• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fattigmans-pimpande till sommaren.

Miami

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Denna hade jag förra sommaren och även på en solsemester nyligen
Grym i solen
Men en jäkla pissig bild
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Färg är kul! På denna räcker tavlan gott till. Till salu för ett bra pris för den som letar sommarklocka, förresten.
Zodiac.jpeg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Lite olika beroende på tillfälle men alltifrån pike, och tajta mörkblå stretchjeans, bruna Rieker i skinn, kortärmade skjortor snyggare byxor osv. Det blir givetvis en enklare vit t-shirt ibland oxå.
Om du orkar byta fram å tillbaka så skulle jag säga matchande tyg-nato lr Perlon till kortärm har du skjorta så ere snyggt med ett ett ljusare läder (kan även vara natoläder) till ljusa färger lr mörkare läder till mörkare :D Om ja ska vara extra jobbig så e länken snyggast till piké :D
 
3 nya armband till min Aquaracer är beställda från crown & buckle nu väntar jag med spänning....upp till 30 dagar :/ Någon som beställt härifrån och kan berätta om kvaliteten? jag tyckte de var så satans billigt så de vara värt att testa. Ett orange flätat nylonband, ett militärgrönt mesh och en mörkmörk brunt läderband blev det för mig, med 4 extra sprintar och ett schysst litet verktyg som ska underlätta bytet landade med frakt på ca 500 riksdaler, gratis ju! :) Återkommer med bilder så fort jag fått dem!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
3 nyhtml
mband till min Aquaracer är beställda från crown & buckle nu väntar jag med spänning....upp till 30 dagar :/ Någon som beställt härifrån och kan berätta om kvaliteten? jag tyckte de var så satans billigt så de vara värt att testa. Ett orange flätat nylonband, ett militärgrönt mesh och en mörkmörk brunt läderband blev det för mig, med 4 extra sprintar och ett schysst litet verktyg som ska underlätta bytet landade med frakt på ca 500 riksdaler, gratis ju! :) Återkommer med bilder så fort jag fått dem!
+1
någon som har erfarenhet om hur kvaliten är på deras perlon?
Lite sugen att beställa ett blått 22mm till sommaren.

http://www.crownandbuckle.com/royal-braided-nylon-22mm.html

pl-09-01_1_1.jpg
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Äntligen har jag fått mitt Perlonband som jag beställde från whatchs.com . Vanligtvis brukar det tydligen bara ta 2-3 dagar att få hem banden därifrån, men nu kom påsken och drog ut på det...
Hur som! Bandet åkte på direkt när jag kom hem från jobbet. Ser på bilderna såhär i efterhand att jag kanske skulle ha gjort den lite fredagssnygg och "putsat upp den" lite, men blev för ivrig för att ha tid till det ;)
Så här kommer en bild som jag lovade :)
IMG_3070.JPG


Mitt första intryck när jag fick bandet var att det kändes lite plastigt och tunt. Jag hade fått bilden att det skulle vara liite tjockare och mer... "tygigt"..
Men nu när det sitter på är jag ändå nöjd! Jag var orolig innan det kom hem att det skulle vara för långt för min smala arm, men det går ju att ställa in längden själv på bandet, stort plus! Det kommer bli perfekt i sommar och risken är överhängande stor att jag kommer lägga en till beställning med fler färger.
..Men först hägrar nog ett brunt läder- samt mockaband :)
 

regnguden

Rolex
2-Faktor
Äntligen har jag fått mitt Perlonband som jag beställde från whatchs.com . Vanligtvis brukar det tydligen bara ta 2-3 dagar att få hem banden därifrån, men nu kom påsken och drog ut på det...
Hur som! Bandet åkte på direkt när jag kom hem från jobbet. Ser på bilderna såhär i efterhand att jag kanske skulle ha gjort den lite fredagssnygg och "putsat upp den" lite, men blev för ivrig för att ha tid till det ;)
Så här kommer en bild som jag lovade :)
IMG_3070.JPG


Mitt första intryck när jag fick bandet var att det kändes lite plastigt och tunt. Jag hade fått bilden att det skulle vara liite tjockare och mer... "tygigt"..
Men nu när det sitter på är jag ändå nöjd! Jag var orolig innan det kom hem att det skulle vara för långt för min smala arm, men det går ju att ställa in längden själv på bandet, stort plus! Det kommer bli perfekt i sommar och risken är överhängande stor att jag kommer lägga en till beställning med fler färger.
..Men först hägrar nog ett brunt läder- samt mockaband :)
Snyggt! :)
 

NiklasM

Omega
2-Faktor
Äntligen har jag fått mitt Perlonband som jag beställde från whatchs.com . Vanligtvis brukar det tydligen bara ta 2-3 dagar att få hem banden därifrån, men nu kom påsken och drog ut på det...
Hur som! Bandet åkte på direkt när jag kom hem från jobbet. Ser på bilderna såhär i efterhand att jag kanske skulle ha gjort den lite fredagssnygg och "putsat upp den" lite, men blev för ivrig för att ha tid till det ;)
Så här kommer en bild som jag lovade :)
IMG_3070.JPG


Mitt första intryck när jag fick bandet var att det kändes lite plastigt och tunt. Jag hade fått bilden att det skulle vara liite tjockare och mer... "tygigt"..
Men nu när det sitter på är jag ändå nöjd! Jag var orolig innan det kom hem att det skulle vara för långt för min smala arm, men det går ju att ställa in längden själv på bandet, stort plus! Det kommer bli perfekt i sommar och risken är överhängande stor att jag kommer lägga en till beställning med fler färger.
..Men först hägrar nog ett brunt läder- samt mockaband :)

Tjusigt...
Vad är det för ref på klockan?
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Det börjar (som vanligt) dyka upp ett antal trådar om folk som har ny sommarklocka på gång och man blir alltid lika avundsjuk.
För egen del blir det inga nyheter tyvärr men jag skulle tacksamt ta emot förslag på hur man Fattigmans-pimpar sin befintliga klocka bäst. Vilka armband skulle ge min datejust 16200 en härlig sommartouch?
Hur stylar ni era handledare inför sommaren?
Vinterbild:
DSC_0232-01.jpeg
Fortfarande är DJ och Perlon oslagbart.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Det börjar (som vanligt) dyka upp ett antal trådar om folk som har ny sommarklocka på gång och man blir alltid lika avundsjuk.
För egen del blir det inga nyheter tyvärr men jag skulle tacksamt ta emot förslag på hur man Fattigmans-pimpar sin befintliga klocka bäst. Vilka armband skulle ge min datejust 16200 en härlig sommartouch?
Hur stylar ni era handledare inför sommaren?
Vinterbild:
DSC_0232-01.jpeg
Jag tror att ett rätt så tunt och tätt mesh i vintagestil skulle bli fräscht.
 

Husse

Patek
Upptäckte till min stora glädje att jag inte behöver sommarpumpimpa någon klocka! Jag hade glömt bort min verkstadsbeater! Fick den när jag sålde verktyg för en himla massa år sedan. En Hitachi (!) med vit tavla och grön text dessutom ett "Nato" i grönt och gult!
image.jpg
image.jpg
 
Topp