• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jag som kände mig väldigt nöjd när jag sålde av lite utspridda småslattar och la allt i Embracer. Tänkte att den var lite gubbig och safe sett till historik. Just nu mitt sämsta innehav 🥴
Screenshot_20211004_202922_se.avanzabank.androidapplikation.jpg

Jag som kände mig väldigt nöjd när jag sålde av lite utspridda småslattar och la allt i Embracer. Tänkte att den var lite gubbig och safe sett till historik. Just nu mitt sämsta innehav 🥴
Screenshot_20211004_202922_se.avanzabank.androidapplikation.jpg

Ja den här snedgungan blir bara värre och värre för varje dag…

Det har ju hänt 2 ggr de senaste typ 3 åren att de dippar så pass.

Min illusion är att det kommer gå upp igen då de bygger bra spel.

Handelsbankens 0%-räntekonto känns som ett mer och mer lockande alernativ ☺️

Skärmavbild 2021-10-05 kl. 09.59.32.png
Med dagens inflation blir nog ett nollrantekonto ungefar samma siffror som ovan. Forhoppningsvis har du lite utdelning pa ditt innehav,samt att det formodligen svanger uppat igen inom ett ar.
Mina samsta affarer har alltid varit nar jag far kalla fotter och saljer av. Lyckas alltid pricka mer eller mindre absolut botten och efter nagra manader sa se pa fan. Dar ar det grona skona siffror igen,men jag har ju salt.

Battre att ge fan i att titta nar det gar skit. Ta en ol eller fem. Kaka gott,kop en ny bil eller dra pa en semester.
Alternativt kop mer da det ar billigt....

Vad tror folket om USAs debt ceiling? Som de ser ut just nu har de inte majoriteten för att få igenom sitt förslag att höja taket men de är bara 2 röster ifrån.

Sjukt intressant att följa och jag tror att de kommer få ihop det och höjer taket... ingen vill vara personen som "crashar" den amerikanska ekonomin genom att hålla tillbaka förslaget.

Vad tror folket om USAs debt ceiling? Som de ser ut just nu har de inte majoriteten för att få igenom sitt förslag att höja taket men de är bara 2 röster ifrån.

Sjukt intressant att följa och jag tror att de kommer få ihop det och höjer taket... ingen vill vara personen som "crashar" den amerikanska ekonomin genom att hålla tillbaka förslaget.
Trams.

Samma skit som forra aret. Gnalliga gubbar och karringar som tjafsar och tjafsar.
Men tank anda att i sista stund sa kommer dom overens ( Precis som man alltid gjort hittills i vada....25ar eller mer) och sa sparkar man bajsburken frammat ytterligare ett ar,och sjalv sa kan man ju vara dod/bortrostad/dement da sa det spelar liksom ingen roll.

Vi Gasar tills det Rasar!

Handelsbankens 0%-räntekonto känns som ett mer och mer lockande alernativ ☺️

Skärmavbild 2021-10-05 kl. 09.59.32.png
Ja helsike var portföljen svänger hit och dit. CTM backade rakt ut idag, ser ut som blankarna var i farten idag igen. Trots rek om köp häromdagen. Ja ja, jag köpte lite mera i dippen idag. Hoppas på en ovv och ett bra Q3 så borde det ordna upp sig.

Trams.

Samma skit som forra aret. Gnalliga gubbar och karringar som tjafsar och tjafsar.
Men tank anda att i sista stund sa kommer dom overens ( Precis som man alltid gjort hittills i vada....25ar eller mer) och sa sparkar man bajsburken frammat ytterligare ett ar,och sjalv sa kan man ju vara dod/bortrostad/dement da sa det spelar liksom ingen roll.

Vi Gasar tills det Rasar!
Helt enig med dig!

Med dagens inflation blir nog ett nollrantekonto ungefar samma siffror som ovan. Forhoppningsvis har du lite utdelning pa ditt innehav,samt att det formodligen svanger uppat igen inom ett ar.
Mina samsta affarer har alltid varit nar jag far kalla fotter och saljer av. Lyckas alltid pricka mer eller mindre absolut botten och efter nagra manader sa se pa fan. Dar ar det grona skona siffror igen,men jag har ju salt.

