• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Lite hur det funkar, stämmer deras avkastnings graf? Hur länge har du använt dom? Månadssparar du eller har stoppat in en större summa på en gång?
Jag tycker det fungerar bra, har nog kört det i ungefär två år. Mest använder jag det på grund av bekvämligheten, har inte tid eller ork att själv sätta mig in i olika aktier.
Stoppade in en större summa när jag började och nu månadssparar jag.

Jag har två olika konton, ett som är 90/10 aktier/räntor och ett som är 20/80. På 90/10 kontot sparar jag 10% av lönen varje månad, på 20/80 kontot åker allt in som blir över vid månadens slut.
Senaste året är 90/10 kontot upp 29,7% och 20/80 kontot upp 9,4%.

Edit: Jag kör hållbar inriktning på båda mina konton, den har gått något bättre än bred inriktning under senaste året.

Senast ändrad:
Har nog kört det i ungefär två år. Mest använder jag det på grund av bekvämligheten, har inte tid eller ork att själv sätta mig in i olika aktier.
Stoppade in en större summa när jag började och nu månadssparar jag.

Jag har två olika konton, ett som är 90/10 aktier/räntor och ett som är 20/80. På 90/10 kontot sparar jag 10% av lönen varje månad, på 20/80 kontot åker allt in som blir över vid månadens slut.
Senaste året är 90/10 kontot upp 29,7% och 20/80 kontot upp 9,4%.

Edit: Jag kör hållbar inriktning på båda mina konton, den har gått något bättre än bred inriktning under senaste året.
Tack för svaren :)

Köpte lite CTM TO idag. Hela bettingsektorn ned idag igen fast fundamenta är detsamma. Blir nog bra när siffrorna för Q3 och Q4 ramlar in.

Senast ändrad:
Detta är ju riktigt skevt. Tydligen fakenews med insidersälj idag i Kindred. Någon borde bli arbetsbefriad minst sagt.
Ja, jäkligt surt gör de som fick sina warranter knockade.
Var nära att fylla på Kindred men fyllde på CTM i stället.

Någon mer än jag som sitter på Stillfront? Köpte in mig på toppen och back cirka 40%, gjorde en chansning och köpte på mig ytterligare idag inför rapporten om två dagar. Upp ett par procent idag, håller tummarna för att den vänder.

Äntligen blir det lite blått i portföljen idag. Draftking köper upp GNOG, tur man har haft tålamod med GNOG när den var ned och vände på -25% för mig, köpte ju även på mig mera i resan nedåt. Nu är det ju inget stor innehav men skönt ändå med lite + idag. Hade varit trevligare om CTM köpts upp för +100kr.

Vi befinner oss i en situation där vi vet att vi ska flytta utomlands inom 3-12 månader (på grund av pandemin vet vi inte exakt) och redan har sålt vår lägenhet. Det betyder att vi om ett par veckor står utan boende (och med en hel del likviditet). Hur hade ni tänkt? Alternativen som jag ser det är:

• Hyra boende i Sverige eller utomlands (alltså ett tredje land, inte dit vi ska flytta)
  • Köpa en bostadsrätt och hyra ut efter att ha bott där, risken är att det kan bli så kort tid som några veckor
  • Försöka köpa någon typ av bostad som är enklare att hyra ut (ägarlägenhet, villa, etc)

Flexibiliteten med det första alternativen är väl egentligen det som är mest rationellt, framförallt då vi tänker att vi ska köpa vårt boende utomlands sen, men det känns samtidigt jobbigt att ha "pengar liggandes" så länge som ett år (worst case).

Vi befinner oss i en situation där vi vet att vi ska flytta utomlands inom 3-12 månader (på grund av pandemin vet vi inte exakt) och redan har sålt vår lägenhet. Det betyder att vi om ett par veckor står utan boende (och med en hel del likviditet). Hur hade ni tänkt? Alternativen som jag ser det är:

• Hyra boende i Sverige eller utomlands (alltså ett tredje land, inte dit vi ska flytta)
  • Köpa en bostadsrätt och hyra ut efter att ha bott där, risken är att det kan bli så kort tid som några veckor
  • Försöka köpa någon typ av bostad som är enklare att hyra ut (ägarlägenhet, villa, etc)

Flexibiliteten med det första alternativen är väl egentligen det som är mest rationellt, framförallt då vi tänker att vi ska köpa vårt boende utomlands sen, men det känns samtidigt jobbigt att ha "pengar liggandes" så länge som ett år (worst case).
Jag hade hyrt med kort uppsägningstid. Känns mest flexibelt.

Alltså seriöst vad händer med Stillfront?? Har ägt de sen notering och nu fattar jag ingenting längre. Ändå ett av de bolag jag följer med i mest. Snart 50kr känns det som.

Riktigt tråkigt. Hoppas de inte blir något nytt G5 som går upp och ner med absurda procent från år till år…

Alltså seriöst vad händer med Stillfront?? Har ägt de sen notering och nu fattar jag ingenting längre. Ändå ett av de bolag jag följer med i mest. Snart 50kr känns det som.

Riktigt tråkigt. Hoppas de inte blir något nytt G5 som går upp och ner med absurda procent från år till år…
Hela sektorn är verkligen riktigt hatad just nu...

Jäkligt glad att jag tog en liten förlust runt 90:- nu när den nyss var under 50:-

Svaret borde finnas några sidor bak i tråden men var det inte ett svenskt bolag som jobbade med krypto som lanserades nyligen?
Om jag minns rätt skulle de hjälpa främst e-handlare att ta betalt i krypto.

Edit: Det var Coinshares och jag blandade ihop dem med ett annat företag.

Senast ändrad:
Jäkligt glad att jag tog en liten förlust runt 90:- nu när den nyss var under 50:-

Jag hade till för ett par veckor sedan också en post kvar i Stillfront men har lämnat den helt nu.

Embracer har inte heller varit så munter att äga senaste tiden. Här har jag också sålt av lite då jag ändå ligger skapligt på plus. Får se vilken riktning den tar i samband med rapport nästa vecka.

Gaming, gambling och Jens har det jäkligt tufft just nu alltså… men det vänder nog inom en överskådlig framtid. Ska nog roteras tillbaka i dessa bolag snart igen.
Ja, alltså Stillfront, Kindred och de är ju inte direkt kul att äga just nu. Tack och lov har jag en portfölj med många innehav plus hälften i fonder, så jag går ju inte under med enstaka ras. Men usch. ;)

Rätt nöjd med det här nu med facit i hand…

B87628A3-A028-454A-8117-3DF2D425E90B.jpeg

Hoppas detta blir lika rätt…

8468CD45-E320-4064-8639-750FC1D60E21.jpeg

Tillbaka
Topp