• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

Vad tror ni om denna kombon? Har alltid haft svart grisband men testade byta till jubilee. Tycker det ser lite skumt ut eller är jag bara ovan?
IMG_20190902_175725.jpg
Nja, ser väl inte jättebra ut. Den typen av klocka gör sig bättre på läder imho.

Sjukt kul med vintage på länk! Själv letar jag efter allternativ till 5500 och oyster prince! Gillar verkligen 34 mm och älskar utformningen på dessa! Någon som har förslag på alternativ liknande dessa? :)

Sjukt kul med vintage på länk! Själv letar jag efter allternativ till 5500 och oyster prince! Gillar verkligen 34 mm och älskar utformningen på dessa! Någon som har förslag på alternativ liknande dessa? :)
Tudor är väl de närmsta du kan komma utan att vara Rolex. Dock kanske du var ute efter något billigare alternativ? :)

Ja precis, letar efter något liknande dem men billigare :)
Finns väl rätt många enklare vintageur som har snarlik design och sen gäller det att hitta en schysst vintage oysterlänk :)

Jag hade en Longines med noname oysterlänk som jag tycker påminner lite om en date/datejust med slät ring och oyster.

Edit: jag syftar på alltså ej på tavla/visare/index utan boetten
5AAE56D9-AE1F-49D5-8F86-B7E2BB9F4DCB.jpeg

923274C3-77F2-4B87-BDCD-E36862151A7F.jpeg

Finns väl rätt många enklare vintageur som har snarlik design och sen gäller det att hitta en schysst vintage oysterlänk :)

Jag hade en Longines med noname oysterlänk som jag tycker påminner lite om en date/datejust med slät ring och oyster.

Edit: jag syftar på alltså ej på tavla/visare/index utan boetten
5AAE56D9-AE1F-49D5-8F86-B7E2BB9F4DCB.jpeg

923274C3-77F2-4B87-BDCD-E36862151A7F.jpeg
Jag tror jag såg den i en annan tråd, riktigt härlig! Jag har förstått att de är lättare att hitta en skysst dinka över länk hehe :p ja men precis, de är boettformen och länk jag främst är ute efter! Vet du vad det var för årgång på den samt om den finns utan sub sekund? :)

Jag tror jag såg den i en annan tråd, riktigt härlig! Jag har förstått att de är lättare att hitta en skysst dinka över länk hehe :p ja men precis, de är boettformen och länk jag främst är ute efter! Vet du vad det var för årgång på den samt om den finns utan sub sekund? :)
Detta är en ref 6263 från 50-talet, bör finns utan subsekund också. Annars kan du nog tittia på 60-talsklockor som jag tycker oftare liknar den boettdesignen du letar :)

Verket 12.68z gör den till sub sekund, har inte koll på vad den hette utan?
Jag äger denna vackra skönhet idag efter att jag lurade av @hejsam den :D

Tillbaka
Topp