• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Tryckte in en post i Starbreeze alldeles nyss på 1,78. Mest på kul och utan större analys. Har ett chanskonto och det lustiga är att den delen av innehavet gått bättre på två år än där jag lägger mer tid. Fast risken är såklart skyhög i jämförelse. PLTR ligger även den där sedan några dagar.
Analysen av Star behöver inte vara överdrivet avancerad faktiskt. De har bara en produkt som betyder något. Payday 3. Flopp = skitkurs. Bolaget troligen i konken alt megautspädning via emission. Succé = hög kurs åtminstone ett tag.

Allt annat strunt de har som Geminose, Payday mobil känns som de lagt i malpåsen. Kanske lika bra.

Men Star är Star. Det är minst 2,5 år tills release. Kursen kan säkert jojja tills dess och slå under kronan igen. Helt omöjligt att sia med detta bolag.

Analysen av Star behöver inte vara överdrivet avancerad faktiskt. De har bara en produkt som betyder något. Payday 3. Flopp = skitkurs. Bolaget troligen i konken alt megautspädning via emission. Succé = hög kurs åtminstone ett tag.

Allt annat strunt de har som Geminose, Payday mobil känns som de lagt i malpåsen. Kanske lika bra.

Men Star är Star. Det är minst 2,5 år tills release. Kursen kan säkert jojja tills dess och slå under kronan igen. Helt omöjligt att sia med detta bolag.
Då säljer jag vid hög kurs :cool:

Då säljer jag vid hög kurs :cool:
Jag med. Jag vill ha ett avslut med Starbreeze. Har ägt de konstant sedan 2010. Då var det hype inför Syndicate som kallades Red Lime länge. Förläggdes av EA och floppade såklart. Bra spel dock. Sen tog Overkill över Starbreeze genom ett omvänt förvärv och vi fick några riktigt trevliga år.

Nu skulle det vara skönt om faktiskt Embracer köpte upp hela klabbet. Man kan tycka att värdet av IP’t Patday borde motivera ett uppköp med stars ganska blyga börsvärde. Men vad vet jag..

Jag med. Jag vill ha ett avslut med Starbreeze. Har ägt de konstant sedan 2010. Då var det hype inför Syndicate som kallades Red Lime länge. Förläggdes av EA och floppade såklart. Bra spel dock. Sen tog Overkill över Starbreeze genom ett omvänt förvärv och vi fick några riktigt trevliga år.

Nu skulle det vara skönt om faktiskt Embracer köpte upp hela klabbet. Man kan tycka att värdet av IP’t Patday borde motivera ett uppköp med stars ganska blyga börsvärde. Men vad vet jag..
Har, och har haft, en hyggligt stor post Embracer sen ett bra tag. Kassa för uppköp lär ju finnas sedan den riktade emissionen...

Har, och har haft, en hyggligt stor post Embracer sen ett bra tag. Kassa för uppköp lär ju finnas sedan den riktade emissionen...
Bv är bara 1,3 miljarder just nu. Känns rätt överkomligt för att ta över ett så pass bra IP samt en liten studio. Kan jag tycka. Med kompetent folk och rätt förutsättningar kan man säkert hålla PD i liv i årtionden till.

Bra timing av mig att gå in i fredags precis före stängning. Nåja... Ibland går det bra, och ibland inte... Nu är det bara att bita ihop och vänta in att payday 3 2023 och att det blir en succe. Uthållighet är en dygd.
Kan gå fort i hockey...

el om reddit går igång om de anser att nåt är fel:
A2AE54B3-DF37-472F-ACDB-86889CCD8E33.png

