• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jag ifrågasätter inte att de förfogar över en miljon eller mer i olika sparformer men det måste väl ändå vara väldigt ovanligt att sitta med en miljon eller mer på ett sparkonto? 10% låter helt uppåt väggarna och jämför vi med statistiken från Avanza så är det alltså betydligt vanligare att ha dessa summor på ett sparkonto än placerade i fonder. Njae... 🤔
Kan det vara så att i fallet ”miljonen” så räknas allt med, dvs även pension etc..?

Varannan tjomme på landsbygden bor i en villa som dom betalat av för 25 år sen?
Det är förvisso helt sant, men det betyder inte automatiskt att de har en miljon på bankkontot. Möjligen på börsen. Eller mycket mer sannolikt så har de inte så mycket på varken eller, och den stora delen av nettoförmögenheten är låst i just den bostaden.
Nu killgissar jag mest iofs ;)

Lite mer ontopic har jag också tecknat mig för Ctek. Minsta posten på 100 aktier då någon högre tilldelning känns mindre sannolikt än att vinna på Eurojackpot. Blir spännande att se hur första handelsdagen går, har ganska kort horisont på den här ”traden” även om det är ett vettigt bolag med bra produkter.

Frågor om CTEKs nyintroduktion​

Hur bestämmer bolaget tilldelning vid överteckning?
Tilldelningen beslutas av bolagets styrelse, det är ingenting Avanza kan påverka. Det är olika från bolag till bolag hur de väljer att fördela. I vissa fall bestäms det genom lottning, i andra fall genom att försöka fördela så att så många intressenter som möjligt kan få en del av sin teckning.

Snälla, snälla, lottning istället för massa onödigt små skvättar som folk ändå bara säljer av. Men är väl strategin för att bygga hype första dagen på marknaden.

Vilken slump, jag fick faktiskt EXAKT lika många Ctek som Kjell trots att jag tecknade mig för helt olika antal. Tänk vad det kan slumpa sig alltså, nu gäller det bara att fundera på vad jag ska göra med mina 0 Ctek när börsen öppnar. Gissningsvis ingenting :)

Vilken slump, jag fick faktiskt EXAKT lika många Ctek som Kjell trots att jag tecknade mig för helt olika antal. Tänk vad det kan slumpa sig alltså, nu gäller det bara att fundera på vad jag ska göra med mina 0 Ctek när börsen öppnar. Gissningsvis ingenting :)
Kommer du på något bra att göra så fick jag samma tilldelning och funderar också på vad jag ska hitta på :)

0 tilldelning här också, hade gärna tagit en solidarisk skvätt faktiskt.

Nåja, ska köpa in mig under dagen istället, sitter och funderar när det kan tänkas vara billigast att köpa...

Tillbaka
Topp