• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns den perfekta klockan?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jodå, en sub är blå. Du behöver faktiskt inte så många fler än en sub.
B9E17DF6-9679-44A5-9F8B-412990904AAD.jpeg
C33A3E44-F09B-4082-AECA-95C62EF0856E.jpeg
70A0000B-CD9E-467A-9CC4-4105E0D2B8CE.jpeg


Hade dock gått på valfri sub/gmt med svart tavla som OWG
DD och den där kronografen finns ju också med blåa tavlor.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
@Margarinkungen Kan inte du posta några bilder på din Polaris, bilden jag googlade fram duger fan inte :p
Håll till godo mina vänner!
77D582DA-7603-4122-ABA7-DFD54A2C3192.jpeg
F7EBD7C6-8DA2-4C48-B57F-9CEBF4B6089C.jpeg

E3B787BC-CAD2-41F4-9575-B1B0518B4BA3.jpeg

35051440-D581-41D7-89FC-E7018DFE17D1.jpeg

Dem här är så jävla bra!! Skulle kunna bli en OWG (one watch guy) med henne!!
Länken och det bruna är orginalband
Krokodilen är blå och natot är tudors camo Nato!!
Funkar till allt, kostym, piké, flipp-flopp ALLT!!
 
Senast ändrad:

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Delar med mig lite av tidigare/nuvarande dinkor :)

D2D91129-FC1D-452F-8027-10390CE1CCAF.jpeg

Tvåa på bollen men vill också slå ett slag för AT Skyfall... GRYM teak tavla, applicerade index/loga, snygg klocka, bra länk (helborstad) dock utan microjusteringar osv, vattentät, datum mm! Grym helt enkelt! Kan aldrig bli fel med en Skyfall, min = 41,5mm och sitter kanon!

E3FA10AA-71CC-4238-A16E-4D9C86EEADF1.jpeg


DJ36 med magisk blå tavla! rolig klocka och den gör sig riktigt bra på jubbile! Känns spontant som ett grymt alternativ som Funkar till det mesta, blinget är klart valfritt ;) I mitt fall tyckte jag att den var aningen liten men jag saknar den varje dag haha! Där har du det mesta :)

5C4250F3-8848-40A5-A4C2-4DA101144B37.jpeg


Ett annat riktigt trevligt alternativ är 116613LB :D Dock har du ju PCL i form av guld och dessa liknar en skridskobana efter en vecka... MEN grym klocka överlag!! Och glöm inte... GLIDELOCK!!

DF06934F-1B35-4544-A4DF-0B9ABE807786.jpeg


OCH vill du köra classic men kan offra datum för en väldigt clean look så har du ju alltid 114060 som ett grymt alternativ... Varje gång jag äger en så saknar jag datum men så fort jag sitter utan saknar jag den...Ingen blå tavla, men behövs det verkligen i detta fallet ;) Och glöm inte... GLIDELOCK!!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Bara för att man hittat en perfekt klocka behöver man inte nöja sig med en.

Det finns bra förslag i tråden:
Datejust, Aqua Terra, submariner, Polaris etc. Men försök inte hitta den ultimata klockan - gå på känsla istället. :)
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag skulle säga att en klocka som går att få stor variation på samma klocka är ett bra utgångsläge.
Ska definitivt fungera både på länk och något annat band (gummi eller läder etc).
Ett plus är ju om även andra delar går att byta ut, tex insert på 5-siffriga GMT! :)
 
En datejust. Så nära man kan komma "En perfekt klocka". Tål vatten, funkar till allt från svart slips till kortbyxor och tshirts eller Adidasbyxor. Den har datum.
Det står "Rolex" på den Och den är tidlös.

Det blir inte mkt bättre än så.

Mvh
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
En datejust. Så nära man kan komma "En perfekt klocka". Tål vatten, funkar till allt från svart slips till kortbyxor och tshirts eller Adidasbyxor. Den har datum.
Det står "Rolex" på den Och den är tidlös.