Battre att ge fan i att titta nar det gar skit. Ta en ol eller fem. Kaka gott,kop en ny bil eller dra pa en semester.
Alternativt kop mer da det ar billigt....
borde köpt mustangen istället för aktier, hade nog fan tom tjänat på det fram till nu istället för att ligga back :D
Kunde få en för 550 nu ligger en likadan ute för 644 :D

Ja helsike var portföljen svänger hit och dit. CTM backade rakt ut idag, ser ut som blankarna var i farten idag igen. Trots rek om köp häromdagen. Ja ja, jag köpte lite mera i dippen idag. Hoppas på en ovv och ett bra Q3 så borde det ordna upp sig.
Det där läser jag ofta i olika forum och jag får det inte riktigt att gå ihop.
Menar man att blankarna genom rykten etc pressar ner kursen eller påverkar de den genom att köpa/sälja?

trots stora förluster så måste jag ändå skatta mig lycklig som allokerade en stabil summa pengar innan allt detta började samt drog ner på småbolagsfonder samt fastighetsfonderna i ett tidigt stadie för att ”minimera” förlusterna. Nu hoppas jag verkligen att de köp jag gör dagligen faller väl ut senare.

Men dessa veckor är väl inget blodbad va? Det är ju bara nån liten % hit och dit. 🤘😁🔪🩸

Senast redigerad av en moderator:
Våldtäkterna avlöser varandra och trots stora förluster så måste jag ändå skatta mig lycklig som allokerade en stabil summa pengar innan allt detta började samt drog ner på småbolagsfonder samt fastighetsfonderna i ett tidigt stadie för att ”minimera” förlusterna. Nu hoppas jag verkligen att de köp jag gör dagligen faller väl ut senare.

Men dessa veckor är väl inget blodbad va? Det är ju bara nån liten % hit och dit. 🤘😁🔪🩸
När du skriver "stora förluster" så antar jag att du menar mot ditt GAV?

borde köpt mustangen istället för aktier, hade nog fan tom tjänat på det fram till nu istället för att ligga back :D
Kunde få en för 550 nu ligger en likadan ute för 644 :D
En Mustang verkar halla sitt varde riktigt stabilt bade har och dar. Jag ar erbjuden ungefar 25000 mer an vad jag gav for min ny 2016.

Har gar det knappt att kopa en ny bil oht till listpris AMV ( Adjusted Market Value) sitter det klistrat pa var och varannan nybil. Varst hittills ar KIA med $11000 paslag pa nya Seltos.
Vill du inte betala? Trakigt men da ar du fel kund for oss.

• Like
Reactions: PJZ
Samma här. Få noteringar som varit lika kritiserade så det blir spännande att följa😅
Håller med!
Kollat igenom deras portfölj och en hel del bolag har man ju sett runtom.
Vidare tyckte jag VD lät vettig i senaste intervjun med Nicklas (investerarens pod).

Man måste ju faktiskt inte vara bäst på allt för att göra bra investeringar. Vänder man på resonemanget, vad säger att random småsparare kan ta bättre investeringsbeslut i en diversifierad portfölj kontra storskogens ledning?

Själv skall jag avvakta på rapport innan eventuellt köp.

• Like
Reactions: PJZ
Det där läser jag ofta i olika forum och jag får det inte riktigt att gå ihop.
Menar man att blankarna genom rykten etc pressar ner kursen eller påverkar de den genom att köpa/sälja?
Nu har vi koll på alla blankare över 0,2% i CTM discord. Har en användare som uppdaterar varje dag där. Man måste mejla fi för att få ut den blankningen, normalt syns ju bara över 0,5.
Gårdagens och dagens sättning verkar dock ICA stått för, de verkar ha avvecklat ca 600k aktier. Fick det precis bekräftat. De gjorde det pga intressekonflikt.
En blankare ökade med 70k aktier igår.

Blankarna lånar ju aktier och säljer och då sjunker kursen. Men de ska ju köpa tillbaks också och då blir det ju ett köptryck. I extrema fall så blir det ju som Gamestop.

bra skjuts för CTEK senaste dagarna
Ja. Jag fick ingen tilldelning, men tror på företaget framöver. Valde att inte köpa första tiden för att invänta en dipp, men den kom aldrig. Köpte en liten andel igår, och är redan upp 15%. Vill ha större innehav men känns som att det kommer gå neråt innan det går uppåt igen. Eller?

Tillbaka
Topp