Kanske har avhandlats i tråden tidigare och att jag har missat det men vad tycker/tror vi om splitten av Investor?
Tack for info. Hade jag helt missat.
Brukar val vara att aktien ar for dyr for "vanligt folk" och sa gor man en split. Storre antal akiter pa marknaden och lagre pris. Men over tid kommer ju forhoppningsvis de nya aktierna oka i varde de med.
Se Volvos split 2007

gick in ganska tungt i stillfront nu. löjligt vad stryk aktien har tagit på senare tid
Det börjar se ut som ett rätt bra läge nu faktiskt. Jag har en stor klump över flera konton för att försöka få lite Bure spaq och Idun, men troligen helt i onödan så när dessa pengar blir rörbara igen så funderar jag på mer stillfront.

gick in ganska tungt i stillfront nu. löjligt vad stryk aktien har tagit på senare tid
Det blev faktiskt lite fler Still redan nu. Bevakningsposten i trådens nya favoritaktie fick ryka för att finansiera, ska bevaka den ändå. Nere på 80 känns Still aptitlig som en dubbel Whopper med ost. :)

Det blev faktiskt lite fler Still redan nu. Bevakningsposten i trådens nya favoritaktie fick ryka för att finansiera, ska bevaka den ändå. Nere på 80 känns Still aptitlig som en dubbel Whopper med ost. :)

håller med. jag kommer gå in med mer om den faller under 80. jag tror även deras q1 kommer vara toppen :)

håller med. jag kommer gå in med mer om den faller under 80. jag tror även deras q1 kommer vara toppen :)
Det är ju absolut tvärtom emot min strategi att fånga några fallande knivar eller att leta turn arounds. Jag gillar trend. Men med Still känns det annorlunda. Det är ett av mina innehav jag har mest koll på, och denna nedgång känns inte motiverad faktiskt.

VI får hoppas det vänder nu. Det är har varit en del saker med negativ klang som säkert påverkat. En bra rapport som visade stor tillväxt, men tyvärr lite under vad analytikerna trodde. En stor blankning av några som till råga på allt samtidigt köper i Embracer. En riktikurs på 80kr eller vad det var. Samt techfrossan. Allt detta tillsammans har ju inte direkt skapat positivitet hos många sista månderna, även om man eg inte ska bry sig om enskilda riktkurser osv, men folk gör ju det.

VI får hoppas det vänder nu. Det är har varit en del saker med negativ klang som säkert påverkat. En bra rapport som visade stor tillväxt, men tyvärr lite under vad analytikerna trodde. En stor blankning av några som till råga på allt samtidigt köper i Embracer. En riktikurs på 80kr eller vad det var. Samt techfrossan. Allt detta tillsammans har ju inte direkt skapat positivitet hos många sista månderna, även om man eg inte ska bry sig om enskilda riktkurser osv, men folk gör ju det.

lustiga är ju att det är en hel del andra högre riktkurser som folk verkar ha glömt bort, tillsammans med alla köp rekar..

bra att stödet på 80 höll idag.

Tjena! En fundering från en riktig nybörjare som nyligen börjat med lite fondsparande, igår sjönk ju Volvo med drygt 7% pga uttalandet om brist på halvledare som skulle leda till stängda produktioner ett tag framöver men idag ligger dom på 1.50% upp kan väl ändras innan stängning men vad beror det på? Någon som orkar förklara för en novis? Jag tolkade det som att det kunde ta dom till slutet av året att komma ikapp

Tjena! En fundering från en riktig nybörjare som nyligen börjat med lite fondsparande, igår sjönk ju Volvo med drygt 7% pga uttalandet om brist på halvledare som skulle leda till stängda produktioner ett tag framöver men idag ligger dom på 1.50% upp kan väl ändras innan stängning men vad beror det på? Någon som orkar förklara för en novis? Jag tolkade det som att det kunde ta dom till slutet av året att komma ikapp
Är glaset halvfullt eller halvtomt, ungefär så fungerar marknaden just nu. Här väljer man att se fördelarna med att volvo har stor kassa, stor utdelning på gång och ser problemet med halvledare som något som inte kommer påverka mer än kortsiktigt. Min gissning är att många kommer sitta kvar tills utdelningen sen kommer lite vinsthemtagningar
1616576708931.png

Är det uppgången dagen efter du undrar funderar på? Ett kort svar är att ingen vet. Ett längre svar är att eftersom ingen vet exakt vad en aktie är värd så är marknadspriset ett slags medelvärde av gissningar, och när det kommer ny information tar det olika lång tid för olika aktörer att uppdatera sina gissningar. Tittar jag bara på hur marknadspriset rör sig kan jag uppdatera min gissning snabbt, vill jag hämta information från olika källor, bedöma den och räkna igenom ordentligt tar det längre tid innan jag är beredd att gissa.

