Nja, ser väl inte jättebra ut. Den typen av klocka gör sig bättre på läder imho.Vad tror ni om denna kombon? Har alltid haft svart grisband men testade byta till jubilee. Tycker det ser lite skumt ut eller är jag bara ovan?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja, ser väl inte jättebra ut. Den typen av klocka gör sig bättre på läder imho.Vad tror ni om denna kombon? Har alltid haft svart grisband men testade byta till jubilee. Tycker det ser lite skumt ut eller är jag bara ovan?![]()
Håller nog med, alltid bra med någon ammams åsikt också. Tror de långa och smala bandhornen skapar konstiga proportioner. Får bli läderbandet igen.Nja, ser väl inte jättebra ut. Den typen av klocka gör sig bättre på läder imho.
Vad tror ni om denna kombon? Har alltid haft svart grisband men testade byta till jubilee. Tycker det ser lite skumt ut eller är jag bara ovan?![]()
Smutt!Äntligen har Helimaklossen fått en värdig länk, en jbc från kaplans lilla igår
![]()
Jäkligt cool och udda länk!Äntligen har Helimaklossen fått en värdig länk, en jbc från kaplans lilla igår
![]()
Tack, var på tiden.. zulu i all ära men lite för köttig klocka..
Tack! Gillar dem, har en original till min zodiac super sea wolf ocksåJäkligt cool och udda länk!
Grattis. Cool klocka blev precis ännu coolare!![]()
Den var än bättre på Zodiac:en tyckte jag!Tack! Gillar dem, har en original till min zodiac super sea wolf också
![]()
Tudor är väl de närmsta du kan komma utan att vara Rolex. Dock kanske du var ute efter något billigare alternativ?Sjukt kul med vintage på länk! Själv letar jag efter allternativ till 5500 och oyster prince! Gillar verkligen 34 mm och älskar utformningen på dessa! Någon som har förslag på alternativ liknande dessa?![]()
Ja precis, letar efter något liknande dem men billigareTudor är väl de närmsta du kan komma utan att vara Rolex. Dock kanske du var ute efter något billigare alternativ?![]()
Kanske en Vostok Kommandirskie med 2214-verket? De kostar typ en kopp kaffe.Ja precis, letar efter något liknande dem men billigare![]()
Riktigt ball men inte riktigt vad jag tänkteKanske en Vostok Kommandirskie med 2214-verket? De kostar typ en kopp kaffe.
![]()
Finns väl rätt många enklare vintageur som har snarlik design och sen gäller det att hitta en schysst vintage oysterlänkJa precis, letar efter något liknande dem men billigare![]()
Jag tror jag såg den i en annan tråd, riktigt härlig! Jag har förstått att de är lättare att hitta en skysst dinka över länk heheFinns väl rätt många enklare vintageur som har snarlik design och sen gäller det att hitta en schysst vintage oysterlänk
Jag hade en Longines med noname oysterlänk som jag tycker påminner lite om en date/datejust med slät ring och oyster.
Edit: jag syftar på alltså ej på tavla/visare/index utan boetten
![]()
![]()
Detta är en ref 6263 från 50-talet, bör finns utan subsekund också. Annars kan du nog tittia på 60-talsklockor som jag tycker oftare liknar den boettdesignen du letarJag tror jag såg den i en annan tråd, riktigt härlig! Jag har förstått att de är lättare att hitta en skysst dinka över länk heheja men precis, de är boettformen och länk jag främst är ute efter! Vet du vad det var för årgång på den samt om den finns utan sub sekund?
![]()
Verket 12.68z gör den till sub sekund, har inte koll på vad den hette utan?Jag tror jag såg den i en annan tråd, riktigt härlig! Jag har förstått att de är lättare att hitta en skysst dinka över länk heheja men precis, de är boettformen och länk jag främst är ute efter! Vet du vad det var för årgång på den samt om den finns utan sub sekund?
![]()
Jäklar vilken stöddig länk! Aldrig sett något liknande.![]()
Tråkig boettform och tråkigt med raka ändlänkar, men ändå.
Maruman, japantillverkad.Jäklar vilken stöddig länk! Aldrig sett något liknande.
Men länken är fantastiskt läcker! !![]()
Tråkig boettform och tråkigt med raka ändlänkar, men ändå.
Maruman, Japan, måste hitta en sådan om du ursäktar. Men som du säger, inte helt lätt att hitta ett ur som passar det vassa utrycket.Men länken är fantastiskt läcker! !
Hade det varit 20mm svängda ändar så hade jag kört den på allt i lådanMaruman, Japan, måste hitta en sådan om du ursäktar. Men som du säger, inte helt lätt att hitta ett ur som passar det vassa utrycket.