Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
All in:Har ju extremt svårt för de mer "utsmyckade" vridringarna på vissa modeller, men man för väll gå all in om man ändå ska köra Bratte![]()
Ja jävlar, kung i baren!All in:
![]()
![]()
Va heter den modellen?All in:
![]()
![]()
Bentley Mulliner Tourbillon.Va heter den modellen?
Ja, jag vet att jag inte varit speciellt aktiv på senare tid@Ville_W är mannen med den coolaste japsbratten kom jag på! Har man sett hans vill man inte ha nån annan. Upp med bilder, Ville, innan jag begår brott mot upphovsrätten.![]()
1,5 och verkligen gräsligt ful. Jag pendlade mellan livrädsla att sumpa den, förundran över vederstyggligheten och en pervers fascinationBentley Mulliner Tourbillon.
Mitt minne är bra men kort, har jag inte fel så listade den 1,2 mille? Den visades på Time Promotions/Eriksons GTG. Det var den dyraste klocka jag haft på handleden, men samtidigt kände jag mig extremt töntig med den.![]()
Tror vi redde ut det för några månader sen i Breitlingtråden. Trots att den allmänna uppfattningen på nätet är att det sitter Miyoto (alltså Citizen) i Plutonen så stämmer inte det. Det är ett Seiko H461 verk. Eller en senare klon som Morioka Y653. Klonverken finns fortfarande att hitta som NOS men med fel grundfärg på lcd'n. Till Seikoverket går det att hitta reservdelar. Som sagt i tråden så servar inte Breitling dessa längre men det är enkla verk som många urmakare kan fixa om man bara har reservdelarna.Ok. Kanske finns med både miyota och seiko från den tiden. Just på japsbrattarna har jag inte stenkoll. Men en sak är säker, den har någon form av japsverk och med den kan man vara inne och terrorisera ordningen i kobra kai hehe![]()
Där satt den, typJa, jag vet att jag inte varit speciellt aktiv på senare tidJag får bättra mig
. Lägger in en arkivbild så länge. Plutonen får dock en del handledstid så det finns inga ursäkter att inte ta fler bilder.
Finns mer att läsa här: https://klocksnack.se/threads/paketöppning-med-varning-för-digital-och-flygnostalgi.54698/
![]()
Kolla repan på övre endlänk till höger. Jag tror det var duuuuu.1,5 och verkligen gräsligt ful. Jag pendlade mellan livrädsla att sumpa den, förundran över vederstyggligheten och en pervers fascination![]()
Kul! Det finns massor med charm i dessa semivintage digitalare. Inga jättepengar det handlar om. En bra Pluton bör inte kosta mer än runt 5 papp färdigprutad. Är det någon av de limiterade utgåvorna så blir det givetvis mer. Lite utmaning att hålla igång dom men det går. Kolla skicket som vanligt och alla digitala funktioner. LCD ska ha guldfärgad bakgrund som original. Utbytta verk kan ha silverfärgad bas. Klokt är att köpa på sig lite reservdelar för framtiden.Hej på er,
av någon anledning vilket jag inte riktigt förstår eller kan förklara är jag sugen på semivintage digital Breitling ..... Finns lite att välja på men den här är den som suger mest (eller minst?)
Någon som har erfarenhet?
Vad ska man titta extra på?
Tack på förhand
//Holy
![]()
http://www.chrono24.se/breitling/in...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm
Jakten är igång!Kul! Det finns massor med charm i dessa semivintage digitalare. Inga jättepengar det handlar om. En bra Pluton bör inte kosta mer än runt 5 papp färdigprutad. Är det någon av de limiterade utgåvorna så blir det givetvis mer. Lite utmaning att hålla igång dom men det går. Kolla skicket som vanligt och alla digitala funktioner. LCD ska ha guldfärgad bakgrund som original. Utbytta verk kan ha silverfärgad bas. Klokt är att köpa på sig lite reservdelar för framtiden.
Ett av de coolaste UFO:na, de ska vara så ju.Freebasar lite. Fick ett sug efter Blackbird och klämde på denna:
https://www.bukowskis.com/sv/auctio...itling-blackbird-kronograf-armbandsur-39-8-mm
Men fick ingen bra känsla. Små fjösiga kronografknappar och boetten var så mjuk i formen. Fick känslan av tokpolerad fast den säkert är orörd. Nåväl, lycka till på jakten!
Ja, tycker också att den var är cool, men IRL fick jag ingen feeling.Ett av de coolaste UFO:na, de ska vara så ju.![]()
Gult kort @mofohar också legat ett latent sug efter en bratte ett tag, denna gör att det rör sig lite i brallan
http://www.chrono24.com/en/breitling/colt-gmt--id4164355.htm
![]()
Tror du vi kommer in i den tråden, har hört att dörrvakterna där är hårdaAllt detta borde faktiskt vara i brattetråden btw. Den är absolut ingen privat klubb.![]()
Svårt att säga. Dra på dig ett par Jordan, en bomberjacka, schysst Levis-tischa och en tvåtons Chronomat med UTC så kommer du garanterat in, vakterna lär släppa dig före i kön t.o.m.Tror du vi kommer in i den tråden, har hört att dörrvakterna där är hårda![]()
my bad, läste bara rubriken och ville skriva av mig
Ett besök i Brattetråden rekommenderas. Fast farligtmy bad, läste bara rubriken och ville skriva av mig![]()
VA?? Det vore väl konstigt att INTE gilla dessa?Haha, ja se där, jag är med andra ord inte ensamen om detta konstiga fenomen, kul![]()
2 av 3 iallafall, hårdstekta ...Sourca fram de absolut stekigaste digitalarna från Breilting:
![]()
9403, ett under av design...
![]()
Jag har ju smugit utmed väggarna, på skuggsidan ....VA?? Det vore väl konstigt att INTE gilla dessa?
Kolla repan på övre endlänk till höger. Jag tror det var duuuuu.
Som jag sa, bra minne men kort.1,5 mille mamma mia.