• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

Tråkig trådflytt. Skapas för få intressanta, och när det väl görs så klumpas de snabbt in i de generiska långkörartrådarna för att sen åter försvinna in i tomma intet..

Nåväl..

Land-vatten-hav:
Frontar denna. Tre klockor ur samlingen som används frekvent, och gör sig väldigt bra i flera olika sammanhang.

Sinn Klassik 12 på custom strap från @Ragnr.
Seiko Alpinist på strap från REM.
Rolex Submariner

Haft mer renodlade flygare i olika omgångar, och kommer garanterat komma in fler framåt. Men just nu är Klassik 12 mest pilot-DNA hos mig iaf.

Min land vatten hav trippel
IMG_8387.jpeg

Var halva gänget inne i påsköldimman igår?
Land, vatten, hav?
Vafan är skillnaden på vatten och hav?
☺️😘

Skämt åsido!
Riktigt bra trådrubrik som jag kan hålla med om borde fått en egen subtråd.

Jag bidrar med dessa.
Landklockan får representeras av min Seiko Grand Quartz.
Jag vet inte om det ska vara en äventyrsklocka man tänker på i tråden men denna använder jag endast på land i vilket fall.

Luften, GMT Master II för the win.

Och i vattnet bär jag min SKX007 - trotjänaren!
Den kommer aldrig säljas men jag söker efter en ”riktig” dykare i dagsläget men har inte riktigt hittat rätt.
(Doxa? IWC Aquatimer? Planet Ocean? Vi får se…)

IMG_3594.jpeg

Var halva gänget inne i påsköldimman igår?
Land, vatten, hav?
Vafan är skillnaden på vatten och hav?
☺️😘

Skämt åsido!
Riktigt bra trådrubrik som jag kan hålla med om borde fått en egen subtråd.

Jag bidrar med dessa.
Landklockan får representeras av min Seiko Grand Quartz.
Jag vet inte om det ska vara en äventyrsklocka man tänker på i tråden men denna använder jag endast på land i vilket fall.

Luften, GMT Master II för the win.

Och i vattnet bär jag min SKX007 - trotjänaren!
Den kommer aldrig säljas men jag söker efter en ”riktig” dykare i dagsläget men har inte riktigt hittat rätt.
(Doxa? IWC Aquatimer? Planet Ocean? Vi får se…)

IMG_3594.jpeg
Haha! Jävligt korrekt iakttagelse. Kan inte skylla på påskölsdimma dock, enbart ren och skär lågbegåvning. 🙂

Idag dök min Citizen NB1050-59E upp från Japan och känner att min japanska trio är väldigt trevlig just nu. 🤩

Beater Casio GW-5000U-1JF (köpt i Ginza)
Daily Seiko SPB383J1
Dress Citizen NB1050-59E (kommer nog oftast sitta på läder)

IMG_5395.jpg

Tillbaka
Topp