• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det

Det är ju klart att huvudstaden skall ha alla AF 😩
Jag bor i Göteborg, så är ju inte jättelångt! Men behöver man boka tid för att få titta eller hur ligger det till? :)

Boka tid behover du val inte....men det ar ingen dum ide sahar i coronatider.
Om jag har last svenska nyheter ratt sa har man i Sverige numer infort max antal kunder som kan vistas i en butik samtidigt.
Inte sa kul att sta ute och vanta om du har 10gubbar som star i ko fore dig for att fa komma in plus de som redan star och klammer pa klockor i butiken .
Speciellt om det ar trakigt vader och du har tidspress eller annat att gora.
Vill du ha en referens i butiken sa fraga har pa forumet. Finns manga har som har en god affarsrelation med en saljare som garna introducerar en "nyborjare".
Vilket vi alla var en gang.
 
Senast ändrad:
För tillfället på garantiärende, men trots detta är det min överlägsna favorit i klocklådan. 38mm Laureato, modellen som kom -17 med rätt datumskiva 🙂
IMG_20200808_202633.jpg
 
En solklar favorit i samlingen får bli min blåa Datejust! Varför det?
Jo, för att den tickar så många boxar. Storleken på 36mm är ju perfekt, klassisk om inte annat. Sitter som en smäck på handleden.
Otrolig blå urtavla som skiftar så fint i olika ljus. Kvalitetskänslan, känns mycket gedigen. Nya generationens urverk, Caliber 3235.
Elegant men samtidigt en sportig klocka, som inte gör bort sig oavsett situation. :)

IMG_20210131_113126_662.jpg

IMG_20210203_162952_863.jpg
 
Senast ändrad:
Kul trådstart tycker jag @MGNNs :D

En solklar favorit i samlingen får bli min blåa Datejust! Varför det?
Jo, för att den tickar så många boxar. Storleken på 36mm är ju perfekt, klassisk. Sitter som en smäck på handleden.
Otrolig blå urtavla som skiftar så fint i olika ljus. Kvalitetskänslan, känns mycket gedigen. Nya generationens urverk, Caliber 3235.
Både elegant och sportig, tycker att den passar till allt.

IMG_20210131_113126_662.jpg

IMG_20210203_162952_863.jpg
Vilken harlig klocka! Vacker minnen.
Min forsta Rolex var just en 36mm TT Datejust med bla tavla. Inkopt hosten 1993 om jag minns ratt pa DouglasKrook Bibiloteksgatan Stockholm for er som ar gamla nog att minnas....
Har den fortfarande kvar. Haller tiden perfekt trots dryga 20ar i sin box....
 
Vilken harlig klocka! Vacker minnen.
Min forsta Rolex var just en 36mm TT Datejust med bla tavla. Inkopt hosten 1993 om jag minns ratt pa DouglasKrook Bibiloteksgatan Stockholm for er som ar gamla nog att minnas....
Har den fortfarande kvar. Haller tiden perfekt trots dryga 20ar i sin box....
Man tackar! Kan tänka mig att sådana minnen är speciella för dig. Roligt, verkligen en klassisk klocka som varar livet ut med andra ord! :D
 
Man tackar! Kan tänka mig att sådana minnen är speciella för dig. Roligt, verkligen en klassisk klocka som varar livet ut med andra ord! :D
Haller med dig.
Just Datejust/Daydate oavsett arsmodell ar val den klocka som de flesta forknippar med just Rolex.
Daytona GMT mfl sportklockor kraver att man ar iallfall lite intresserad av klockor for att "se vad det ar"
 
Du det gör den verkligen! 😍
Jaha oj okej, där ser man!
Vad är det för speciellt med just denna och varför gjordes den enbart i 2000ex? 😃
Tackar så mycket för tipset! Skall titta på detta 👍
Njae, speciellt och speciellt. Hela klockan i sig om man ska vara petig. Den här, som så många andra (alla?) ref är ju unika/speciella på sitt sätt. Varför den endast gjorde som limiterad i 2000ex har jag egentligen inget bra svar på. Men panerai, med flera märken, gör ”ofta” så. Vissa serier är limiterade på olika vis och säljs i begränsad upplaga medans andra tillhör standardutbudet
 
Skulle nog inte säga att service intervallerna ökar. Sedan är det klart om tidigare användare stress testat den dagligen så blir det ju mer delar som behöver bytas och eventuellt vid olika omgångar så det kan upplevas som högre intervaller (men den den totala summan av utbytta delar är konstant).
Däremot blir det svårare för urmakarna att få tag på delar. De gånger jag lämnat in den har den fått resa till Omega i Schweiz för lite kärlek.

