Gäller detta även om det resulterar i negativa konsekvenser, som resultat av att vad de tycker om er faktiskt har praktisk betydelse?
Negativ konsekvens pga jag bär en klocka?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Gäller detta även om det resulterar i negativa konsekvenser, som resultat av att vad de tycker om er faktiskt har praktisk betydelse?
Jag har hittills inte varit med om några negativa konsekvenser så jag vet faktiskt inte men jag har väldigt svårt att se att jag skulle låta någon annan styra vad jag får bära för klocka på jobbet. Sen beror det ju vad "fin klocka" räknas som. En Rolex i YG sticker mer i ögonen på folk än en PP på gummi.
Jag borde haft rubriken "Fin helguld klocka, av välkänt varumärke på jobbet".
Kan man också tänka utanför sig själv? Det är helt okey att tänka att gillar inte någon min klocka så fär väl de ta de beslut de vill. Om det så innebär nackdelar för mig själv. Men om vi nu ser på det här ur ett annat perspektiv? Om jag ansvarade för ett viktigt avtal och det går i stöpet för att en medarbetare väljer att strunta i hur vissa attribut kan uppfattas skulle jag inte vara glad. Eller chefen som kallar till möte för att meddela personalen att man tvingas säga upp 100 pers och samtidigt bär dyra finklocka.
Man har ju ett ansvar mot sin arbetsgivare/ägare/uppdragsgivare också. Allt sådan går inte skriva i policys eller riktlinjer. Det får man försöka lista ut själv. Eller så struntar man i allt sådant och går sin egen väg. Men allt handlar inte alltid om en själv.
Jag tycker inte att du ska överdriva risken att bli rånad en mörk vinterkväll, om nu någon av dina klienter skulle notera att du har en dyr klocka.Jag jobbar inom socialtjänsten och träffar väldigt många människor. Jag bär ofta min speedy och min SMP utan att bry mig nämnvärt. Jag funderar dock på att inhandla en Explorer II 16570 och jag är inte säker på att jag skulle bära den synligt på jobbet. En vittavlad Rolex syns nog rätt bra och risken finns att jag träffar någon som skulle vilja lägga vantarna på den en mörk vinterkväll. Risken är nog liten men det är onödigt ändå.
Min erfarenhet är att ju högre position desto diskretare klocka på jobbet.
Världs VDn på förra jobbet hade tvåmiljoners Patek men det ser du inte i Sverige
VDn för bolaget (stort välkänt svenskt. På börsen) jag jobbar för har en DJ2 i guld oftast. Tror det beror på generation och bransch vad ledarna har på sig. Tråksverige håller sakta på att ersättas...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Bra att du är försiktigt här. Ett förakt för modern konst går i min erfarenhet inte sällan hand i hand med enfald.![]()
DDII i guld, DJ 2 i tvåton eller DJ 2 med guld glasring?