• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake eller äkta Submariner?

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Gud vad alla hetsar.
Jag "tror" att den var stulen. Han gav en hel annan historia. Jag sa aldrig att jag skulle köpa den, jag sa att jag la ett bud på 10k. Vi kom överens även om att han drar till Rolex, skaffar äkthetsbevis och sen skulle vi bli seriösa. Och där skulle det komma fram om den är stulen eller inte, och då skulle jag troligtvis inte köpa en stulen sub som har varit hos Rolex och de vet att den är klippt.
Jag är student, jag har inte råd med en sub på 60k, så när en idiot säger "ey jag har en rolex (han visste inget annat än att det är en Rolex) som jag fick av min bror men vill sälja den nu, han köpte den förra året (Tror att den är 04-05)", då, såklart man blir lockad och träffar idioten, känner på klockan, fotar den och sedan frågar man om råd. Jag har inte ens 10k att lägga ner på en Sub, allt var bara spekulationer.
Jag uppskattar väldigt mycket era snabba svar, jag har inte kunnat svara tidigare då jag arbetade.
Ska träffa idioten senare och kommer att erbjuda 100kr då den är fejk.

Gud vad ni haka upp er på nageln, haha. Vill ni veta vad det är för nagel?
Jag säger GTFO, eftersom du öht. överväger en stulen klocka och dessutom skriver om det på forumet. Det här är inte riktigt rätt forum för sånt.

I all välmening har man inte råd med en Rolex ska man inte köpa en Rolex och det kan inte läkas genom att billigt köpa en klocka som någon annan fått frånhänt genom brott, det är häleri/häleriförseelse.
 

tissoter

Audemars
Gud vad alla hetsar.
Jag "tror" att den var stulen. Han gav en hel annan historia. Jag sa aldrig att jag skulle köpa den, jag sa att jag la ett bud på 10k. Vi kom överens även om att han drar till Rolex, skaffar äkthetsbevis och sen skulle vi bli seriösa. Och där skulle det komma fram om den är stulen eller inte, och då skulle jag troligtvis inte köpa en stulen sub som har varit hos Rolex och de vet att den är klippt.
Jag är student, jag har inte råd med en sub på 60k, så när en idiot säger "ey jag har en rolex (han visste inget annat än att det är en Rolex) som jag fick av min bror men vill sälja den nu, han köpte den förra året (Tror att den är 04-05)", då, såklart man blir lockad och träffar idioten, känner på klockan, fotar den och sedan frågar man om råd. Jag har inte ens 10k att lägga ner på en Sub, allt var bara spekulationer.
Jag uppskattar väldigt mycket era snabba svar, jag har inte kunnat svara tidigare då jag arbetade.
Ska träffa idioten senare och kommer att erbjuda 100kr då den är fejk.

Gud vad ni haka upp er på nageln, haha. Vill ni veta vad det är för nagel?

:) bra att det inte blev något :)
 

AJ007

Omega
Jag säger GTFO, eftersom du öht. överväger en stulen klocka och dessutom skriver om det på forumet. Det här är inte riktigt rätt forum för sånt.
Herregud. Är du helt efterbliven människa? Jag "TRODDE" att det var stulen, jag vet precis ingenting än det killen berättar för mig. Och jag blev lockad och började ställa frågor osv. Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du att jag inte skulle köpa en stulen klocka. Sluta vara så arrogant.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Herregud. Är du helt efterbliven människa? Jag "TRODDE" att det var stulen, jag vet precis ingenting än det killen berättar för mig. Och jag blev lockad och började ställa frågor osv. Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du att jag inte skulle köpa en stulen klocka. Sluta vara så arrogant.
Du blev lockad och började ställa frågor om en klocka du trodde var stulen?

"Och där skulle det komma fram om den är stulen eller inte, och då skulle jag troligtvis inte köpa en stulen sub som har varit hos Rolex och de vet att den är klippt."
 

AJ007

Omega
Du blev lockad och började ställa frågor om en klocka du trodde var stulen?

"Och där skulle det komma fram om den är stulen eller inte, och då skulle jag troligtvis inte köpa en stulen sub som har varit hos Rolex och de vet att den är klippt."
En vettig människa skulle förstå att "troligtvis inte" i detta scenario innebär ett 100% klart INTE.
Ja, jag blev lockad och började ställa frågor rent av nyfikenhet. Vet du vad, jag är så trött på sådana människor som du som alltid ska döma, du vet ingenting om situationen än det du läste på mitt första inlägg men ändå insisterar på att du vet allt. Från och med nu är dina inlägg ignorerade av mig.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Herregud. Är du helt efterbliven människa? Jag "TRODDE" att det var stulen, jag vet precis ingenting än det killen berättar för mig. Och jag blev lockad och började ställa frågor osv. Om du läser mitt inlägg igen, så förstår du att jag inte skulle köpa en stulen klocka. Sluta vara så arrogant.
Trodde? "100% klippt" betyder något helt annat. Oavsett om man ens misstänker att den är stulen ska man backa ur, inget snack om saken i mitt tycke
 

AJ007

Omega
Trodde? "100% klippt" betyder något helt annat. Oavsett om man ens misstänker att den är stulen ska man backa ur, inget snack om saken i mitt tycke
Jesus, hur många måste man repetera sig. Ja, jag jag tror fortfarande på den 100% klippt, men det är var jag tror min vän, jag kan inte historian bakom den, jag vet ingenting om den så det enda jag tror är att den är klippt, speciellt när jag inte känner idioten, då finns inte mycket att anta än att den är stulen.
Ja, absolut, du har rätt om att man ska backa ur, men jag blev lockad och nyfiken.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
Tycker du bara gör saken värre när du nu försöker förklara dig. Allt är väldigt illaluktande i min mening.

