• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ett konstigt sug efter Breitling?!

Har ju extremt svårt för de mer "utsmyckade" vridringarna på vissa modeller, men man för väll gå all in om man ändå ska köra Bratte :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag förstår att du är sugen för det är bra klockor med en egen tuff design. Jag gillar emergency men tror en aerospace evo ligger närmast då jag tror mig ha mest användning av den för den är lätt, lagom stor och har användbara komplikationer.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Har ju extremt svårt för de mer "utsmyckade" vridringarna på vissa modeller, men man för väll gå all in om man ändå ska köra Bratte :)
All in:
image.jpeg

:D
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
@Ville_W är mannen med den coolaste japsbratten kom jag på! Har man sett hans vill man inte ha nån annan. Upp med bilder, Ville, innan jag begår brott mot upphovsrätten. :)
Ja, jag vet att jag inte varit speciellt aktiv på senare tid:( Jag får bättra mig:rolleyes:. Lägger in en arkivbild så länge. Plutonen får dock en del handledstid så det finns inga ursäkter att inte ta fler bilder.
Finns mer att läsa här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-med-varning-för-digital-och-flygnostalgi.54698/

IMG_0054.JPG
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Bentley Mulliner Tourbillon.
Mitt minne är bra men kort, har jag inte fel så listade den 1,2 mille? Den visades på Time Promotions/Eriksons GTG. Det var den dyraste klocka jag haft på handleden, men samtidigt kände jag mig extremt töntig med den. ;)
1,5 och verkligen gräsligt ful. Jag pendlade mellan livrädsla att sumpa den, förundran över vederstyggligheten och en pervers fascination :greedy:
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Ok. Kanske finns med både miyota och seiko från den tiden. Just på japsbrattarna har jag inte stenkoll. Men en sak är säker, den har någon form av japsverk och med den kan man vara inne och terrorisera ordningen i kobra kai hehe :)
Tror vi redde ut det för några månader sen i Breitlingtråden. Trots att den allmänna uppfattningen på nätet är att det sitter Miyoto (alltså Citizen) i Plutonen så stämmer inte det. Det är ett Seiko H461 verk. Eller en senare klon som Morioka Y653. Klonverken finns fortfarande att hitta som NOS men med fel grundfärg på lcd'n. Till Seikoverket går det att hitta reservdelar. Som sagt i tråden så servar inte Breitling dessa längre men det är enkla verk som många urmakare kan fixa om man bara har reservdelarna.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej på er,
av någon anledning vilket jag inte riktigt förstår eller kan förklara är jag sugen på semivintage digital Breitling ..... Finns lite att välja på men den här är den som suger mest (eller minst?)
Någon som har erfarenhet?
Vad ska man titta extra på?
Tack på förhand
//Holy
image.png



http://www.chrono24.se/breitling/in...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Kul! Det finns massor med charm i dessa semivintage digitalare. Inga jättepengar det handlar om. En bra Pluton bör inte kosta mer än runt 5 papp färdigprutad. Är det någon av de limiterade utgåvorna så blir det givetvis mer. Lite utmaning att hålla igång dom men det går. Kolla skicket som vanligt och alla digitala funktioner. LCD ska ha guldfärgad bakgrund som original. Utbytta verk kan ha silverfärgad bas. Klokt är att köpa på sig lite reservdelar för framtiden.
 
Kul! Det finns massor med charm i dessa semivintage digitalare. Inga jättepengar det handlar om. En bra Pluton bör inte kosta mer än runt 5 papp färdigprutad. Är det någon av de limiterade utgåvorna så blir det givetvis mer. Lite utmaning att hålla igång dom men det går. Kolla skicket som vanligt och alla digitala funktioner. LCD ska ha guldfärgad bakgrund som original. Utbytta verk kan ha silverfärgad bas. Klokt är att köpa på sig lite reservdelar för framtiden.
Jakten är igång!
 
Topp