• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

Moffan

Panerai
2-Faktor
Har för mig att det inom vissa kulturer är ett statement (historiskt sett varit i alla fall) att man inte är en arbetare. Eller för del delen har ett sådant arbete att man kan ha en sån nagel utan att den går sönder när man tjänar sitt levebröd. Lite off topic-utläggning men men. Kan ha fel, så rätta mig gärna om jag är felinformerad.
Tror du har rätt om det, har hört det tidigare. Såvida det inte är en kokain-nagel.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har för mig att det inom vissa kulturer är ett statement (historiskt sett varit i alla fall) att man inte är en arbetare. Eller för del delen har ett sådant arbete att man kan ha en sån nagel utan att den går sönder när man tjänar sitt levebröd. Lite off topic-utläggning men men. Kan ha fel, så rätta mig gärna om jag är felinformerad.

Det stämmer. Min farfar har/hade lång lillfingernagel, på höger hand.
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Fredagen och en kall till lunchen, så jag kanske har missat något uppenbart.
Vet vi att det är TS som tagit bilderna och är ägare av "kokainnageln"?
Eller kan det vara säljaren som behöver snabba stålar till fredagsfestandet och försöker kränga en stulen fejkrolle och att bilderna skickats via mail?
Och sen vill TS ändå köpa den? Låter sinnes

Jag mår illa
 
Senast ändrad:

tissoter

Audemars
Ja ja man skall ju inte döma eller spekulera men
Även endel skumraskens personer kan ju kolla värdet och hur bra kopian är för att våga sätta ut annons och sälja...? Låtsas vara köpare....
Absolut! Vi har varit med om det förr här och speciellt när TS inte varit aktiv sen första posten....Just saying....
 

AJ007

Omega
Gud vad alla hetsar.
Jag "tror" att den var stulen. Han gav en hel annan historia. Jag sa aldrig att jag skulle köpa den, jag sa att jag la ett bud på 10k. Vi kom överens även om att han drar till Rolex, skaffar äkthetsbevis och sen skulle vi bli seriösa. Och där skulle det komma fram om den är stulen eller inte, och då skulle jag troligtvis inte köpa en stulen sub som har varit hos Rolex och de vet att den är klippt.
Jag är student, jag har inte råd med en sub på 60k, så när en idiot säger "ey jag har en rolex (han visste inget annat än att det är en Rolex) som jag fick av min bror men vill sälja den nu, han köpte den förra året (Tror att den är 04-05)", då, såklart man blir lockad och träffar idioten, känner på klockan, fotar den och sedan frågar man om råd. Jag har inte ens 10k att lägga ner på en Sub, allt var bara spekulationer.
Jag uppskattar väldigt mycket era snabba svar, jag har inte kunnat svara tidigare då jag arbetade.
Ska träffa idioten senare och kommer att erbjuda 100kr då den är fejk.

Gud vad ni haka upp er på nageln, haha. Vill ni veta vad det är för nagel?
 
Topp