• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Enklare vintageur på länkar...

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Dubbelpostar här också. Tissot Visodate Seastar T12 på en underbar GF-länk. Länken gör hela klockan.
20190921_104625-01.jpeg

20190921_105150-01.jpeg

20190921_105154-01.jpeg
 

ganadorg

Breitling
Här är mitt bidrag. En vintage kostymklocka från Seiko, guld på stål med (enligt uppgift från förra ägaren) två diamanter på urtavlan. Ganska liten o nätt men gillar den ändå. Tog ett tag att hitta en länk i samma guldton men tyckte resultatet blev skitbra. :D
 

Bilagor

  • 20191130_100932.jpg
    20191130_100932.jpg
    932.3 KB · Visningar: 6

Doc_152

Omega
Här är mitt bidrag. En vintage kostymklocka från Seiko, guld på stål med (enligt uppgift från förra ägaren) två diamanter på urtavlan. Ganska liten o nätt men gillar den ändå. Tog ett tag att hitta en länk i samma guldton men tyckte resultatet blev skitbra. :D

Vad är det för seiko? Kärlek vid första ögonkastet....
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Tack! Jag tkr generellt att länk ger en klocka helhet.
Föredrar länk på både nytt och gammalt. Men har faktiskt aldrig ägt en riktig rislänk. Måste råda bot på detta. Har dessutom en Technos Birka hemma med just 18mm luggar som väntar på ett vettigt band/länk.

Hittade denna men är ju tyvärr 20mm
https://klocksnack.se/threads/nos-bor-20mm.127041/

Om du råkar få tag i en för kort rackare är jag din köpare! Fördelen med små handleder :p
 
Senast ändrad:
Topp