• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F**k you Coca-Cola

Spindel

KS vulkanolog på Island
Årets första Julmust för mig

image.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Läste någonstans att Coca-Cola tappar ungefär 50% av sin försäljning av just Coca-Cola i december.

Julmust är utan tvekan utklassande godast.
Just därför den pubertala trådtiteln, notera även miljonerna CC lägger ner på TV-reklam så här inför jul för att försöka ändra oå faktumet att försäljningen sjunker med 50%
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Läste någonstans att Coca-Cola tappar ungefär 50% av sin försäljning av just Coca-Cola i december.

Julmust är utan tvekan utklassande godast.


Var faktiskt en (fanns givetvis fler) av anledningarna till att Coca Cola dumpade Pripps för att bygga eget.
Coke ville att Pripps skulle marknadsföra Cola hårdare mot jul istället för Apotekarnes vilket Pripps inte hade nåt intresse av.
 

Icaras

Rolex
Julmust är bland det godaste som går att dricka... så illa att vinterfyllorna börjar med ett stort glas julmust och jäger ;)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Efter att ha sett "Coca Cola det hemliga receptet" så dricker jag mycket hellre must. Har inte druckit Cc efter det, kan rekommendera den dokumentären. Det bästa med julen är allt gott att förtära :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Ok... Man har ju laddat upp med all möjlig julmust så här juletids...

DSC_0101.JPG


Ett litet omdöme på dessa:

Icas julmust -
Låt dig inte luras av PET-flaskan och "varumärket" Men detta är en riktigt hygglig julmust, betydligt godare än den i min åsikt väldigt tråkiga klassiska Apotekarnes på PET-flaska. Icas julmust var väldigt mustig och inte alls blaskig som många andra kan upplevas. Smaken känns klassisk utan att direkt sticka ut heller. Men god är den. Bra vardagsmust.

6,5/10

Grebbestad Julmust -
Jag inhandlade denna idag med ganska höga förväntningar. Det första jag möts av är en mycket fin flaska som ger en känsla av klassisk svensk jul. Väl i glaset får man en fin skumkrona som håller sig ganska bra. Smaken är god men den känns lite väl anonym. Jag hade nog förväntat mig mera smaker och aromer. Smaken är runt fyllig och inte så söt (i positiv bemärkelse), men jag ville nog ha mera smaker och aromer.

7/10

Zeunerts Julmust -
Utseendet på flaskan ser inte särskilt exklusiv ut, rent av lite trist. Väl upphälld i glaset kommer det fram en hygglig skumkrona men som tyvärr förvinner ganska snabbt.. Men musten i sig upplevs absolut inte som blaskig. När det kommer till smaken, wow vilken julmust. Här kommer både choklad och kaffearomer fram med en liten antydan av smak från fatet. Den upplevs inte så söt heller. Kort sagt får man uppleva många smaker i munnen. Hade den haft bättre skumkrona hade den fått full pott, nu ger jag den..

9/10

Nygårda Ekfatslagrade julmust -
Flaskan ser exklusiv ut, och texten 'ekfatslagrad" triggar igång smaklökarna. Denna musten är den mest fylliga och den med bäst skumkrona. Doften är mycket speciell, svår att beskriva men skulle kunna beskrivas som rökaktig. Likt Zeunerts har denna must massor av karaktär, man känner tydligt smaken av fat (i positiv bemärkelse) jag kan dock tänka mig att denna skulle direkt kunna ogillas av en del pga den speciella smaken men jag tycker nog denna går ganska jämt med Zeunerts i ren smakupplevelse men det något högre betyget den kommer få ha med en något högre fyllighet och bättre skumkrona än Zeunerts. Kvalitetsjulmust.

9,5/10
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Håller med om att den är lite fylligare än vanlig must, ska testa att jämföra med Icas lite senare. Gillar hur denna tråden artar sig :)
DSC_0493.JPG
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Håller med om att den är lite fylligare än vanlig must, ska testa att jämföra med Icas lite senare. Gillar hur denna tråden artar sig :)
DSC_0493.JPG

Den är så fin den där ekfatslagrade... :) men som jag nämde. Jag anser att Icas slår många av de större fabrikaten som Apotekarnes, Guttsa på petflaska.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den är så fin den där ekfatslagrade... :) men som jag nämde. Jag anser att Icas slår många av de större fabrikaten som Apotekarnes, Guttsa på petflaska.

Tror jag drack den för snabbt och för kallt till maten. Avnjöt en Zeunerts precis, den hade fått stå inne en stund och smakerna kom fram på ett helt annat sätt. Så kan rekommendera att inte dricka dem allt för kalla. Mycket trevlig upplevelse, men är nog för mätt för att testa Icas idag. Får skjuta upp det till imorgon :)
Tack för en fin recension!
 
Såg på nätet att CC är bra till att ta bort rost på cromade bil/MC detaljer, så det har väl minst en bra egenskap. Ska pröva på hustruns MC till våren.
 
Topp