• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

När vi kommer till kronografer så känner jag ändå att denna trippel är bra stark.

E8AA0E68-6D9D-4492-9E59-1D9C6849076C.jpeg

Nu är jag i farten igen.
Denna gång med representanter för den så kallade quartzkrisen.
Som jag ser det var det snarare en evolution och här är 3 härliga representanter från mästarna från Japan. I ordning från vänster till höger(ojapanskt): Seiko(VFA), King Quartz, Grand Quartz.
I mitt tycke mästerverk. Önskar bara att man hade lyckats komma över dem i ädelmetall.
IMG_2347.jpeg

Förra veckan fick jag ihop en Oris-retro-trippel: Big Crown Movember, ChronOris Movember och en Divers sixty-five. Hade länge tänkt att ha de tre Movember varianterna men är egentligen mera förtjust i silverfärgade visare så nu fick det bli den första varianten av Divers sixty-five. Jag gillar verkligen att få lite av känslan av vintage men samtidigt ha bra verk och boetter som håller tätt. Edit: ser nu att trippeln passar hyfsat på temat luft-land-hav också. Big Crown modellerna sägs ju ha skapats för att passa piloter
DSC_6973.JPG

Senast ändrad:
Jag vet inte om den här trippeln är speciellt rolig, unik eller spännande men den är ändå min favorit!
Undrar dock vad som skulle vara den upperbara nr4 om detta skulle utökas till en kvartett.

IMG_3824.jpeg
Nu har jag gått och saknat min gamla skx013 enda sen jag såg ditt inlägg i förmiddags. Är det vit text på divers 200m?

Jag vet inte om den här trippeln är speciellt rolig, unik eller spännande men den är ändå min favorit!
Undrar dock vad som skulle vara den upperbara nr4 om detta skulle utökas till en kvartett.

IMG_3824.jpeg
Jag hade nog tänkt mig ngt som är mer kostymigt som nr 4.
Kanske en Omega Constellation Pie Pan om du vill ha ngt vintage eller en Jaeger LeCoultre Reverso /Cartier Basculante som är lite nyare. Du verkar gilla Stål och det är, i mitt tycke, snygga stålisar som passar till tillfällen som inte kräver sportiga ur.

Hittar ingen liknande tråd så jag startar en.
Har länge gillat tanken på en Luft-Land-Hav trippel men trots att jag har haft klockor som faller in i de olika kategorierna har jag inte riktigt lyckats ha dem samtidigt.
Så vad är då en Luft-Land-Hav trippel? I min värld så består den av en pilotklocka typ IWC, Breitling, Stowa, Etc. Helt enkelt en klocka som förknippas med piloter, militärt såväl som kommersiellt. Hit räknas inte en speedmaster 😉
”Land” är väl kanske den luddigaste kategorin men jag tänker någon form av field watch / äventyrsklocka.
”Hav” är ju givet, här finns hur mycket salta klockor som helst att välja mellan, vintage som modernt.
Min trippel består av Breitling Aerospace-Rolex Explorer-Tudor BB58.
Så kom igen nu, visa era tripplar ☺️
IMG_0227.jpeg

Tråkig trådflytt. Skapas för få intressanta, och när det väl görs så klumpas de snabbt in i de generiska långkörartrådarna för att sen åter försvinna in i tomma intet..

Nåväl..

Land-vatten-hav:
Frontar denna. Tre klockor ur samlingen som används frekvent, och gör sig väldigt bra i flera olika sammanhang.

Sinn Klassik 12 på custom strap från @Ragnr.
Seiko Alpinist på strap från REM.
Rolex Submariner

Haft mer renodlade flygare i olika omgångar, och kommer garanterat komma in fler framåt. Men just nu är Klassik 12 mest pilot-DNA hos mig iaf.

Tråkig trådflytt. Skapas för få intressanta, och när det väl görs så klumpas de snabbt in i de generiska långkörartrådarna för att sen åter försvinna in i tomma intet..

Nåväl..

Land-vatten-hav:
Frontar denna. Tre klockor ur samlingen som används frekvent, och gör sig väldigt bra i flera olika sammanhang.

Sinn Klassik 12 på custom strap från @Ragnr.
Seiko Alpinist på strap från REM.
Rolex Submariner

Haft mer renodlade flygare i olika omgångar, och kommer garanterat komma in fler framåt. Men just nu är Klassik 12 mest pilot-DNA hos mig iaf.
Håller med. Tanken var en mer specifik trippel med ett tema snarare än 3 randomklockor… 😞

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp