• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Eller gå och lägga sig,pyssla med annat och ha det roligare än kika på en dataskärm.

Corona som skulle ta död på oss alla kommer få (ingen?) ihåg och om fem år kommer denna dipp vara lika bortglömd och nya börsrekord satta.
Om nu börsen gör som den gjort de senaste 100 åren.

Och mina utdelningar kommer precis som förväntat,men det kan ju iofs ändras över en natt.

Ja jag funderar på bara återinvestera det sista av utdelningarna, avinstallera avanza-appen och sedan titta in först när det närmar sig nytt år. Månadssparandet sköter sig själv ändå, så egentligen är det bara under utdelningsperioden som man är inne och trixar med innehaven.

Ja jag funderar på bara återinvestera det sista av utdelningarna, avinstallera avanza-appen och sedan titta in först när det närmar sig nytt år. Månadssparandet sköter sig själv ändå, så egentligen är det bara under utdelningsperioden som man är inne och trixar med innehaven.
Varför återinvestera utdelning?
Känner du att (ännu) mer ettor och nollor på din skärm skänker dig mer glädje?

Du verkar ju redan ha ett månadssparande som jag gissar är långsiktigt ( mer än fem år till du vill sälja av och byta sparform/använda)
Ta utdelningspengarna och gör nått kul istället.
Att spara motcett mål,vad det nu är,är bra.
Men att bara spara för själva sparandets skull är det inte om du förstår vad jag försöker säga.
Pengar är till för att användas.

Varför återinvestera utdelning?
Känner du att (ännu) mer ettor och nollor på din skärm skänker dig mer glädje?

Du verkar ju redan ha ett månadssparande som jag gissar är långsiktigt ( mer än fem år till du vill sälja av och byta sparform/använda)
Ta utdelningspengarna och gör nått kul istället.
Att spara motcett mål,vad det nu är,är bra.
Men att bara spara för själva sparandets skull är det inte om du förstår vad jag försöker säga.
Pengar är till för att användas.

Jo men jag gör lite av varje, men kan absolut bli bättre på att spendera. Återinvesterar en del, ger en del till min sambo och en del som jag brukar tänka att jag ska själv ska göra något kul för. Den sista delen är jag dock rätt dålig på, men en resa till nästa års Watches and Wonders är väl en tanke att de ska spenderas på.

har köpt i storbankerna sista dagarna och investor(som kan gå ner en hel del mer)

Övrigt vågar jag inte röra just nu
Jag köpte klockor för pengar som jag tog ut innan kraschen. Billigaste klockorna jag köpt. Plus att jag renoverar huset istället för en del pengarna, det får ju troligtvis pengar att växa.

I övrigt tänker jag på att tänka på att sparandet faktiskt är långsiktigt, minst 10 år.

Jag är alldeles för intresserad av sparande, men vad ska man göra då??? Jag kan inte bara intressera mig för jobbfrågor, lite krydda behövs. Nuläget är intressant minst sagt.

Funderar på att öka på löneväxlingen en del för att säkra pension vid 60.

Senast ändrad:
Jag köpte klockor gör pengar som jag tog ut innan kraschen. Billigaste klockorna jag köpt.

I övrigt tänker jag på att tänka på att sparandet faktiskt är långsiktigt, minst 10 år.

Jag är alldeles för intresserad av sparande, men vad ska man göra då??? Jag kan inte bara intressera mig för jobbfrågor, lite krydda behövs. Nuläget är intressant minst sagt.
jag har en hel del som går åt till "kul-spend" så bidrar med det jag kan till ekonomin :D. Tyvärr så är det inte mycket/inget som gått till klockor senaste åren då intresset svalnat en hel del

Så länge jag har jobb "peppar peppar" "tar i trä" så får saker och ting på börsen gå som det går(inte riktigt men lite så)

Senast ändrad:
Jag köpte klockor gör pengar som jag tog ut innan kraschen. Billigaste klockorna jag köpt. Plus att jag renoverar huset istället för en dal pengarna, det får ju troligtvis pengar att växa.

Funderar på att öka på löneväxlingen en del för att säkra pension vid 60.

Jag brukar passa på att göra av med pengarna innan dom tar slut

Ja det hade till och med varit bättre att ta ut alla pengarna från börsen vid årsskiftet och köpt typ 15 st. Breitling klockor till listpris. Då hade man kunnat luta sig tillbaka mot det stabiliserade marknadsvärdet och va helt lugn och fin nu. 😆 Sen köpte jag en krypto ETP för skojs skull i januari den investeringen hade gjort sig bättre i trisslotter… 😂

April kommer troligen inte se lika ”bra” ut som mars men det spelar ingen roll alls, är bara ett hack i kurvan där man får passa på att spara lite extra så det ger utväxling sen när det vänder. Hela skatteåterbäringen kommer gå rakt in i ABB, SHB, Investor och SAAB nu. 🙂
IMG_8051.jpeg

För att vara konspiratorisk tror det kan även vara börsmanipulation av största rang av Trump och kompisar

Samma igår när det kom en "nyhet" om att tullarna skulle skjutas på och allt stack iväg på börsen i US för att några minuter senare dementeras som "felaktig information" och sen störtdök det igen

Senast ändrad:
För att vara konspiratorisk tror det kan även vara börsmanipulation av största rang av Trump och kompisar

Samma igår när det kom en "nyhet" om att tullarna skulle skjutas på och allt stack iväg på börsen i US för att några minuter senare dementeras som "felaktig information"

Det var väl några kompisar som inte hunnit handla klart så de fick backa nyheten. 🤡

Hörni om om man lade in köporder i några fonder kl 09 imorse men det nu fortfarande ligger i order. Syns tidigast 10/4 står det. Innebär det att kursen sätts imorgon eller sattes den idag?

Tillbaka
Topp