Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då pratar vi väl euro också?Trettiotusen
Med tanke på att trådskaparen visst tidigare frågat om bästa försäkring för en klocka för 200K så kanske det inte är så långt bortaDå pratar vi väl euro också?![]()
En universalregel om det nu blir så att du kommer att halka dit:
Oavsett vart du än väljer att börja (prismässigt) så kommer du i samma sekund du köper din första tidmätare att tänka dig ett ’tak’.
Denna lyder typ:
Mer än ”x” antal kronor kommer jag aldrig lägga på en tidmätare. Inom ett par år kommer du emellertid att ha överstigit denna gräns med råge och med största sannolikhet redan ha höjt det ursprungliga taket ett par gånger.
Går ju iof att applicera på vilken hobby som helst vid närmare eftertanke”Snarare regel än undantag” passar bra in här !
Går ju iof att applicera på vilken hobby som helst vid närmare eftertanke![]()
Det passerade TS redan i mars när han köpte Omegan för 40 brak..Trettiotusen
Det spelar inte någon roll. Han frågade vad jag tyckte var rimligt att lägga på en första klocka. Det är 30 000 som är rimligt, varken mer eller mindre. @Pappi tycker precis som jag så det är det som gäller tills vi meddelar ett annat beloppDet passerade TS redan i mars när han köpte Omegan för 40 brak..
Det spelar inte någon roll. Han frågade vad jag tyckte var rimligt att lägga på en första klocka. Det är 30 000 som är rimligt, varken mer eller mindre. @Pappi tycker precis som jag så det är det som gäller tills vi meddelar ett annat belopp![]()
Ja precis, äntligen nån som förstår. Det här är inget som behöver stötas och blötas det minsta. @yonsson du kan låsa denna tråd.Exakt. Hur svårt ska det vara att förstå
Du är ju ett under av tydlighet liksom![]()
har inte haft tiden till det riktigt, ska dock svara alla.@Alne ska du inte svara på din egna tråd?
Håller med, dock tänker jag vad man ska sätta ribban för att få en hyfsad bra klocka, om du förstår vad jag menar. Lite vagt förklarat men jag brukar se smp300 som en bra första klocka och därmed 30-50k till att börja med. Vad tänker du?Ja du. Beror väl rimligen helt på din ekonomiska situation och hur du själv resonerar. Hur långt är ett snöre nu igen?
Tänker en klocka som är bra i utseende, märke, pris dvs både håller sitt värde och eventuellt går upp. Är snygg och håller sin design över tid.Men för att försöka vara lite konstruktiv, vad är du sugen på? Gissar på att de flesta börjar i de lite lägre prisklasserna, och för en 2-3 tusen får du en automatisk seikodykare som kanske kan vara bland de vanligaste klockorna om intresset är nytt. Men självfallet finns det väl dom som knatar in hos urmakaren och plockar ut en betydligt dyrare klocka än så som sin första. Klockor kan som bekant kosta allt från några hundralappar till många miljonerMen det behöver knappast vara så dyrt för att vara kul.