• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

1C890870-5F8A-40B5-B83B-C9D458B9836B.jpeg

Dress - JLC Master Control
Sport - Rolex Turnograpgh
Beater - Nezumi Tonnero
Men räcker tre? Känner ”behov” av dykare…

1C890870-5F8A-40B5-B83B-C9D458B9836B.jpeg

Dress - JLC Master Control
Sport - Rolex Turnograpgh
Beater - Nezumi Tonnero
Men räcker tre? Känner ”behov” av dykare…
Har du väl börjat så går det ju inte att stanna vid tre 😉

En dykare måste du ha för sommarens alla dykäventyr (eller helt enkelt för alla sommardagar). En pilotchronograph för att det ju praktiskt med en chronograph men en gmt också när du är utsocknes.

Har tittat igenom ett tiotal sidor i denna tråd nu och det är lite kul att se hur olika man väljer sina tripplar... vissa har tre, i stort sett identiska klockor - de har hittat något de verkligen gillar och vill ha mer av. Vissa (mig själv inkluderat) har rakt motsatt tänk och väljer klockor som är så olika som möjligt i sina tripplar - olika märken, användning, komplikationer, färger, former, material etc... Inget mer rätt än det andra - bara en reflektion av hur olika man tänker.

Har ingen bild på dem tillsammans men här kommer min trippel:

1) Cartier Santos: Allt-i-ett-klockan... passar lika bra som sportig vardagsklocka som finklocka till kostym
2) JLC Master: Dress-watch till fest
3) Zenith El Primero: Vintage kronograf till vardags

Trippel.png

Detta är min totala samling klockor. Så då måste det ju vara min "bästa trippel" dårå :)

Archimede Outdoor Protect 39, Kuoe Old Smith 90-001 och Tissot PRC 100.
Tyska Archimede och japanska micromärket Kuoe Kyoto är exempel på sånt jag upptäckt via KS.
Tissot:en fick jag av min fru 2001. Sedan dess har den används i ur och skur, på kobbar och skär, under båtskrapning och fjällvandring osv
- inget verkar ta död på den, en synnerligen slitstark klocka.
IMG_3425.jpeg

IMG_3428.jpeg

IMG_3426.jpeg

IMG_3427.jpeg

Den trippel som används mest nu. Resten är mest lådvärmare. Seiko SPB147, Chronoris Movember och Big Crown Movember. Knepigt att det blivit tre med guldvisare mm. Jag trodde bara jag gillade stål? Retroinspirerat från tre olika decennier dessutom. Borde lära mig att uppskatta något modernare? 😅
DSC_1037 (1).jpg

Tillbaka
Topp