• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tror inte någon är speciellt hjälpt av kommentarer som ovan.
Om ni anser er vara duktiga på detta så tror jag det uppskattas mer om ni hjälper till och kommer med råd än att bara vara fjompiga besserwissers.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det är ett Linköpingsföretag som sysslar med pilotlösa helikoptrar. Jag skulle väl kalla det drönare. De ger funnits ett tag nu och det är dags att det händer något :)
Men man kanske inte ska bränna hela mormorsarvet på detta ;)
 

joca

Patek
2-Faktor
Kika in Clavister, har gått magiskt och vad jag förstått så ser det ut att fortsätta rätt bra :)
 

Sjobedan

Rolex
Hur är det med guld osv? alltså, hur går man tillväga? Köper man fysiskt guld? (dum fråga kanske, men frågar man nte...)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hur är det med guld osv? alltså, hur går man tillväga? Köper man fysiskt guld? (dum fråga kanske, men frågar man nte...)
Man kan köpa guld både fysiskt och på papperet.
Köper man fysiskt guld så måste man ju förvara det någonstans och det är inte alls säkert att bankerna vill ha det i sina bankfack. Då ska man ha det hemma då? Nja... Då ska man vara säker på att hemförsäkringen täcker detta.
Läste någonstans att man oftast köper guld när börsen går dåligt och/eller när räntorna är låga på sparkontona.
"Nobody understands gold prices and I don´t really understand pretend to understand them either" sa en fd chef på Fedeeral Reserve i USA.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Hur är det med guld osv? alltså, hur går man tillväga? Köper man fysiskt guld? (dum fråga kanske, men frågar man nte...)

Köper man fysiskt inversteringsguld så köper man i de allra flesta fall numrerade och plastförpackade tackor i 99,9% renhet. Finns i 100, 500, 1000 gram, samt några uddastorlekar. 12,4-kilos "tv-tackor" är det väl mest riksbanker och maffia som har.
Knalla in på din närmaste kvalitativa guldsmedsbutik så fixar de en tacka eller två åt dig! Du får då betala ett spotpris just för dagen.
 

Sjobedan

Rolex
Köper man fysiskt inversteringsguld så köper man i de allra flesta fall numrerade och plastförpackade tackor i 99,9% renhet. Finns i 100, 500, 1000 gram, samt några uddastorlekar. 12,4-kilos "tv-tackor" är det väl mest riksbanker och maffia som har.
Knalla in på din närmaste kvalitativa guldsmedsbutik så fixar de en tacka eller två åt dig! Du får då betala ett spotpris just för dagen.

Blev ruggigt sugen på att köpa en tacka :D
 
Läste idag att de fått en order ifrån Kina ?!

Spännande! Hoppas det visar sig i aktiekursen när Börsen öppnar.

Vad jag vet har dom två ordrar från kina. Den ena är redan levererad och godkänd och nu jobbar man på order nummer två som jag vill minnas är till tullen
Visade sig verkligen på kursen!!

Dock var det en gammal order som jag förstod det från Kina, kursen backade ju igen men ändå bra utveckling hittills.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Köper man fysiskt inversteringsguld så köper man i de allra flesta fall numrerade och plastförpackade tackor i 99,9% renhet. Finns i 100, 500, 1000 gram, samt några uddastorlekar. 12,4-kilos "tv-tackor" är det väl mest riksbanker och maffia som har.
Knalla in på din närmaste kvalitativa guldsmedsbutik så fixar de en tacka eller två åt dig! Du får då betala ett spotpris just för dagen.
Guldcentralen på nätet fungerar också. Man kan även köpa guldmynt som kanske är lite roligare att ha liggandes. Rent guld-prismässigt så ligger dessa högre än vanligt investeringsguld, men endel kan få ett extra samlarvärde med tiden.
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor

Avanzamannen skriver om STAR i maj http://www.avanzamannen.se/2015/05/10/intervju-starbreeze-bygger-for-framtiden/.
Annan blogg http://eminentinvestment.com/category/starbreeze/

Nu har jag inte grottat ner mig allt för mycket senaste tiden. Men som nämnt i tråden så har det kommande spelat OTWD väldigt stor potential. De har förvärvat en del företag. Bland annat en utvecklingsstudio i LA. En spelmotor (som OTWD bygger på). Ett företag som sysslar med VR. PayDay ska släppas till mobiler. De äger även nästan 10% av företaget som ska göra detta. De kommer även att publicera andras spel som också kommer innebära intäkter.

Visst är det ganska hög risk, men det finns även hel del potential och det är ett kul bolag att följa.
 
Topp