Älskar looken på Tipon. För mig är endast Rainbow flyback snyggare från Zenith.Får man välja två?
Måste jag välja blir det Tipo’n. Eller Chronomastern..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Älskar looken på Tipon. För mig är endast Rainbow flyback snyggare från Zenith.Får man välja två?
Måste jag välja blir det Tipo’n. Eller Chronomastern..
Fasen vad kul med en årsklocka! Och dessutom en så elegant sådan!Efter ett misslyckat försök med C24 fick jag till slut tag på årsklockan här på KS. Solkart favorit just nuMåste bara invänta födelsedagen ...
![]()
![]()
Måste så klart testa med lite olika band innan jag slår in den som present ...
![]()
![]()
![]()
För mig slår den t.o.m. Flybacken. Men man kan säga att den har en topp-position på vill-ha-listan! (Givetvis den färgglada)Älskar looken på Tipon. För mig är endast Rainbow flyback snyggare från Zenith.
En sån måste jag testa. Har inte släppt den ur tanken sen jag fingrade på en för 2 år sen.Härlig trådstart! Min favorit är definitivt Chronolink, vilket är den klocka som stannat längst trots mitt ständiga flippande. Det är en keeper för mig!
Varför just den?
Bra fråga, finns mer precisa klockor och klockor med bättre specs i prisklassen. Men det är något med den unika och stilrena designen som tilltalar mig. Att det är svensk design gör det inte sämre! Älskar även manuella verk, känns som att jag nästan skapar ett band med klockan, när jag startar morgonen med att få dra upp den
Och så lite bilder på skönheten!![]()
![]()
![]()
Kan verkligen rekommendera den!! Nä precis, de kommer inte ut allt för ofta, och speciellt inte om man vill ha i ett hyggligt skick och med någon servicehistorik. Du får hålla span efter rätt objektEn sån måste jag testa. Har inte släppt den ur tanken sen jag fingrade på en för 2 år sen.
Men de växer inte på träd direkt..
Den färgglada givetvis. Var nära, nära komma över en i mint condition 2017 för ca 18 K. Är väl minst dubbla nuFör mig slår den t.o.m. Flybacken. Men man kan säga att den har en topp-position på vill-ha-listan! (Givetvis den färgglada)
Sedär! En serieflippares dagbokKan verkligen rekommendera den!! Nä precis, de kommer inte ut allt för ofta, och speciellt inte om man vill ha i ett hyggligt skick och med någon servicehistorik. Du får hålla span efter rätt objektSjälv ”råkade” jag ju ha två stycken samtidigt en stund i somras
![]()
Jag menar att denna lämnar väl aldrig din ägo?Evig keeper???
Vad menar du?
Jag köpte en ny färgglad Flyback någon gång 95,6,7 typ. Gav 17-18000, använde något år och sålde för 15-16 fortfarande fullset. Oj vad jag hade velat ha kvar den idag....Den färgglada givetvis. Var nära, nära komma över en i mint condition 2017 för ca 18 K. Är väl minst dubbla nu![]()
Ingen som helst fara!Tack, har faktiskt ingen koll på referensen
Men det finns lite information här https://www.fratellowatches.com/omega-geneve-dynamic-watches-from-the-1970s/#gref
Snygg favorit!Favorit just nu. Haft den rätt länge, efter att jag bytte band har den stannat på armen. Man vet aldrig...
![]()
Åh fan.Jag köpte en ny färgglad Flyback någon gång 95,6,7 typ. Gav 17-18000, använde något år och sålde för 15-16 fortfarande fullset. Oj vad jag hade velat ha kvar den idag....
Jag köpte den här Reverso bara för 3 månader sedan. Själva klockan är från 2014.Jag menar att denna lämnar väl aldrig din ägo?
Riktigt vacker både utseende, men också historiemässigt!![]()
Ja den orangea var häftig på sommaren. Min svarta sitter riktigt säkert i samlingenSedär! En serieflippares dagbok
Den oranga var oxå riktigt cool!
Men håll hårt i din, den är ju skitcool![]()
Jag kan förstå varför!Omega Speedmaster Professional .005 är min favorit klocka. Jag gillar allt med den. Dess historia, mångsidighet och stilrena look.
![]()
WOW!!!!Det här är min favorit, länken är helt otrolig.
![]()
Kan förstå varför!Den eviga ögonstenen.
![]()
Ah jag kan inget annat än att hålla med dig!Cartier Santos utan att blinka. Liten, bekväm och smidig utan att för den delen se för liten ut, och med en stöddig och välbalanserad design.
![]()
Fy satan vad avis jag blev nu!Min årsklocka. För att den är så mysig och lika gammal som jag.
![]()
Jaha okej!Jag köpte den här Reverso bara för 3 månader sedan. Själva klockan är från 2014.
Just nu ar denna favoriten,men suget efter en 26331BA.OO.1220BA.01 ar stort.Jakten kan borja...
![]()
Haha så sant!EN favorit.?!?det är ju den man senast köpt. Man har ju alltid smekmånad med senaste köpet. Men jag skulle nog tro att det är min sub..anledningen är nog att den är komplett i sin enkelhet.
![]()
Men valet ÄR svårt.Haha så sant!
Men skönt att du kunde bestämma dig till en favorit trots allt!
Suben är ju riktig icon-klocka!
Hade man fått drömma lite så hade man gärna haft en i samlingen!![]()
Tack så mycketGrattis! Klart du ska ha en klocka till sonen![]()
Fraga far man absolut.Haha dubbelkränkt! Roligaste jag hört
Men du har rätt, tråden handlar om vilken man ser som sin favoritklocka!
Gött med öl! Får man fråga vad det är för passande klocka runt halsen?![]()
Ganska ovanlig, Yacht Club IIWOW!!!!
Denna har jag inte sett tidigare
Vilken skönhet!![]()
Inte pa telefon/dator.Riktigt fin. Du har inte en bild där du bär den på handleden?
Det är en 16753 från sent 80-talFy satan vad avis jag blev nu!
Alltså wow vilken vacker klocka!!!
Vad för år vi snackar om här?