• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

nissehult

Patek
2-Faktor
Såg ju jävligt spännande ut. Som jag fattade det, snvändes deras drönare vid inspelningen utav senaste avengers filmen?
Jo, de har varit med på några hörn i filmbranschen. Jag tror att drönar-branschen (UAV) har framtiden framför sig och att dessa små bolag antingen klappar ihop eller blir uppköpta... Som sagt, en chansning - till skillnad från de andra mycket större och stabilare företagen som ligger i portföljen.

Jag snackade med några från Cyberaero på ett (vanligt) plan till Spanien en gång. De jobbar endel mot regeringar och militär/polis. Filmbranschen kändes roligare än gränsövervakning... ;)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jo, de har varit med på några hörn i filmbranschen. Jag tror att drönar-branschen (UAV) har framtiden framför sig och att dessa små bolag antingen klappar ihop eller blir uppköpta... Som sagt, en chansning - till skillnad från de andra mycket större och stabilare företagen som ligger i portföljen.

Jag snackade med några från Cyberaero på ett (vanligt) plan till Spanien en gång. De jobbar endel mot regeringar och militär/polis. Filmbranschen kändes roligare än gränsövervakning... ;)
Låter ju inte helt fel faktiskt :) även om jobb jämtemot regeringen låter rätt bra också :D ska forska lite i det där. Är ju själv sugen på en drönare så. Haha.

Något tips på mer stabila sktier att använda ist. För säg sparko ton i swedbank med 0 i avkastning. Har kollat på ica och hm :)
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Jag har några Fingerprint-aktier som går riktigt bra just nu. :)
Vidare så har jag Ica-aktier som jag tror en del på.
Köpte easyfill när de började gå upp men det har stannat av och får väl ses som en chansning.
Vad är det flr tokchansningsbolag du ska köpa i, om man får fråga?


Har du kollat in fingerprints mindre samarbetspartner? Ligger ruskigt lågt :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Något tips på mer stabila sktier att använda ist. För säg sparko ton i swedbank med 0 i avkastning. Har kollat på ica och hm :)
Ha, ha. En blind leder en blind... ;) Men visst, bättre sparkonton finns det ju. Santander Bank (ex. GE Moneybank) har hyfsat ränta, fria uttag etc. SBAB är också bättre än Swedbank et.al.

Vad det gäller aktier så förutser vissa en krasch inom snar framtid så en bra investering beror ju på när man hoppar på tåget... Om minnet inte sviker mig så gick jag in i H&M, Axfood, Industrivärden och Skanska för några år sedan - med långsiktig investeringshorisont, tänk 5-10 år. Jag är en ganska feg investerare.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ha, ha. En blind leder en blind... ;) Men visst, bättre sparkonton finns det ju. Santander Bank (ex. GE Moneybank) har hyfsat ränta, fria uttag etc. SBAB är också bättre än Swedbank et.al.

Vad det gäller aktier så förutser vissa en krasch inom snar framtid så en bra investering beror ju på när man hoppar på tåget... Om minnet inte sviker mig så gick jag in i H&M, Axfood, Industrivärden och Skanska för några år sedan - med långsiktig investeringshorisont, tänk 5-10 år. Jag är en ganska feg investerare.
Men det är långsiktigt jag tänker :) så inge fegt där. Tänkt ha lite att spela med för att det är kul, men de mesta i "fega" investeringar :D så.som Ica och Hm. Har svårt att se deras aktier krascha :p
 
Topp