• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För er som har flera klockor

Richie

Audemars
2-Faktor
Sälj din nuvarande "fritidsklocka" och köp en dyrare/finare?
Har själv samma problem som dig, därför äger jag endast två klockor: en billig beater till jobbet och en dyrare Finklocka! Funkar bra för mig :)
 

Shalalai

Breitling
Jag går på känsla, klädsel och typ av syssla för dagen. Nyare pjäser tenderar att vinna när det måste prioriteras bland tänkbara alternativ. Har som ambition att trimma ned antalet klockor till fyra-fem i närtid, får se hur det går...
 

Erikmålare

Breitling
Sälj din nuvarande "fritidsklocka" och köp en dyrare/finare?
Har själv samma problem som dig, därför äger jag endast två klockor: en billig beater till jobbet och en dyrare Finklocka! Funkar bra för mig :)
Jo jag har haft den tanken att man borde byta upp sig, men jag har svårt att göra mig av med Omegan då det är min första dyrare klocka och jag lovade mig själv när jag köpte den att jag skulle behålla den för alltid, det har jag dock redan insett att jag inte kommer göra hehe. Men det känns lite för tidigt att sälja den redan
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Jo jag har haft den tanken att man borde byta upp sig, men jag har svårt att göra mig av med Omegan då det är min första dyrare klocka och jag lovade mig själv när jag köpte den att jag skulle behålla den för alltid, det har jag dock redan insett att jag inte kommer göra hehe. Men det känns lite för tidigt att sälja den redan
Inget o binda upp sig vid, roligare med en ny fet dinka ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En Panerai är aldrig fel! :)

Har man ett klockintresse tycker jag att man ska ha ett flertal att välja mellan.
Själv har jag inget klädintresse och går därför i samma skor flera månader åt gången.
Jag har flera. I alla fall tre ok klockor. Dock bara en i dj-klass.
Jag är en vanemänniska. Har en del schyssta skor, men det blir lätt samma. Ett antal klockor, men blir ofta samma. Köper gärna samma skjortor (olika färg), och samma tröjor (även här olika färg såklart).

Jag är tråkig helt enkelt. Kommit fram till att jag skall sälja av ett par klockor. Och köpa ett trevligt ur till. Som bryter av mot dj. Får se när det blir. Håller med om pannor. Skall till mallis nästa vecka, får se om jag klämmer lite.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Två "skjortklockor" i SS Chronolink och Rolex DJ.
Två "badklockor" i Longines HQ och Seiko PADI.
Två "quartzbeaters" i Tissot PRC200 Chrono och CWC g10.
Ett fickur i vitmetall när det skall vara grannt.
Jag BEHÖVER ett fickur i guld till när det skall vara riktigt grannt.
Edit: eller iaf en liten gulddressare med blankt svart band...
 

Zcorp

Omega
2-Faktor
Jag väljer lite halvt random.
Dock aldrig samma klocka två dagar i rad och så anpassar jag klocka lite till kläder och dagens aktivitet.
 

tradden

Omega
Jag har två DJ jag växlar med under veckan. Ungefär varannan dag brukar jag byta dem. Nu har jag köpt en till, nyare, som jag också kommer att använda ofta.

Man ska använda de klockor man har tycker jag! :)

/t
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Använder samma klocka några dagar, tillräckligt många för att skapa den där längtan efter en annan innan jag roterar i skåpet.

Arbetar jag hemifrån kan jag byta några ggr per dag, eller bara ta fram för att fota.. finner det vederkvickande att pilla och smeka klockorna.

Inland tar jag på flera klockor och smetar in mig med jordnötssmör
 
Topp