Nu säger du dig inte ens ha 10k att lägga på en klocka. Varför i hela friden lägger man ett bud då?
Och varför blir du så putt av allas reaktioner? Vet inte hur du blivit uppfostrad, men för mig är det lätt att skilja på "mitt och ditt", och enligt ditt första inlägg verkar inte du ha den förmågan. Då får man väl räkna med reaktioner.
Spelar ingen roll att du nu försöker förklara att du inte skull köpa en stulen klocka, när du för bara några timmar sedan sade precis det motsatta.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En vettig människa skulle förstå att "troligtvis inte" i detta scenario innebär ett 100% klart INTE.
Ja, jag blev lockad och började ställa frågor rent av nyfikenhet. Vet du vad, jag är så trött på sådana människor som du som alltid ska döma, du vet ingenting om situationen än det du läste på mitt första inlägg men ändå insisterar på att du vet allt. Från och med nu är dina inlägg ignorerade av mig.
Hoppas verkligen att du inte är äldre än 15 år. Du kan ignorera mig också.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
25 inlägg är inte en hel del, och mupp var väl lite onödigt eller?
Det är 25 gånger mer än 1 som är den normala kvot, dessa äkta eller fake människor kommer in med. Mupp var lite hårt, det medges. Men så var även påhoppet om min min påstådda blindhet. Vad säger du, ska vi dra ett streck över detta och foka på vilken jöns TS är?
 

AJ007

Omega
Tycker du bara gör saken värre när du nu försöker förklara dig. Allt är väldigt illaluktande i min mening.

Nu säger du dig inte ens ha 10k att lägga på en klocka. Varför i hela friden lägger man ett bud då?
Och varför blir du så putt av allas reaktioner? Vet inte hur du blivit uppfostrad, men för mig är det lätt att skilja på "mitt och ditt", och enligt ditt första inlägg verkar inte du kunna skilja på det. Då får man väl räkna med reaktioner.
Spelar ingen roll att du nu försöker förklara att du inte skull köpa en stulen klocka, när du för bara några timmar sedan sade precis det motsatta.

Nu ställer du bara dumma irrelevanta frågor. Tycker du att det blir värre när jag förklarar mig? Well, IDGAF.
 

Moffan

Rolex
2-Faktor
Wow, vad folk är dömande här.
Du hoppas jag inte är äldre än 15 år? Jag är 21 år. Vilken besvikelse, vad?
Folk är inte mer dömande här än någon annanstans. Men det är hårt arbetande skattebetalande människor som lägger ner en hel del pengar på klockor. Så sveper du in och börja jiddra om en stulen klocka. Klart folk lackar till. Vi jobbar för våra klockor. Du överväger att köpa en stulen klocka, som troligtvis är stulen av någon som jobbat ihop den. Nu var ju ditt ex en uppenbar fake men din moral lämnar mer att önska. Låt oss låsa tråden nu.
 

AJ007

Omega
Folk är inte mer dömande här än någon annanstans. Men det är hårt arbetande skattebetalande människor som lägger ner en hel del pengar på klockor. Så sveper du in och börja jiddra om en stulen klocka. Klart folk lackar till. Vi jobbar för våra klockor. Du överväger att köpa en stulen klocka, som troligtvis är stulen av någon som jobbat ihop den. Nu var ju ditt ex en uppenbar fake men din moral lämnar mer att önska. Låt oss låsa tråden nu.
Förstår helt vad du menar. Tack.
 
Har den här killen någon goodguy/badguy-tråd ? Tänker med viss oro på de av oss som kanske är intresserade av killens Omega som ligger på K&S. Vore nog bra om vi kunde länka till denna tråd i så fall så att potentiella köpare lätt kan se vilken tveksam och oärlig säljare de har att göra med.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

AJ007

Omega
Har den här killen någon goodguy/badguy-tråd ? Tänker med viss oro på de av oss som kanske är intresserade av killens Omega som ligger på K&S. Vore nog bra om vi kunde länka till denna tråd i så fall så att potentiella köpare lätt kan se vilken tveksam och oärlig säljare de har att göra med.

Vänligen
Forumets undersköterska
Tveksam och oärlig säljare? Det här forumet är så jävla löjligt som det kan bli.
Omegan såldes till en här på forumet och vi har fortfarande god kontakt.
Det här blir mitt sista aktivitet på forumet. För många dömande människor.
Ha de så gött gott folk, trevlig sommar.

BTW, det finns en good/bad guy tråd för mig, där får skriva vad du vill och känner, hjärtat.
 
Topp