske inte superpassning. Skön länk iaf! Seaskyen får smaka mesh ett tag.. Kul med ombyten, blir lite nytändning!:)
B374B239-F7C5-47BF-BB0E-9A2348593962.jpeg

0213ED62-5F6B-46C2-A5DB-225F76CD802D.jpeg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Spontanköpte en länk till min Waltham på kaplans lilla igår. Godkänt men kanske inte superpassning. Skön länk iaf! Seaskyen får smaka mesh ett tag.. Kul med ombyten, blir lite nytändning!:)
B374B239-F7C5-47BF-BB0E-9A2348593962.jpeg

0213ED62-5F6B-46C2-A5DB-225F76CD802D.jpeg
Snyggt! Vad är det för klocka som ligger i bakgrunden utanför fokus på mesh? Ser ut att förtjäna ett eget foto :)
Edit: Seasky?
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Eterna Matic 1000 på jubilee. Vet inte om det passar på bra ihop, länken kanske lite för kraftig för klockan?
IMG_20190710_223742.jpg

IMG_20190710_224228.jpg
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Förmodligen önsketänk tyvärr. Gissar att länkarna inte hålls ihop av pinnar(iaf de jag kortat). Men dessa är inte så svåra att vika upp och när du väl har gjort det ser du hur konstruktionen ser ut!
Hmm ja kanske får fram med skeuvmejseln och karva :)
Innerbitarna sitter med sprintar/pinnar så jag tänkte att det kunde vara samma hela vägen.
IMG_20190710_234519.jpg
 

Mukt

Cartier
Hmm ja kanske får fram med skeuvmejseln och karva :)
Innerbitarna sitter med sprintar/pinnar så jag tänkte att det kunde vara samma hela vägen.
IMG_20190710_234519.jpg

Ah missförstod dig, trodde du menade alltså friktionssprintar(?) som skulle tryckas hela vägen. Hur som, fram med någon lite vass mejsel. Lycka till!
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Ser lite off ut där länken blir bredare strax under bandhornen. Skulle nog se bättre ut utan den biten.

Ah missförstod dig, trodde du menade alltså friktionssprintar(?) som skulle tryckas hela vägen. Hur som, fram med någon lite vass mejsel. Lycka till!
Givetvis var jag tvungen att testa genast, omöjligt att låta bli. Första länkbiten var orimligt krånglig innan jag begrep hur bitarna sitter ihop men sen gick det betydligt enklare. Ska inte säga att det blev perfekt, men iaf mindre dåligt!
Stort tack till er båda, aldrig tänkt på att de yttersta bitarna går att ta bort. Nu vet jag vad jag ska göra med alla länkar jag ratat bort i ett skåp för att de är så breda i ändarna iaf :)
 

Bilagor

  • IMG_20190711_004610.jpg
    IMG_20190711_004610.jpg
    93.9 KB · Visningar: 2
  • IMG_20190711_004542.jpg
    IMG_20190711_004542.jpg
    88.1 KB · Visningar: 2

Mukt

Cartier
Givetvis var jag tvungen att testa genast, omöjligt att låta bli. Första länkbiten var orimligt krånglig innan jag begrep hur bitarna sitter ihop men sen gick det betydligt enklare. Ska inte säga att det blev perfekt, men iaf mindre dåligt!
Stort tack till er båda, aldrig tänkt på att de yttersta bitarna går att ta bort. Nu vet jag vad jag ska göra med alla länkar jag ratat bort i ett skåp för att de är så breda i ändarna iaf :)

Snyggt! Ganska tillfredsställande känsla efter att man suttit under småtimmarna och mekkat med något möglig länk och resultatet blir lyckat!
 

Psykel

Patek
Givetvis var jag tvungen att testa genast, omöjligt att låta bli. Första länkbiten var orimligt krånglig innan jag begrep hur bitarna sitter ihop men sen gick det betydligt enklare. Ska inte säga att det blev perfekt, men iaf mindre dåligt!
Stort tack till er båda, aldrig tänkt på att de yttersta bitarna går att ta bort. Nu vet jag vad jag ska göra med alla länkar jag ratat bort i ett skåp för att de är så breda i ändarna iaf :)
En klar förbättring!
 
Topp