Ja, jag använder bara Lysa. Vad är det du undrar över?Är det någon som har erfarenhet av Lysa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, jag använder bara Lysa. Vad är det du undrar över?Är det någon som har erfarenhet av Lysa?
Lite hur det funkar, stämmer deras avkastnings graf? Hur länge har du använt dom? Månadssparar du eller har stoppat in en större summa på en gång?Ja, jag använder bara Lysa. Vad är det du undrar över?
Jag sätter in en liten slant varje månad. Vet inte mycket mer än att det funkar att de drar och att jag ligger lite plusÄr det någon som har erfarenhet av Lysa?
Jag tycker det fungerar bra, har nog kört det i ungefär två år. Mest använder jag det på grund av bekvämligheten, har inte tid eller ork att själv sätta mig in i olika aktier.Lite hur det funkar, stämmer deras avkastnings graf? Hur länge har du använt dom? Månadssparar du eller har stoppat in en större summa på en gång?
Tack för svarenHar nog kört det i ungefär två år. Mest använder jag det på grund av bekvämligheten, har inte tid eller ork att själv sätta mig in i olika aktier.
Stoppade in en större summa när jag började och nu månadssparar jag.
Jag har två olika konton, ett som är 90/10 aktier/räntor och ett som är 20/80. På 90/10 kontot sparar jag 10% av lönen varje månad, på 20/80 kontot åker allt in som blir över vid månadens slut.
Senaste året är 90/10 kontot upp 29,7% och 20/80 kontot upp 9,4%.
Edit: Jag kör hållbar inriktning på båda mina konton, den har gått något bättre än bred inriktning under senaste året.
Ja, jäkligt surt gör de som fick sina warranter knockade.Detta är ju riktigt skevt. Tydligen fakenews med insidersälj idag i Kindred. Någon borde bli arbetsbefriad minst sagt.
ANDERS STRÖM EJ SÅLT AKTIER, INNEHAV FORTF 6,9 MLN | Placera
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Kindred-grundaren Anders Ström har inte sålt 1 miljon aktier i bolaget, vilket Direkt rapporterade tidigare på fredagsförmiddagenwww.avanza.se
Lysa är toppen, tycker jag. Fin produkt med ett bra gäng bakom. Troligtvis det absolut bästa sättet att investera långsiktigt för den stora massan.Är det någon som har erfarenhet av Lysa?
Jag hade hyrt med kort uppsägningstid. Känns mest flexibelt.Vi befinner oss i en situation där vi vet att vi ska flytta utomlands inom 3-12 månader (på grund av pandemin vet vi inte exakt) och redan har sålt vår lägenhet. Det betyder att vi om ett par veckor står utan boende (och med en hel del likviditet). Hur hade ni tänkt? Alternativen som jag ser det är:
- Hyra boende i Sverige eller utomlands (alltså ett tredje land, inte dit vi ska flytta)
- Köpa en bostadsrätt och hyra ut efter att ha bott där, risken är att det kan bli så kort tid som några veckor
- Försöka köpa någon typ av bostad som är enklare att hyra ut (ägarlägenhet, villa, etc)
Flexibiliteten med det första alternativen är väl egentligen det som är mest rationellt, framförallt då vi tänker att vi ska köpa vårt boende utomlands sen, men det känns samtidigt jobbigt att ha "pengar liggandes" så länge som ett år (worst case).
Hexatronic, någon som har någon tanke/ide om den?
Jag la ett köp och den har börjat gå upp nu. Vi får se vad de presenterar snart.Det verkar som att det finns viss potential. Du skulle ha köpt idag när den sjönk med närmare 7%
Har du någon känsla inför rapporten imorgon?Någon mer än jag som sitter på Stillfront? Köpte in mig på toppen och back cirka 40%, gjorde en chansning och köpte på mig ytterligare idag inför rapporten om två dagar. Upp ett par procent idag, håller tummarna för att den vänder.
Jag ägde aktien för 5-6 år sedan. Hoppade ut och in för att senare överge den vilket jag så klart ångrar i dag.Hexatronic, någon som har någon tanke/ide om den?
Hela sektorn är verkligen riktigt hatad just nu...Alltså seriöst vad händer med Stillfront?? Har ägt de sen notering och nu fattar jag ingenting längre. Ändå ett av de bolag jag följer med i mest. Snart 50kr känns det som.
Riktigt tråkigt. Hoppas de inte blir något nytt G5 som går upp och ner med absurda procent från år till år…
Jäkligt glad att jag tog en liten förlust runt 90:- nu när den nyss var under 50:-Alltså seriöst vad händer med Stillfront?? Har ägt de sen notering och nu fattar jag ingenting längre. Ändå ett av de bolag jag följer med i mest. Snart 50kr känns det som.
Riktigt tråkigt. Hoppas de inte blir något nytt G5 som går upp och ner med absurda procent från år till år…
Jäkligt glad att jag tog en liten förlust runt 90:- nu när den nyss var under 50:-
Ungefär som den blev, det vill säga inget nytt utan i linje med vad som företaget kommunicerat tidigare. Men tji fick jagHar du någon känsla inför rapporten imorgon?
Ja, alltså Stillfront, Kindred och de är ju inte direkt kul att äga just nu. Tack och lov har jag en portfölj med många innehav plus hälften i fonder, så jag går ju inte under med enstaka ras. Men usch.Gaming, gambling och Jens har det jäkligt tufft just nu alltså… men det vänder nog inom en överskådlig framtid. Ska nog roteras tillbaka i dessa bolag snart igen.
Jag sålde EVO på 50:-Ibland ska man bara låta bli att sälja (131kr)...![]()