Hirtius
Basic
Då lärde man sig något nytt idag medDeras Class A går loss på 414 000 USD, så ja den kan säkert vara världens dyrasteFinns dock även en Class B som kostar ligger kring 276 USD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då lärde man sig något nytt idag medDeras Class A går loss på 414 000 USD, så ja den kan säkert vara världens dyrasteFinns dock även en Class B som kostar ligger kring 276 USD.
Det är ju alltid kul! Som jag förstår så ordnade man B-aktierna just för att alla skulle ha möjlighet att investera i företaget. Lite knepigare att investera annars när det krävs typ 4 miljoner kronor för EN aktieDå lärde man sig något nytt idag med![]()
Är nog bara en tidsfråga innan det bär av igen är magkänslanVafan ska Kindred sluta på rött idag också? Var bombsäker på en ökning idag![]()
Det är ju alltid kul! Som jag förstår så ordnade man B-aktierna just för att alla skulle ha möjlighet att investera i företaget. Lite knepigare att investera annars när det krävs typ 4 miljoner kronor för EN aktie![]()
Han hade ju oxå kunnat splitta 1/2000, men jänkarna är inte lika pigga på det.Typ så, hade att göra med att det började komma trackers/fonder med Berkshire som enda innehav för att småsparare skulle ha möjlighet att investera. Buffett var minst sagt inte överförtjust i att nån skar emellan där så därför infördes Class B.
Inte heller så insatt men tycker man läser nyheter lite då och då om att olika delstater öppnar upp för spel så det verkar vara på väg åt rätt håll för spelbolagen.Är det inte så med Kindred att mycket av en potentiell kommande uppgång är ganska avhängig regleringarna i USA vad gäller sportbetting? Är inte så insatt i hur tongångarna i delstaterna ser ut, men det kan ju förklara varför en bra rapport inte ger en direkt uppgång som följd.
Nej, men ner drygt 20% på två veckor ser ju ut som ett bra läge att kliva in för den som tror på aktien.Någon som har någon input på Sinch, verkar väldigt översåld just nu
Tuff konkurrens globalt med Twilio, samt Messagebird som precis köpte Sparkpost. Jag förstår inte helt och hållet deras business, och håller mig borta främst pga att konkurrenterna ser vassare ut.Någon som har någon input på Sinch, verkar väldigt översåld just nu
På vilket sätt ser de vassare ut? Jag har också aningen svårt att få grepp och analysera marknaden och exakt vad de gör, vad som skiljer etc.Tuff konkurrens globalt med Twilio, samt Messagebird som precis köpte Sparkpost. Jag förstår inte helt och hållet deras business, och håller mig borta främst pga att konkurrenterna ser vassare ut.
Jag fick just in lite klockpengar och ökade aningen i sinch alldeles nyss iallafall. Bra eller dåligt vete gudarna, men reaktionen på de bra rapporterna (inkl sinch) är imo överdrivet.Nej, men ner drygt 20% på två veckor ser ju ut som ett bra läge att kliva in för den som tror på aktien.
Det här var väl kanske inte så smart: https://www.privataaffarer.se/sinch-ledamot-salt-aktier-for-149-mln-kr-efter-rapport-oms-1619677930
Spiltan investmentbolagMen tips på bra fond? Typ 50k med mellan till hög risk och sparande cirka 2år. Enter småbolagsfond?
Har varit dålig på att spara och kan inte så mycket. Har haft lite i en lågrisk fond som gått bra som jag ska fortsätta ha på lång sikt. Men känner för att riskera lite mer. Har än så länge köpt aktier och tänkt lägga lite grann i krypto.
Men tips på bra fond? Typ 50k med mellan till hög risk och sparande cirka 2år. Enter småbolagsfond?
Ja precis.Vad är det för lågriskfond du har? En blandfond?
2 år är ingen bra horisont för högre risk. Ändra istället ditt långsiktiga sparande till en ren aktiefond, typ en global indexfond eller spiltans investmentbolag-fond med högre risk och växla ditt kortsiktiga sparande till något tryggare isf. För mig tänker du nämligen bakvänt.![]()
Ja precis.
Tack för tips. Jo det kan vara så att jag tänker bakvänt.
Jag har inte sparat mycket tidigare av en ganska enkel anledning. Jag har inte haft tillräckligt med pengar. Men nu har jag lite över som jag har råd att förlora.
skräckblandat när Stillfront kommer med sin rapport imorgon.
Har inte gått bra sista tiden. Om den inte uppfyller det man väntar sig så lär det ..........
Är fortfarande back så jag ligger kvar. Har ingen stor post.hoppade ur, vågar inte sitta kvar över rapport med tanke på hur det ser ut efter rapporter nuförtiden, tom när de är bra.
Men de kan lika gärna presentera förvärv imorgon och då kommer den nog sticka lite
säg inte såhoppade ur, vågar inte sitta kvar över rapport med tanke på hur det ser ut efter rapporter nuförtiden, tom när de är bra.
Men de kan lika gärna presentera förvärv imorgon och då kommer den nog sticka lite
säg inte så
jag ligger back 13% har funderat ett tag på om jag skall sälja eller inte.
Säljer jag inte nu så lär jag få ha dem länge innan jag är +-0
säg inte så
jag ligger back 13% har funderat ett tag på om jag skall sälja eller inte.
Säljer jag inte nu så lär jag få ha dem länge innan jag är +-0
ja blir spännande att se, är ju bra resultat om det stämmer. Men sen hur aktien går ...Stillfront väntas redovisa 151 miljoner kronor i nettoresultat i första kvartalet - Factset konsensus | Placera
Gamingbolaget Stillfront lämnar i morgon rapport för det första kvartalet. Väntat nettoresultat, enligt Factsets konsensus med fyra analytikers estimat, liggerwww.avanza.se
Måste erkänna att den tanken även har slagit mig de senaste dagarna! Känns som att ”snart kommer fallet”, men samtidigt har man ju tänkt så ett bra tag nu.Jag lämnade helt börsen idag, sålde av allt och plockade hem vinsterna. Får se om när man kommer framåt höst/vinterFinns säkert möjlighet för börsen att stiga lite till men med tanke på de helt orimliga reaktioner som kommit på riktigt bra kvartalsrapporter så tror jag att på tok för mycket förväntningar är inprisade i kurserna just nu.