Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tror Aurum får ett helt annat utgångsläge när han söker sig bakåt i tiden. Många här som söker nytt blir lätt offer för marknadskrafter och det är starka krafter. Det ingår i paketet att man inte ska vara nöjd för länge för det behövs omsättning för att hålla det nya igång. Det gamla får vara ifred från den typen av påverkan.Mycket bra poäng och det känns som att du är väldigt mogen i ditt klockintresse, med tanke på de klockor du äger och den kunskap du sitter på. En annan är ju knappt torr bakom öronen och utforskar fortfarande vad man går igång på (i klocktermer), och med en rätt tajt budget men stor nyfikenhet kommer ju flippandet som ett oundvikligt fenomen. Jag ser det som ett sätt att utforska vad jag egentligen gillar för att sedan, inom de områdena, börja "settle down".
Vädligt mycket! Det är väl det där som ligger till grund till allt flippande för många - att man hela tiden tror att gräset är grönare på andra sidanDet kanske ligger lite i den här bilden? (Kommer inte ihåg var jag hittade den).![]()
Du syftar på att jag föredrar äldre ur?Jag tror Aurum får ett helt annat utgångsläge när han söker sig bakåt i tiden. Många här som söker nytt blir lätt offer för marknadskrafter och det är starka krafter. Det ingår i paketet att man inte ska vara nöjd för länge för det behövs omsättning för att hålla det nya igång. Det gamla får vara ifred från den typen av påverkan.
Ja, inte bara du utan alla som inte söker nytt. Jag ser samma mekanismer som med mode. Det kostar att hänga med, men den som hittar sin egen stil är inte påverkbar på samma sätt. Jag vet förresten inte om du bara föredrar äldre ur, men det jag sett har varit åt det hållet. Jag kan tänka mig att man samlar på sig kunskap på vägen i jakten efter ett äldre ur på ett sätt som man inte kan vid nyköp.Du syftar på att jag föredrar äldre ur?
Håller med, marknadsföring och hets om nya modeller blir ju lite mindre relevant om man tittar på vintageur. Finns dock folk som flippar vintageur hysteriskt också, lite oklart vad de söker. Hade bara lite svårt att tyda om du syftade på att byta/flippa eller om du syftade på årsmodeller.Ja, inte bara du utan alla som inte söker nytt. Jag ser samma mekanismer som med mode. Det kostar att hänga med, men den som hittar sin egen stil är inte påverkbar på samma sätt. Jag vet förresten inte om du bara föredrar äldre ur, men det jag sett har varit åt det hållet. Jag kan tänka mig att man samlar på sig kunskap på vägen i jakten efter ett äldre ur på ett sätt som man inte kan vid nyköp.