• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Riktigt nöjd med dessa tre!

20220105_062338.jpg
 

M1cke

Omega
2-Faktor
Nuvarande trippel, (har ju bara tre platser i lådan som tur är.)

Sinn 556, helt ny för mig, för dagar på jobb.
Glycine combat sub bronze för fritid.
Casio G-Shock Casioak för träning och lite tuffare tag.

Vill inte byta ut en enda av de här. Tror bannemig att jag är nöjd. Får se hur länge det håller.

IMG_20220104_235917.jpg
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Cartier-diver, JLC Reverso och Rolex Root-beer. För att Reverson ska kvalificera in här så krävs att den har strutsbandet på, då blir klockan något ytterligare bättre jämfört med det svara krokodiloriginalbandet. Cartiern älskar jag av flera skäl; den är en minst sagt udda fågel i Cartier-familjen, vilket gör att det är få personer som äger den och antagligen ännu färre som bär den, den är vacker, klassisk och sportig på en och samma gång, lysande semester-/sommarur. Reverson går att klä upp och klä ned. Den är också klassisk på ett sätt som få andra modeller är. Dessutom, är den både lite sportig och dressig på en och samma gång. Lysande. Root-beer: Även här förenas det sportiga - som förstås överväger - med det eleganta som tvåtonen ger på ett sätt som jag tycker utmärker denna ref framför flera andra i Rolex GMT-lagbygge. Nästa vecka/månad/år kommer jag antagligen välja en annan trippel-sammansättning men nog har jag ändå toppat laget väl med denna trippel, tycker jag.
B7CF8284-10D4-4D41-B267-CE73E035A4BD.jpeg
 
Topp