• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Har inte kvar Kambi i portföljen, sålde av det för att ta rygg på Börsveckans råd om Orthos Diagnostics för några veckor sedan. Även om jag sålde med marginell vinst, så gjorde jag det givetvis precis innan senaste uppgången till 530-540. :bag:

Ligger dock kvar i Kindred. Trodde nog på nedgång då jag såg rapporten i morse, speciellt med tanke på gårdagens rusning till följd av Evo. Men vad fan? Den var nere och studsade på över 10% som hastigast..? :oops: Fyllde på ytterligare lite (med betoning på lite..) vid 152-153.

du gjorde nog rätt som fyllde på. jag har svårt att tro att den inte kommer börjar klättra senare när det kommer nya riktkurser

Har inte kvar Kambi i portföljen, sålde av det för att ta rygg på Börsveckans råd om Orthos Diagnostics för några veckor sedan. Även om jag sålde med marginell vinst, så gjorde jag det givetvis precis innan senaste uppgången till 530-540. :bag:

Ligger dock kvar i Kindred. Trodde nog på nedgång då jag såg rapporten i morse, speciellt med tanke på gårdagens rusning till följd av Evo. Men vad fan? Den var nere och studsade på över 10% som hastigast..? :oops: Fyllde på ytterligare lite (med betoning på lite..) vid 152-153.
Gjorde samma som dig, passade på att fylla på med Kindred då aktiekursens reaktion känns väldigt överdriven😅

Delar in min portfölj i en stabil och en mer spekulativ del. Kindred ligger i den senare.

Det är dock ett innehav jag känner mig ganska trygg i. Vafan..? Pengar tjänas, marknader avregleras, ett P/E som ligger nedkört.. Vad missar jag?

Fyller på med lite TO i CTM idag. Hela spelsektorn ned idag, Samt att CTM fick en felaktig artikel där det stod att den var övervärderad. De hade gjort felet att inte omvandla sek till dollar, så börsvärdet blev ju helt bananas.

Jag jinxade igår när jag sa att allt var blått :-(

• Like
Reactions: PJZ
Jag var tung i SWMA. Senaste rapporten var relativt svag sett till estimaten. Jag följde med den och GAV-sänkte fler gånger, den har vänt nu.
Tänker samma kring Kindred (tom mer positiv kring Kindred), så jag ser inte dagens utveckling som något större hinder då jag är långsiktig i aktien.

Ska bli spännande att se amazons utveckling nu framgent. Rytas att dom kommer presentera en split på aktien vid rapporten och galet nog så tror jag det kommer lyfta kursen ytterligare vars P/E tal är ändå inte helt galet jämnfört med andra techbolag

Trevlig (men väntad) uppgång för Kindred idag🙂

Creades går ju helt galet bra just nu, +40% bara denna vecka! Kanske börjar bli läge att sälja av en del och plocka hem lite vinst? (För att sedan återinvestera om den backar framöver)

Trevlig (men väntad) uppgång för Kindred idag🙂

Creades går ju helt galet bra just nu, +40% bara denna vecka! Kanske börjar bli läge att sälja av en del och plocka hem lite vinst? (För att sedan återinvestera om den backar framöver)
Verkligen.

Äger inte den och blev nyfiken på vad som lett till denna rusch?

Verkligen.

Äger inte den och blev nyfiken på vad som lett till denna rusch?
Citerar från Dagens Industri:
”På tisdagskvällen meddelade Sven Hagströmers Creades att man tagit in en miljard kronor i en riktad emission. Pengarna ska användas till investeringar i bolag där Creades ser stor potential samt möjliga tilläggsinvesteringar i befintliga innehav.”

Så det gav en rejäl skjuts och har fått aktien att gå spikrakt uppåt både igår och idag. Ligger +60% bara i april, vilket inte är så dåligt för ett investmentbolag.

Citerar från Dagens Industri:
”På tisdagskvällen meddelade Sven Hagströmers Creades att man tagit in en miljard kronor i en riktad emission. Pengarna ska användas till investeringar i bolag där Creades ser stor potential samt möjliga tilläggsinvesteringar i befintliga innehav.”

Så det gav en rejäl skjuts och har fått aktien att gå spikrakt uppåt både igår och idag. Ligger +60% bara i april, vilket inte är så dåligt för ett investmentbolag.
Det jag inte riktigt förstod var att de som köpt in sig via nyemissionen betalade en bra bit under den aktuella kursen men ändå steg aktien!?

När vi ändå är inne på investmentbolag; jag är relativt ny på börsen och har i nuläget Investor som enda investmentbolag. Funderar på att utöka med en eller två till för att sprida risk och få större exponering då jag inte känner att jag hinner hålla koll på "enskilda" aktier så att säga. Vad skulle ni kompletterat Investor med? Funderar på Kinnevik och Latour, någon ytterligare?

När vi ändå är inne på investmentbolag; jag är relativt ny på börsen och har i nuläget Investor som enda investmentbolag. Funderar på att utöka med en eller två till för att sprida risk och få större exponering då jag inte känner att jag hinner hålla koll på "enskilda" aktier så att säga. Vad skulle ni kompletterat Investor med? Funderar på Kinnevik och Latour, någon ytterligare?
Bure Equity och Svolder kan också vara bra alternativ🙂

Eller så köper du spiltan investmentbolag fonden så får du "allt" :)

Bure Equity och Svolder kan också vara bra alternativ🙂
Ja, jag var inne på dem men läste också på att det är onödigt att ha för många investmentbolag som överlappar vad gäller sektorer eller företag. Men visst, hade kunnat bomba på med dem också och köra 5 stycken.
Eller så köper du spiltan investmentbolag fonden så får du "allt" :)
Den har jag också på fondsidan, men tänker att det är ett mer "safe" val än att faktiskt äga respektive investmentbolag, av samma "safe" anledning köper jag hellre investmentbolag istället för respektive investmentbolags enskilda aktier. Sen om det är rätt tänkt vet jag inte :D
Den kör jag med, låg avgift också!
Den är fin! Flyttade just en del fonder till Savr och den är ändå betydligt billigare där vilket gör den än bättre.

När vi ändå är inne på investmentbolag; jag är relativt ny på börsen och har i nuläget Investor som enda investmentbolag. Funderar på att utöka med en eller två till för att sprida risk och få större exponering då jag inte känner att jag hinner hålla koll på "enskilda" aktier så att säga. Vad skulle ni kompletterat Investor med? Funderar på Kinnevik och Latour, någon
Hade valt att lägga till Kinnevik, VNV Global, Prosus och Berkshire för en bra mix.

Tillbaka
Topp