Dessutom innebär varje gissning som någon annan gör (i form av köp/sälj) att ny information blir tillgänglig, så även om alla uppdaterade sina gissningar samtidigt efter en rapport el. dyl. så skulle det uppstå en slags rundgång i prisinformationen som gör att svängingar är oundvikligt.

Och ju mer osäkerhet det finns kring läget, desto större svängingar. Så för att svara på din fråga tolkar jag rörelsen som ett tecken på att det finns mycket osäkerhet kring hur halvledarsituationen påverkar Volvos värde.

Senast ändrad:
Är det uppgången dagen efter du undrar funderar på? Ett kort svar är att ingen vet. Ett längre svar är att eftersom ingen vet exakt vad en aktie är värd så är marknadspriset ett slags medelvärde av gissningar, och när det kommer ny information tar det olika lång tid för olika aktörer att uppdatera sina gissningar. Tittar jag bara på hur marknadspriset rör sig kan jag uppdatera min gissning snabbt, vill jag hämta information från olika källor, bedöma den och räkna igenom ordentligt tar det längre tid innan jag är beredd att gissa.

Dessutom innebär varje gissning som någon annan gör (i form av köp/sälj) att ny information blir tillgänglig, så även om alla uppdaterade sina gissningar samtidigt efter en rapport el. dyl. så skulle det uppstå en slags rundgång i prisinformationen som gör att svängingar är oundvikligt.

Och ju mer osäkerhet det finns kring läget, desto större svängingar. Så för att svara på din fråga tolkar jag rörelsen som ett tecken på finns mycket osäkerhet kring hur halvledarsituationen påverkar Volvos värde.
Tack för svaret, det var uppgången jag hade funderingar kring. Försöker bilda en lite bättre bild kring vad som påverkar även om jag enbart har fonder och inte är inne kortsiktigt så vill man ju ändå förstå fast det är lite obegripligt för mig iallafall då den senaste veckan har varit varannan dag röd/blå

Tack för svaret, det var uppgången jag hade funderingar kring. Försöker bilda en lite bättre bild kring vad som påverkar även om jag enbart har fonder och inte är inne kortsiktigt så vill man ju ändå förstå fast det är lite obegripligt för mig iallafall då den senaste veckan har varit varannan dag röd/blå
Det ligger i sakens natur att det aldrig kommer att kunna vara helt begripligt, så det gäller att välja sina strider och försöka begripa vilka aspekter som är begripliga. Låter kanske lite flummigt, men "teknisk analys" bjuder på många exempel av hur flummigt det verkligen kan bli om man försöker begripa något som inte går att begripa.

Noll tilldelning av Idun trots att jag spred ansökan på flera konton. Ipo:s suger nu för tiden. :(

Nu får man hoppas på spac:en men det lär väl vara lika stor chans att få tilldelning där som att hitta en sportstålrolle i skylten hos en ad...

Noll tilldelning av Idun trots att jag spred ansökan på flera konton. Ipo:s suger nu för tiden. :(

Nu får man hoppas på spac:en men det lär väl vara lika stor chans att få tilldelning där som att hitta en sportstålrolle i skylten hos en ad...
Dött här också. Men jag gissar att många inte hoppar på i morgon vid börsstart utan bara är ”gratisätare” likt mig som vill åka räkmacka. Vad tror vi?

Tillbaka
Topp