• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Någon som vet varför det skiljer 10k, har ingen order inne vad jag kan se?
Screenshot_20210930_194256_com.android.chrome.jpg

Usch, idag var det ingen bra dag för mina bettingaktier. Allt på rött och helt fel slutsatser dras som vanligt i DI.

Ja, då får vi i Kindred-gänget hoppas att det vänder. Känns ju som en väldig överreaktion detta med 20% ned. Många papperhänder som säljer av och tar vinst känns det som.

Detta med Holland är ju gamla nyheter, var ju klart redan i feb-19. Men DI ska ju ha sina artiklar och vanliga småsparare har ju ingen koll på vad de investerar i.

DI avrådde teckning i Storskogen och jag går på det. Tecknar nog lite Truecaller och säljer av om jag får tilldelning.
??

Ok, hur har deras tidigare flaggningar stämt, vart ser man att den är övertecknad?
Kan inte uttala mig om tidigare flaggningar men t.ex. uppköp nära IPO, det är ju det dom gör, antingen helt nya företag eller tilläggsförvärv till redan befintliga företag.
43 förvärv hittills i år och det kommer fler.

Såvitt jag vet så finns det inte att läsa, jag har mina källor.

Faller på rätt bra… Köpsuget ökar men samtidigt är väl frågan hur det ska gå när väl FED nästa månad troligen annonserar att de drar ner köpen. Och det är råvarubrist och energikris i typ hela världen… Kommer ju troligen slå igenom även på Kpi med fördröjning… (kaffekris och kraftig prisuppgång globalt men fortfarande extrapris på ICA…)

Om CBs nu faktiskt börjar tajta åt lite, samtidigt som all brist och alla fuckade supply chains innebär minskad produktion och tillväxt, redan drabbad av att Kinas fastighetssektor är på dekis och lär dra ned deras tillväxt med ca 1.5%enheter…

Finns ju ett inte allt för osannolikt scenario med stagflation typ nästa år… Hade nog inte tagits emot så väl av börsen…

Nä jag börjar faktiskt bli lite nojig… Någon får gärna övertyga mig att allt är lugnt (med vettiga argument och inte bara att det alltid kommer stiga)…

Det är väl aldrig lika nära till nästa krasch som det är för tillfället, säger sig självt. Blöder rätt ordentligt nu, nån som vet varför Fortnox fortsätter sjunka? Känns orimligt, då det är ett bra företag.

är d
Det är väl aldrig lika nära till nästa krasch som det är för tillfället, säger sig självt. Blöder rätt ordentligt nu, nån som vet varför Fortnox fortsätter sjunka? Känns orimligt, då det är ett bra företag.
jag fakturerade via dem igår(som vanligt) så jag bidrar, även om jag inte äger något i Fortnox :D

Senast ändrad:
[...] nån som vet varför Fortnox fortsätter sjunka? Känns orimligt, då det är ett bra företag.
Vet är väl att ta i, men "fortsätta sjunka" är säkert lite en fråga om perspektiv också. Upp 20% de senaste tre månaderna och ca 1300% sen jag köpte. Svårt att tycka att den senaste veckans dipp på 10% är så mycket att bry sig om.

/B

Senast ändrad:
Vet är väl att ta i, men "fortsätta sjuka" är säkert lite en fråga om perspektiv också. Upp 20% de senaste tre månaderna och ca 1300% sen jag köpte. Svårt att tycka att den senaste veckans dipp på 10% är så mycket att bry sig om.

/B
Vad är hajpen kring Fortnox? Aldrig förstått. Jobbar man själv med Fortnox ser jag inte hur man skulle vilja röra aktien med tång...

Vad är hajpen kring Fortnox? Aldrig förstått. Jobbar man själv med Fortnox ser jag inte hur man skulle vilja röra aktien med tång...
Vet inte om det är någon hajp, men antar att det är SaaS och skalbarhet som gjort att de har haft den tillväxt de har haft.
Hajp vet jag inte men lyckad SaaS, dvs skalbarhet och bra tillväxtmöjligheter.

/B

• Like
Reactions: PJZ
Vet inte om det är någon hajp, men antar att det är SaaS och skalbarhet som gjort att de har haft den tillväxt de har haft.

Hajp vet jag inte men lyckad SaaS, dvs skalbarhet och bra tillväxtmöjligheter.

/B
Ja affärsidén i sig är bra, det sätter jag inte emot. Det är utförandet. Produkten upplevs halvfärdig. Men ordnar de upp sig så visst. Framåtblickande ser jag definitivt incitament att handla aktien om man är trygg i att inga konkurrenter kommer springa om.

Favorit i repris. Usch va allt är rött igen. Tur att CTM håller emot. Fattar inte att alla är nervös och säljer utav tech bara för någon hörde ordet sektorrotation. PLTR har ju tappat från 29 till 23 på dryga veckan 😩

2220D330-605B-431E-B1FC-CE9A82542937.jpeg

Tillbaka
Topp