• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Dött här också. Men jag gissar att många inte hoppar på i morgon vid börsstart utan bara är ”gratisätare” likt mig som vill åka räkmacka. Vad tror vi?
Får se hur den går i början. Sen läsa på lite mer om det är värt ett innehav på riktigt.

Det jag läst än så länge verkar bra. Plus att jag behöver annat än teknik.

Tur att CTM och EVO går bra, mina senaste köp har ju gått åt skogen. Golden Nugget(GNOG) blev ju ett skapligt blysänke, tur man är långsiktig. Men alltid tråkigt att börja första dagarna med -14%, bara vänta och se om man ska köpa lite mera i dippen. Nu får vi se om man får tilldelning i Bures SPAC. Borde väl komma idag.

Tack för svaret, det var uppgången jag hade funderingar kring. Försöker bilda en lite bättre bild kring vad som påverkar även om jag enbart har fonder och inte är inne kortsiktigt så vill man ju ändå förstå fast det är lite obegripligt för mig iallafall då den senaste veckan har varit varannan dag röd/blå
Vid relativt stora nedgångar där marknaden reagerar lite väl hastigt är det inte ovanligt att de som tror på bolaget fyller på med mer dagen efter och det är också ett läge att gå in om man stått utanför aktien.

Dött här också. Men jag gissar att många inte hoppar på i morgon vid börsstart utan bara är ”gratisätare” likt mig som vill åka räkmacka. Vad tror vi?
Tror precis likadant. Teckna, hoppas på tilldelning, sälj in om en timme. Talas ju ofta om "gratispengar" och det har väl varit så med IPOer senaste tiden
Jag fick inte heller tilldelning och kommer med största sannolikhet inte kliva in efter öppning heller - trots att man denna gången faktiskt på sina håll rekommenderar att hålla Idun långsiktigt.

Idun är nog en bra investering longterm. Kommer nog vara brutalt övervärderad i början dock. Inte riktigt samma sak men kolla vad som hänt de senaste noteringarna, allt från thunderful till fractal och coinshare.

Någon som har Avanza som fått svar på tilldelning på ACQ? Jag har ännu inte fått något svar.

Edit:
Såg nu att det låg 75st i portföljen. Men har inte fått något meddelande.

Fick meddelande nyss.

Senast ändrad:
Blir intressant att se vad som händer med kursen. Den borde väl inte röra sig så mycket nu innan man vet vad som ska köpas. Är planen att köpa på dig mera @JensBP
Nej inte direkt. Jag ville egentligen ha Idun. Blir säkert bra med ACQ men om den går upp så säljer jag och avvaktar. Finns annat jag vill köpa.

Hur många av er säljer direkt? Och tror ni, baserat på att tilldelningen verkar så bra, att kursen kommer sticka iväg?

Fick 75. Kommer behålla några dagar. Frågan är om idun skickades ut till större intressenter medan bure hamnade hos småsparare?

Känns som den drar iväg va?
1616658831387.png

Genierna på Placera är igång nu och spekulerar i bolag som ska köpas upp. Northvolt är ett förslag men 3.5 miljarder är väl inte ens 10% av vad det bolaget värderas till 🤣

Tror det blir ett intressant forum att följa för den som vill ha sig ett gott skratt.

Genierna på Placera är igång nu och spekulerar i bolag som ska köpas upp. Northvolt är ett förslag men 3.5 miljarder är väl inte ens 10% av vad det bolaget värderas till 🤣

Tror det blir ett intressant forum att följa för den som vill ha sig ett gott skratt.

Jag ger det några månader för att se om de skakar fram ett bra förvärv eller inte. och om de isåfall springer iväg. annars cashar jag ut och använder de någon annanstans.

Men så länge de rör sig uppåt sakta så sitter jag lugnt. Om det inte ger någon ökning alls är det ju inte värt det

calmark går bra på senare tid. vet att vi är några få som äger aktien här. blir spännande med allt som händer efter påsk.

även gott att stillfront verkar h stenhård stöd runt 80 sek. vart svettigt där ett tag..

Tillbaka
Topp