• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäljningen du ångrat

Detta köp ångrar jag otroligt mycket.
Funderar på att köpa tillbaka men har väl stuckit i pris lite väl.
Foto 2020-02-22 12 30 41.jpg
Köpte inte jag en sån av dig för många år sedan?

Brukar säga att jag aldrig ångrar en försäljning utan går vidare. Den här kollar jag dock ofta på i arkivet. Närmast perfekt patinerad tavla! Boetten med den platta baksidan har supersnygg profil och är precis lagom stor med sina 36mm. Sålde den till en trevlig tysk som säkert har glädje av den! Referens 2937-1 från 1959. Måste försöka få tag på en igen!
8262E7CA-69AA-4005-BD90-F71F2754166C.jpeg
6F4F8BFD-AE1A-41AD-81F2-E917012A164C.jpeg
CED499F8-DCA8-4CDA-B600-437E56AACC6B.jpeg
E053CA59-1DC7-4B03-A729-CC756D268D4D.jpeg
Den där 👌 hade varken brytt mig om pris eller skick, definitionen utav spontan köp utan dess like

Min första Rolex med linnetavla ångrar jag rätt mycket. Nästan 10 år sen jag köpte den här på forumet och sålde den kort där efter för att göra en månad i Thailand med massa kompisar. Undrar vad den skulle vara värd idag 😅
IMG_1240.png

Nja, trots att den inte används så mycket får den stanna. Frågan är om du vill betala de pengarna för en sub som man får göra idag. Jag hade inte gjort det :)

Jag ångrar bittert att jag sålde denna. Framförallt eftersom det handlade om såpass lite pengar. Det är klockan jag fick av mamma och pappa när jag fyllde 20 år. Använde den dagligen under flera års tid, men sen när klockintresset eskalerade så kastades den in i en bytesaffär utan tillräcklig eftertanke.
Jag lade något år senare ner lite detektivarbete på att hitta och köpa tillbaka den igen då jag visste att den var såld inom forumet. Efter att ha följt försäljningskedjan genom fyra stycken medlemmar så kunde det konstaterats att den tillslut hamnat på blocket… Där försvann alla spår… Skulle någon känna på sig att du eventuellt sitter på klockan och har tröttnat så finns här en kille som gärna köper tillbaka. Skulle någon ha en likadan så skulle det också kunna vara intressant.. Det är just alla minnen och ”första kärleken” man saknar…
IMG_8423.png

Sen ångrar jag även försäljningen som blev 71k av denna. 16710 sel -01, luggholes, både oyster och jubilee. Köpte den förvisso för 36k och den ledde till att jag kunde köpa en av mina absoluta drömklockor, men jag älskade klockan och kommer förmodligen aldrig köpa den igen för dagens marknadsvärde.

IMG_0625.jpeg

Nja, trots att den inte används så mycket får den stanna. Frågan är om du vill betala de pengarna för en sub som man får göra idag. Jag hade inte gjort det :)
Förstår dig. haha vissa dagar är jag absolut villig att göra det och i princip bestämmer mig och vissa dagar känns det helt galet.

Jag ångrar bittert att jag sålde denna. Framförallt eftersom det handlade om såpass lite pengar. Det är klockan jag fick av mamma och pappa när jag fyllde 20 år. Använde den dagligen under flera års tid, men sen när klockintresset eskalerade så kastades den in i en bytesaffär utan tillräcklig eftertanke.
Jag lade något år senare ner lite detektivarbete på att hitta och köpa tillbaka den igen då jag visste att den var såld inom forumet. Efter att ha följt försäljningskedjan genom fyra stycken medlemmar så kunde det konstaterats att den tillslut hamnat på blocket… Där försvann alla spår… Skulle någon känna på sig att du eventuellt sitter på klockan och har tröttnat så finns här en kille som gärna köper tillbaka. Skulle någon ha en likadan så skulle det också kunna vara intressant.. Det är just alla minnen och ”första kärleken” man saknar…
IMG_8423.png

Sen ångrar jag även försäljningen som blev 71k av denna. 16710 sel -01, luggholes, både oyster och jubilee. Köpte den förvisso för 36k och den ledde till att jag kunde köpa en av mina absoluta drömklockor, men jag älskade klockan och kommer förmodligen aldrig köpa den igen för dagens marknadsvärde.

IMG_0625.jpeg
Jag sålde en pepsi för 28 😂

Den här ångrar jag faktiskt att jag sålde.. ångrar nästan inget annat, men denna var egentligen så jävla bra. Fick 25k av Uretvintage för ingen på KS eller blocket ville ha den 😢
Nu går de för minst det dubbla på c24, annars hade jag köpt tillbaka en.
IMG_3338.jpeg

IMG_3340.jpeg
Kul modell, och mycket bra färg på visare och index. Förstår att du saknar den.

Tillbaka
Topp