Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Baserat på?Ska man köpa lite SINCH idag tro...
Gårdagens kursmanipulation av Morgan Stanley?Baserat på?
Inte ofta jag har tur men ibland så... dock ligger jag väldans mycket back på några så det balanserar ut sig, ying yang
Dem har ju bud på 208kr! Men ska det också godkännas i alla ledDen där röda knappen skulle jag trycka på fortast möjligt
Dem har ju bud på 208kr! Men ska det också godkännas i alla led
Håller helt med! Här är vad som kan hända om man glömmer bort den röda knappenDen där röda knappen skulle jag trycka på fortast möjligt
Yes har sålt av sedan tidigare idagHade det varit jag hade 202:- idag låtit mycket bättre än 208:- om allt går genom....
Håller helt med! Här är vad som kan hända om man glömmer bort den röda knappen
Nä det är min högrisk portfölj med flera förhoppningsbolag som gick helt åt skogen. Men en viktig lärdom att inte vara passiv utan sälja när det rusar, samt inte investera för mycket i den typen av volatila papper.Det där såg ju inte så muntert ut
Har swingtrejdat den en del och igår var jag väldigt glad att jag inte sålde när jag var på väg att göra det i förra veckan när den va och nosade på 130..Inte ofta jag har tur men ibland så... dock ligger jag väldans mycket back på några så det balanserar ut sig, ying yang
tror du det kan komma något motbud?Har swingtrejdat den en del och igår var jag väldigt glad att jag inte sålde när jag var på väg att göra det i förra veckan när den va och nosade på 130..
Med tanke på att storägarna har tackat ja och det trots allt var en budpremie på 83% mot måndagens stängningskurs så skulle jag tro att detta budet kommer gå igenom. Men visst långsiktigt känns det som att bolaget borde kunnat bli värt mer.tror du det kan komma något motbud?
Styrelsen har ju tackat ja till budet men tänker det ändå kan hända något.
Magkänslan säger att budet som sådant är lågt
Yes, idag var det läge och ta in..Någon som passar på att köpa Evolution i dag?
Åtminstone tredje gången de kör denna "nyhet" nu. Jag passade iaf på att köpa in mig igen, vi får se hur det går den här gången.Yes, idag var det läge och ta in..
en "nyhet" som presenterats flertalet gånger, rätt tröttsamt.
Hade köporder på 1075kr, missade med 1kr. Har ägt EVO länge och ökar i dipparna. Gammal skåpmat som kommer upp lite då och då.Någon som passar på att köpa Evolution i dag?
Lugnt, du får snart en ny chans på 1075Hade köporder på 1075kr, missade med 1kr. Har ägt EVO länge och ökar i dipparna. Gammal skåpmat som kommer upp lite då och då.
En liten fråga som någon kanske kan uttala sig om.
Gick in i aktier (som många andra) under covid och köpte bla Embracer (som många andra ;D)
Jag har köpt på mig några gånger då jag trott att det ska stiga... men icke.
Jag pallar inte att se dessa i appen och kan tänka mig att lägga in slantarna i något annat.
Inte mycket pengar av helheten men störigt.
Nu för tiden är det lite mer stabila bolag som gäller.
Men är det någon här som ser några större lyft i spåkulan?
Embracer - 37%
Du verkar ha köpt aktier utan att göra någon större analys. Sälj och lär dig av misstaget. Gör en bättre analys nästa gång eller köp aktier med lägre risk, t ex investmentbolag.En liten fråga som någon kanske kan uttala sig om.
Gick in i aktier (som många andra) under covid och köpte bla Embracer (som många andra ;D)
Jag pallar inte att se dessa i appen och kan tänka mig att lägga in slantarna i något annat.
Embracer - 37%
Jag ”jobbar” annorlunda nu. Därför har just embracer och Stillfront skavt i mitt sparandeDu verkar ha köpt aktier utan att göra någon större analys. Sälj och lär dig av misstaget. Gör en bättre analys nästa gång eller köp aktier med lägre risk, t ex investmentbolag.
Kan också vara bra att ha någon form av stop-loss-strategi för att minska förlusterna. T ex sälj om/när aktien gått ner X procent.
Tackar men frågan gällde om jag skulle sälja.Helt värdelös på aktier, men gillar utdelning.
AkerBP skulle jag säga och har en förhoppning om att det bör hoppa upp till stadiga 340kr/aktie inom några år.
Man ska akta ska akta sig för att ge råd…Jag ”jobbar” annorlunda nu. Därför har just embracer och Stillfront skavt i mitt sparande
Då det var det första ”tipsen” jag tog.
Så frågan gällde egentligen om man tror att embracer kommer stiga till nivån där jag köpte inom en överskådlig framtid.
Ja, sälj och byt ut till AkerBP.Tackar men frågan gällde om jag skulle sälja.
Jag kan absolut inget om Embracer, men värt att notera är att Amerikanska småbolag rallade igår efter att amerikanska inflationen kom in under förväntan och magknadsräntor därmed föll skarpt. Svenska inflationssiffror idag kl 08 där marknaden faktiskt förväntar sig KPIF på 1.6%, så det kan nog sätta fart på räntesänkningsdiskussionerna även här om det blir 1.6% eller lägre. Så kanske att det kan bli viss uppstuds i den typen av bolag?En liten fråga som någon kanske kan uttala sig om.
Embracer - 37%
1.3 för juni bäddar ju för småbolags rallyJag kan absolut inget om Embracer, men värt att notera är att Amerikanska småbolag rallade igår efter att amerikanska inflationen kom in under förväntan och magknadsräntor därmed föll skarpt. Svenska inflationssiffror idag kl 08 där marknaden faktiskt förväntar sig KPIF på 1.6%, så det kan nog sätta fart på räntesänkningsdiskussionerna även här om det blir 1.6% eller lägre. Så kanske att det kan bli viss uppstuds i den typen av bolag?
KPIF och Svenska 2åringen…1.3 för juni bäddar ju för småbolags rally