• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Min lön har dock inte gått upp 10% så elen är fortsatt dyr 🤪

Får kanske be chefen = mig själv om högre lön 🤣
Jag ser inte fram emot nästa års lönerevision, förväntningarna hos alla är nog i linje med inflationen. Fick höra det argumentet från medarbetare redan vid förra lönerevisionen.

Japp. Jan B blånekar att han promotat pyramidspel och lurendrejeri. De 3 största argument han för fram är att 1) pyramidspel är förbjuden enligt svensk lag, så varför skulle han hålla på med det, 2) han har själv satsat mycket pengar på BG alas, då kan det inte vara något annat än seriöst. 3) Han har själv rest dit flera gånger och sett hur de planterade nya träd.
Och att det inte finns någon insyn för utomstående i BG's ekonomi och pappersexercis som borde vara offentlig beklagar han med att den biten lämnar en hel del att önska...

Fint summerat! Han försökte städa undan sin medverkan i Better Globe när det började grävas i det hela, här är en bra sammanställning: https://dividendbomber.wordpress.com/2018/11/09/a-better-globe-langsiktig-ponziscam/

Jan Bolmeson har tidigare varit involverad i bedrägeriet Bridge - https://www.aktiespararna.se/Artikelarkiv/Repotage/2007/maj/Bridge-Natverket-som-kan-sta-dig-dyrt

Fint summerat! Han försökte städa undan sin medverkan i Better Globe när det började grävas i det hela, här är en bra sammanställning: https://dividendbomber.wordpress.com/2018/11/09/a-better-globe-langsiktig-ponziscam/

Jan Bolmeson har tidigare varit involverad i bedrägeriet Bridge - https://www.aktiespararna.se/Artikelarkiv/Repotage/2007/maj/Bridge-Natverket-som-kan-sta-dig-dyrt

Just det är det som är så läskigt. Hans sajt är 99% okay, han ger i överlag bra tips till småsparare men så kommer dessa inbakade råd och välmenade tips om investeringar som liknar ponzi /pyramidspel. Tyvärr är det nog många som går på detta.

Jag ser inte fram emot nästa års lönerevision, förväntningarna hos alla är nog i linje med inflationen. Fick höra det argumentet från medarbetare redan vid förra lönerevisionen.
De stora facken kommer inte elda på inflationen, högst troligt hamnar snittlöneökningen runt 4% och att vi därmed blir fattigare.

• Like
Reactions: PJZ
Tog en mindre position i Calmark idag 15k aktier. Lång. Minns när man var där och rodda på 11-12kr.

Nu har dock försäljningen dragit igång, upphandlingar med Stockholmsregionen, flera intressanta besök i Afrika väntar, väntan på OK från Indien.
Tillväxtresan verkar starta härifrån. Let's try it....

Gillar ändå att Embracers VD Lars Wingefors är största ägare

--

Även tagit in Nilar igen som börjar se bullish ut rent tekniskt då aktien bryter upp. Produktionen är igång nu igen också.

1666441929205.png

Senast ändrad:
  • Like
Bästa dagen på länge. Hela portföljen upp runt 7%. Kul att CTM äntligen börjar röra på sig. Har varit segt länge nu, så skönt med lite blått igen.

Flera bra dagar i sträck nu, vi får se vad som händer härnäst. Jag hoppas inte på för mkt än. Tror att det kan bli stabilare mot mitten av -23 men hoppas självklart på bättring tidigare.

• Like
Ännu en blå dag, vad i h-e är det som händer he he? Om fredagen slutar blått så är det nog första helblåa veckan på månader eller i år tom.

Det är möjligt, tills dess är jag glad för 7’e blåa dagen i rad. Synd att jag sålde av 75% SBB efter gårdagens uppgång då jag trodde på en fallande kurs när aktien fortsätter rusningen med ca 16-17% idag igen. Ohhhwell….
Ja, det har varit några goda dagar nu. Jag grämer mig att jag sålde utav Diamond Offshore när de dippade rejält för en månad sedan. Sålde för att köpa tillbaks när de bottnat tänkte jag. De rusade dagen efter jag sålt och har nu gått upp 50% på en månad 🙈

Ja, det har varit några goda dagar nu. Jag grämer mig att jag sålde utav Diamond Offshore när de dippade rejält för en månad sedan. Sålde för att köpa tillbaks när de bottnat tänkte jag. De rusade dagen efter jag sålt och har nu gått upp 50% på en månad 🙈

Fuck it, sånt händer. Visst grämer man sig lite vid sådana beslut men tog man beslutet baserat på den kunskap du hade vid tidpunkten, magkänsla samt följde din strategi så får man bara acceptera att marknaden är svårtolkad ibland.

Fick kalla fötter och sålde mitt innehav i Swedish Match inför beskedet om Philip Morris bud går igenom eller inte. Känt oro inför att aktien faller tillbaka till nivåerna innan budet kom. Om det skulle inträffa kanske jag går in igen (cigg < snus)

Fick kalla fötter och sålde mitt innehav i Swedish Match inför beskedet om Philip Morris bud går igenom eller inte. Känt oro inför att aktien faller tillbaka till nivåerna innan budet kom. Om det skulle inträffa kanske jag går in igen (cigg < snus)
Det var nog inte sa klokt. Dan Juran gor ju vad han kan for att stoppa detta.

Jag behaller min minoritetspost och forkastar PMs bud.

Sålde mitt för länge sen när budet kom, känns lite meningslös att jaga enskilda % upp när det finns så mycket annat man kan fiska i

Tillbaka
Topp