• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Er första "dyra" klocka. Hur la ni upp sparandet?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har inte köpt någon "dyr"-klocka än :cool: Gissningsvis när den dagen kommer(om jag känner mig själv rätt) så kommer jag betala 70-80% cash och sista biten med mastercard.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ett hett tips är ju att ha en riktigt rejäl överlevnadsbuffert. Allt för få som inte har gömt undan pengar nog för sig själva.
= Där kan man nalla om det skulle behövas för en klocka.
 
Ett hett tips är ju att ha en riktigt rejäl överlevnadsbuffert. Allt för få som inte har gömt undan pengar nog för sig själva.
= Där kan man nalla om det skulle behövas för en klocka.
Nästan exakt så jag gjorde. Arbetade under en längre period med tillfälliga anställningskontrakt utan att vara med i någon A-kassa eller liknande, så var tvungen att spara ganska aggressivt. När jag sen råkade bli tillsvidareanställd, så kunde jag passa på att använda delar av min buffert till något viktigt istället.
 

Bottenviken

Breitling
Är sjukskriven, fick pengar av försäkringsbolaget när jag fick min diagnos, insåg att livet är kort, så #YOLO. Har dock inte slagit till än på något som kan kallas dyrt, men spanar! Hade mycket hellre jobbat ihop pengarna själv till min första fina klocka.
Då har du garanterat ett ännu större behov av att kunna förgylla tillvaron - som sjuk menar jag - hoppas du får möjlighet att unna dig något extra fint!
 
Topp