• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

Väldigt fin trippel! Härlig färg på kuddarna till klocklådan. Vad är det för förvaring?:)
Tackar! Det är en Friedrich 23 box
23.jpg

3 X Scubapro
En liten Scubatrippel så här i vinterrusket.
Som ni ser är den bortre den ganska ovanliga som ska ha shroud vilken dessvärre saknas.
Tips på var man kan hitta en mottages tacksamt.
Ha det gott.

/Kristofer

2016-02-09 14.42.16.jpg
Feet och väldigt rolig trippel! Tror du nån stålbit från Seiko Tuna passar?Btw, du borde byta ena automataren mot en Quartz så det är lite mer variation ;)
image.png

@thomastheswede Tack!:) Ja "Dwellrarna" SKALL ha luggholes, målade tavlor, plexi och lite halvrassliga länkar!
Det bara är så! Trodde jag skulle trivas med safirare. Men 5-siffriga funkar inte för mig!
116600 Är däremot helt ok som bruksklocka. Funkar till allt. Också att bada med! ;)Den känns modern med en suverän länk och keramisk bezel. 5-siffriga blir ngt mellanmjölk av allting bara.

Feet och väldigt rolig trippel! Tror du nån stålbit från Seiko Tuna passar?Btw, du borde byta ena automataren mot en Quartz så det är lite mer variation ;)
image.png
Den ena automaten har jag köpt och sålt till brorsan ett par gånger, så han har option på den och jag kan ju inte riskera att bli utan helt. Annars hade byte till en Quartz kännts rätt lockande. Tuna-shroudarna passar inte, redan kollat. Håller på att donar med en ritning så ska en polare få svarva lite rostfritt... Men original är ju alltid original så den jakten fortsätter.

Den ena automaten har jag köpt och sålt till brorsan ett par gånger, så han har option på den och jag kan ju inte riskera att bli utan helt. Annars hade byte till en Quartz kännts rätt lockande. Tuna-shroudarna passar inte, redan kollat. Håller på att donar med en ritning så ska en polare få svarva lite rostfritt... Men original är ju alltid original så den jakten fortsätter.
Du är alldeles för snäll mot din bror;)
@Grafton retar mig för att min quartzare är klen så ibland får jag för mig att automat är bättre :(
Oavsett så sitter du på KS bästa trippel och det ät bara gratulera!
Kul svarvprojekt förn hemslöjdsdelen! Posta lite bilder:)

Du är alldeles för snäll mot din bror;)
@Grafton retar mig för att min quartzare är klen så ibland får jag för mig att automat är bättre :(
Oavsett så sitter du på KS bästa trippel och det ät bara gratulera!
Kul svarvprojekt förn hemslöjdsdelen! Posta lite bilder:)
Quartz har ju onekligen sina fördelar, men jag är tveksam till att den tunna boetten klarar de krav man ska kunna ställa på en toolwatch.
image.jpg

Japankrigare
Jänkarkrigare
UK-Krigare
Lite fusk, seikon har ingen issue-status, men på cordura är den iaf skogsmullig! Nära nog!

Bilagor

• 2016-02-21 20.45.52.jpg
    2016-02-21 20.45.52.jpg
    131 KB · Visningar: 72
  • Like
Reactions: 007
Tillbaka
Topp