Det är helt klart ett fantastiskt bolag, det enda negativa är att jag blir snål och inte fyller på något eftersom värderingen alltid känns hög hahaFin rapport ifrån EVO. Tänk att de hela tiden levererar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är helt klart ett fantastiskt bolag, det enda negativa är att jag blir snål och inte fyller på något eftersom värderingen alltid känns hög hahaFin rapport ifrån EVO. Tänk att de hela tiden levererar.
Det blev två väldigt snabba tusenlappar i förtjänst, happy daysAnsökte om 100 aktier på 2 olika konton, fick 50 totalt. Planen är att kränga iväg direkt vid öppning, skulle dom av någon anledning störtdyka är det en så liten post att jag lika gärna kan behålla...
Den är väl inte förrän 5/5?På tal om rapporter...har riktigt dålig känsla inför stillfronts rapport..
Samma här. Köpte förra våren för 330kr och sålde för tidigt på 470kr. Köpte i två omgångar igen på dryga 600 och har hållit de. Ångrar som sagt att man inte fyllt på i uppgången. Men jag hade fullt upp att tanka CTM i höstas.Det är helt klart ett fantastiskt bolag, det enda negativa är att jag blir snål och inte fyller på något eftersom värderingen alltid känns hög haha
Den är väl inte förrän 5/5?
Jag är mer sist, alltid tänkt att det ska avta men köpte in mig idag inför kommande rapport. Så det finns alltid någon som är senareJag är ju typ sist in i EVO men har de sen en tid tillbaka pga min nya hembyggda "spelfond", men det är kul ändå. Fin utveckling på rätt kort tid nu.![]()
Tankade du CTM i höstas har det ju blivit ganska trevligt det ocksåSamma här. Köpte förra våren för 330kr och sålde för tidigt på 470kr. Köpte i två omgångar igen på dryga 600 och har hållit de. Ångrar som sagt att man inte fyllt på i uppgången. Men jag hade fullt upp att tanka CTM i höstas.
Man kan ju inte äga allt. Mina tillväxtaktier var länge still och sinch. Sen var min favorit i sektorn Enlabs. Sneglat på evo länge, men kände att det räckte med tillväxtfavoriter. Men nu så. Synd att vara ledsen på 26% på rätt kort tid.Jag är mer sist, alltid tänkt att det ska avta men köpte in mig idag inför kommande rapport. Så det finns alltid någon som är senare![]()
Köpte förra våren för 17kr och köpte som bara den efter dippen i Q3. Var även med i nyemissonen. Så jag har en hel del stam och TO. Har 100% respektive 220% i utveckling, vilket är bra. CTM har växt till nästan 50% av min portfölj.Tankade du CTM i höstas har det ju blivit ganska trevligt det ocksåÄgde själv dom för några år sedan, har för mig att jag klev in runt 85 spänn och släppte allt på typ 115. Det var dock bara nybörjartur då det var en av mina första aktier
Förväntningarna är högt ställda på Kindred, ja. Evos rapport idag påverkar såklart."Bettingbolaget Kindred väntas redovisa intäkter på 361 miljoner pund, en ökning med 45 procent jämfört med föregående års motsvarande kvartal enligt en sammanställning på estimatplattformen Pinpoint Estimates. Vinst per aktie väntas uppgå till 0,39 pund, en rejäl ökning mot föregående år då vinst per aktie uppgick till 0,004 pund. Pinpoint Estimates är en öppen och oberoende plattform som sammanställer estimat från en stor mängd investerare. "
Har Kinder men tyvärr inte så mycket. Köpte på 129, är redo att gå in med mer, men känns som den är köpt rätt mycket senaste veckan...
Låter fint."Bettingbolaget Kindred väntas redovisa intäkter på 361 miljoner pund, en ökning med 45 procent jämfört med föregående års motsvarande kvartal enligt en sammanställning på estimatplattformen Pinpoint Estimates. Vinst per aktie väntas uppgå till 0,39 pund, en rejäl ökning mot föregående år då vinst per aktie uppgick till 0,004 pund. Pinpoint Estimates är en öppen och oberoende plattform som sammanställer estimat från en stor mängd investerare. "
Har Kinder men tyvärr inte så mycket. Köpte på 129, är redo att gå in med mer, men känns som den är köpt rätt mycket senaste veckan...
Förväntningarna är högt ställda på Kindred, ja. Evos rapport idag påverkar såklart.
Om rapporten inte motsvarar förväntningarna går nog kursen ned, men jag avser då att köpa mer. Bolaget har en fin tillväxt, hyfsad värdering och inte minst lockar expansionen i USA.
Låter fint.
Jag har kallt räknat med att Kindred kommer att vara mitt största innehav inom kort, och det ska inte bero på att jag putsar in pengar.![]()
Låt ser hur det det går kommande dagar, siffrorna är ute
Indeed, tror det är dags att köpa merJobbig start på dagen....
Det är lite som att någon berättat för dem att deras barn faktiskt inte kan sjunga. Det blir personligt!Haha, rapportreaktioner slutar aldrig att förvåna...
Haha, du tänker så! Ja, de reaktionerna är ju ännu roligare! Tänkte mer på att riktigt fina rapporter kan ge -10% medan riktiga skitrapporter kan ge några % +. Och att förväntningar och reaktioner helt kan skilja sig från estimat.Det är lite som att någon berättat för dem att deras barn faktiskt inte kan sjunga. Det blir personligt!![]()
Ja, det är verkligen svårt att förstå ibland.Haha, du tänker så! Ja, de reaktionerna är ju ännu roligare! Tänkte mer på att riktigt fina rapporter kan ge -10% medan riktiga skitrapporter kan ge några % +. Och att förväntningar och reaktioner helt kan skilja sig från estimat.
Kambi studsar ju upp och ner hela tiden på dessa nivåer. Lär säkert vara 500+ inom ett par veckor igen.jag är helt jävla mållös på reaktionen av kambis/kindreds rapport. tror det är dags för mig att ta paus från börsen ett tag..
jag är helt jävla mållös på reaktionen av kambis/kindreds rapport. tror det är dags för mig att ta paus från börsen ett tag..