sjodan
Basic
Notera årtalet i nedre högra hörn;Mitt initielle estimat om å unngå akjsemarkedet nå - og avvente til desember 2022 er ikke endret:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Notera årtalet i nedre högra hörn;Mitt initielle estimat om å unngå akjsemarkedet nå - og avvente til desember 2022 er ikke endret:
Vad är panelens uppfattning om att gå över till Lysa med majoriteten av sitt engagemang? Bu/BÄÄ?
Jag slutade föra dagbok över kapital på avanza när det bara rasade och rasade. Kände att jag blev för påverkad.
Ökar lite smått när där är utrymme i bolagen jag tror på och månadssparandet är kvar.
Den som lever får se, men jag inbillar mig att this too shall pass.
Tycker det är väldigt smidigt. Har nästan allt månadssparande sen något år tillbaka i Lysa. (97% aktier, 3% räntebärande)Vad är panelens uppfattning om att gå över till Lysa med majoriteten av sitt engagemang? Bu/BÄÄ?
Mitt initielle estimat om å unngå akjsemarkedet nå - og avvente til desember 2022 er ikke endret:
Average person på klocksnack.se: 300 %
Ja, alla köper ju Daytonas till msrp och flippar , det är sen gammalt.Average person på klocksnack.se: 300 %
Sälj den till mig för 50% av värdet så köper jag krypto för allt och lever farligtPortfölj säljes till högstbjudande! Kan stiga över tid, men troligen inte.
Kanske blir mer drag i tråden ifall man döper om den till det mer aktuella "få pengar att krympa"Vad tyst det va här har ni fått sälja datorn pågrund av ränte chocken eller har ni inte råd att ha igång den pågrund av elpriset?
Nää betalar ingen avgift för el och sparar mer än vanligtVad tyst det va här har ni fått sälja datorn pågrund av ränte chocken eller har ni inte råd att ha igång den pågrund av elpriset?
Vad tyst det va här har ni fått sälja datorn pågrund av ränte chocken eller har ni inte råd att ha igång den pågrund av elpriset?
Kan bara hålla med. Efter att varit väldigt aktiv på börsen tog jag beslutet i januari att gå över till Lysa. Fungerar bra, men är lite tråkigt men är säkert precis så det ska varaLysa är skitsmidigt och billigt så tycker det är en bra idé. Men då är jag ju indexkramare.
Vad tyst det va här har ni fått sälja datorn pågrund av ränte chocken eller har ni inte råd att ha igång den pågrund av elpriset?
Låter super trist, så du har håret kvar och sover gott om nattenKan bara hålla med. Efter att varit väldigt aktiv på börsen tog jag beslutet i januari att gå över till Lysa. Fungerar bra, men är lite tråkigt men är säkert precis så det ska vara
Tackar som frågar, sömnen och håret mår fintLåter super trist, så du har håret kvar och sover gott om natten
En tvåbarnsfamilj med villa och bil har tidigare haft årliga hushållsutgifter på drygt 165 000 kronor, inräknat räntekostnader på bolån, drivmedel, el och uppvärmning, samt matkostnader. Med dagens stigande priser på samtliga utgiftsposter bör samma familj förbereda sig på att utgifterna för helåret 2022 stiger med 80 000 kronor och istället landar på 245 000 kronor, vilket är en en ökning med 48 procent. I relation till den genomsnittliga disponibla inkomsten för samma typfamilj motsvarar de utökade utgifterna nästan en och en halv månadsinkomst, vilken ligger på knappt 60 000 kronor inklusive barnbidrag.
Och eftersom kronan är historiskt svag så kanske man ska undvika att investera mer i utländska aktier...Svårt läge - Man inte kan ligga likvid pga inflationen, allt man investerar i sjunker som en sten och sparkonto i SEK faller friskt mot USD och EUR.
Ja svårt läge som sagt. Kanske borde man investera i någon form av fysisk vara som handlas i flera valutor, inte tar för stor plats och skulle kunna användas till något halvt användbart som.. jag vet inte, visa tiden kanske?Och eftersom kronan är historiskt svag så kanske man ska undvika att investera mer i utländska aktier...
Ja svårt läge som sagt. Kanske borde man investera i någon form av fysisk vara som handlas i flera valutor, inte tar för stor plats och skulle kunna användas till något halvt användbart som.. jag vet inte, visa tiden kanske?
Att korta index och annat har ju helt klart varit årets melodi.Jag kortar OMX, det känns som det enda rätta just nu.
Endelig skjer det noe som bør skje. Om 3 måneder kan man vurdere å gå inn i markedet. Holder fortsatt på den strategien. Hardt.