• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har den här killen någon goodguy/badguy-tråd ? Tänker med viss oro på de av oss som kanske är intresserade av killens Omega som ligger på K&S. Vore nog bra om vi kunde länka till denna tråd i så fall så att potentiella köpare lätt kan se vilken tveksam och oärlig säljare de har att göra med.

Vänligen
Forumets undersköterska
Finns en sökfunktion där uppe till höger, där kan du skriva in användarens alias.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Tveksam och oärlig säljare? Det här forumet är så jävla löjligt som det kan bli.
Omegan såldes till en här på forumet och vi har fortfarande god kontakt.
Det här blir mitt sista aktivitet på forumet. För många dömande människor.
Ha de så gött gott folk, trevlig sommar.

BTW, det finns en good/bad guy tråd för mig, där får skriva vad du vill och känner, hjärtat.

Kan du inte innan du lämnar bara förklara det där med nageln? Jag fick aldrig klarhet i varför man har den så lång.
 

Andy McB

Rolex
Wow, vad folk är dömande här.
Du hoppas jag inte är äldre än 15 år? Jag är 21 år. Vilken besvikelse, vad?
Nu har jag läst tråden två gånger (rätt underhållande), men kan fasen inte se något dömande, möjligtvis lite snabba slutsatser gällande den mystiska nageln. Att folk blir upprörda på ett entusiast-forum för klockor när du ställer frågor om denna stulna/fake Rolex kan ju, ursäkta språket, ta mig fan mr Bean räkna ut.
 

Mauritz

Rolex
Nageln ser fördjävlig ut.
Ser ut som det ligger en ASP på första bilden uppe till höger. Skön snubbe tror hans tid här är räknad. Fast jag tror det är någon som trollar för så jävla dum kan ingen vara.
Trevlig helg....
 

keroro

Rolex
2-Faktor
Det stämmer. Min farfar har/hade lång lillfingernagel, på höger hand.
Eftersom vi nu snöat in på den lustiga nageln så är här en anledning (från det etniska/vidskepliga perspektivet). Om man är i Asien så ser man mycket långa lillnaglar. Fick höra att anledningen är att om man har ett lillfinger som är kortare än tredje "vecket" på ringfingret (dvs. den passerar inte den leden) så får man inte tur/kärlek/rikedomar/karma etc. (vidskepelse kommer i alla former och anledningar) i livet. Därför låter många män låta lillfingernageln växa så att den passerar vecket så att de ska få bättre karma. Sen att det är smidigare att pilla sig i näsan/snorta knark/pilla sig i naveln är bara grädde på moset jämfört med bättre karma 4 life :cigar:
 

Mankebank

Cartier
Eftersom vi nu snöat in på den lustiga nageln så är här en anledning (från det etniska/vidskepliga perspektivet). Om man är i Asien så ser man mycket långa lillnaglar. Fick höra att anledningen är att om man har ett lillfinger som är kortare än tredje "vecket" på ringfingret (dvs. den passerar inte den leden) så får man inte tur/kärlek/rikedomar/karma etc. (vidskepelse kommer i alla former och anledningar) i livet. Därför låter många män låta lillfingernageln växa så att den passerar vecket så att de ska få bättre karma. Sen att det är smidigare att pilla sig i näsan/snorta knark/pilla sig i naveln är bara grädde på moset jämfört med bättre karma 4 life :cigar:
Det verkar funka för TS. Hela dagen måste ju ha varit karmazenit.
 

TompaC

Rolex
2-Faktor
Känns som en av de klockorna som aviseras på en av de reklamsidorna som dyker upp på facebook som säljer billiga "lyxklockor"
 

Khoma

Cartier
2-Faktor
Be din vän till raketforskare/pensionärsräddare/ guldklimp (kärt barn har många namn enligt Stefan Löfven ) att skaffa sig ett riktigt jobb samt investera i en nagelsax....
 
D

Deleted member 4412

Guest
Underbar underhållning innan läggdags:).
Hur som haver (stulen/klippt eller ej) så undrar man ju vilket jävla pucko åker o träffar någon samt lägger ett bud på 10 lax (slang för 10000kr) som man inte har:bag:.
Ha de så gött grabben o försök att tänka lite innan du startar en tråd igen..
 
Har för mig att det inom vissa kulturer är ett statement (historiskt sett varit i alla fall) att man inte är en arbetare. Eller för del delen har ett sådant arbete att man kan ha en sån nagel utan att den går sönder när man tjänar sitt levebröd. Lite off topic-utläggning men men. Kan ha fel, så rätta mig gärna om jag är felinformerad.
Det är korrekt, i vissa länder i Asien sparar männen ut en nagel för att visa att man inte är en "simpel arbetare". Här i vår del av världen dock så ligger nog @Undersköterskan s förklaring närmare till hands.
 
Topp