Tyvärr drog det iväg ordentligt senast (för att jag varit slarvig med att lämna in den). Men efter ett tag så är affektionsvärdet högre än det monitära. :)
Förstår. Gäller att ta hand om sin klocka som en riktigt kär ägodel :) oh en trip till Schweiz låter inte billigt.

absolut. Och då ska den få kosta. Jag ska hålla mina ögon öppna efter något liknande. Får en son i mars, vore fint att ha en klocka som får gå i arv.
 
Oj vad svårt! 🤔

Skulle jag välja den jag blir gladast av att se på handleden hade det, kanske något oväntat, blivit Seiko orange monster.
3FF36346-4888-4F3D-890E-1F00F9846DB8.jpeg


Men skulle jag välja mest allsidig så hade det nog blivit min Steinhart.
C2E701A5-16BB-4C3E-8622-ACDC2AB649B3.jpeg


Skulle jag istället svara logiskt, dvs den enda klocka jag egentligen behöver, då skulle det bli denna G-shock som har tough solar och radiosync.
75CDCB11-32E0-4799-8507-FFBC3E984557.jpeg


Fast den klocka jag skulle vilja ha kvar om alla andra var tvungna att säljas iväg är min Longines HC, så det betyder nog att det är min favoritklocka.
1B149561-8D95-4B78-8271-5952196B4AF7.jpeg


Mycket trevlig tråd du startat 👍🏻🙂
Oj jäklar vilken fin samling du smällde upp här då! :D
Förstår varför du gillar dom och har svårt att välja en!
Riktigt fina :)
 
Kul tråd! Det varierar lite över tid men just nu får nog min Tudor 79090 mest handledstid. Den passar till det mesta, har tidlös design och lite härligt vintagekänsla. Storleken känns också bra och den uppleva förhållandevis tunn och nätt för att vara en dykare.

0A1B24ED-CB6F-4765-A776-0222187438B2.jpeg
41C036F6-FCF3-419E-B68B-6F189791899C.jpeg
Kul att du gillar idén med min tråd! :) Och vilken fin favoritklocka!
Verkligen elegant och tidlös design! :)
 
Tackar, visst är den häftig!? Manuellt urverk i ”locket” där man kan se urverket på baksidan. Och sedan quartz i undre delen med massor av funktioner. Svensk klockdesign när den är som bäst😊 Vet inte om de ens har något riktigt referensnummer, det räcker med ”Chronolink” så får du bara fram en klocka😉
Den passar till det mesta, älskar min och kan verkligen rekommendera andra till att testa den! Synd att de slutat tillverka modellen, men gör den desto mer unik istället.
Ja verkligen superhäftig ju! :D
Men fasen vad coolt att den båda är manuell och quartz!
Jasså? Det trodde jag typ alla klockor hade, men drog en googling och fick upp den direkt!
Asså man blir ju sugen 😅
 
Oj vad svårt! 🤔

Skulle jag välja den jag blir gladast av att se på handleden hade det, kanske något oväntat, blivit Seiko orange monster.
3FF36346-4888-4F3D-890E-1F00F9846DB8.jpeg


Men skulle jag välja mest allsidig så hade det nog blivit min Steinhart.
C2E701A5-16BB-4C3E-8622-ACDC2AB649B3.jpeg


Skulle jag istället svara logiskt, dvs den enda klocka jag egentligen behöver, då skulle det bli denna G-shock som har tough solar och radiosync.
75CDCB11-32E0-4799-8507-FFBC3E984557.jpeg


Fast den klocka jag skulle vilja ha kvar om alla andra var tvungna att säljas iväg är min Longines HC, så det betyder nog att det är min favoritklocka.
1B149561-8D95-4B78-8271-5952196B4AF7.jpeg


Mycket trevlig tråd du startat 👍🏻🙂
Fina klockor allihop men framförallt riktigt bra fotat 👌
 
Tillbaka
Topp