Det blir inte mkt bättre än så.

Mvh
Att ens nämna DJ i samma andetag som tidigare i tråden föreslagen VC, och i termer av "en perfekt klocka" känns lite magstarkt.. ;):D

Vet inte hur gammal TS är; men skulle jag gå mot OWG skulle jag nog vilja ha en lite.. Ungdomligare klocka än DJ..

Tycker både AT och JLC som ju föreslagits tidigare är roligare val (men VC:n det bästa).

Sen är det klart att budgeten lär vara en faktor, men den känner vi som bekant inte till..
 

Medes

Breitling
Många väldigt fina och bra förslag! Har fastnat mest för JLCn alternativt SBGM029/Sbga127. Det är något med Grand Seiko som lockar helt enkelt. ATn är väldigt fin också men ger mig ingen riktig sån känsla. Gillar verkligen BB i blått, framförallt Eta-varianten främst pga länken.
VCn är en dröm, men har inte budgeten i dagsläget, men visst är den nära nog perfektion..

Anledningen till att jag valde att inte nämna någon budget är att jag inte vill limitera förslagen. För kostar den "perfekta klockan" väldigt mycket så gör den. Sen om jag har budgeten till den eller inte får tiden utvisa tänker jag, men jakten är väl halva nöjet egentligen. Så mottar gärna förlag utifrån diverse prisklasser :)

Som sagt, otroligt många fina förslag och ett gäng jag helt förbisett. Tack!
 
Senast ändrad:

Medes

Breitling
Hmm inom vilket område arbetar du som behandlare? :) Tänker om det är inom ett område där du arbetar med personer som i regel har kass ekonomi och om du vill ha något som helt flyger under radarn?

Annars kanske du ska överväga en OP36 blue arabic 369? Tror min kommer att vara en keeper iaf :) f.ö. har jag själv en skx009 men sålt både min oris aquis o vintage guld omega haha så vi har kanske liknande smak :)

Bjuder på några bilder:
20180826_121929.jpg
20180826_105410.jpg
20180822_125103.jpg

Är i dagsläget inte orolig för att det skulle sticka ut så, samtidigt som den kanske inte behöver skrika $$. 36an är riktigt fin, hur bär den? Som en 36mm eller något större/mindre. Är som sagt inte helt bekväm med mindre klockor än, men kanske är något man bara måste vänja sig vid?
 

Medes

Breitling
Delar med mig lite av tidigare/nuvarande dinkor :)

D2D91129-FC1D-452F-8027-10390CE1CCAF.jpeg

Tvåa på bollen men vill också slå ett slag för AT Skyfall... GRYM teak tavla, applicerade index/loga, snygg klocka, bra länk (helborstad) dock utan microjusteringar osv, vattentät, datum mm! Grym helt enkelt! Kan aldrig bli fel med en Skyfall, min = 41,5mm och sitter kanon!

E3FA10AA-71CC-4238-A16E-4D9C86EEADF1.jpeg


DJ36 med magisk blå tavla! rolig klocka och den gör sig riktigt bra på jubbile! Känns spontant som ett grymt alternativ som Funkar till det mesta, blinget är klart valfritt ;) I mitt fall tyckte jag att den var aningen liten men jag saknar den varje dag haha! Där har du det mesta :)

5C4250F3-8848-40A5-A4C2-4DA101144B37.jpeg


Ett annat riktigt trevligt alternativ är 116613LB :D Dock har du ju PCL i form av guld och dessa liknar en skridskobana efter en vecka... MEN grym klocka överlag!! Och glöm inte... GLIDELOCK!!

DF06934F-1B35-4544-A4DF-0B9ABE807786.jpeg


OCH vill du köra classic men kan offra datum för en väldigt clean look så har du ju alltid 114060 som ett grymt alternativ... Varje gång jag äger en så saknar jag datum men så fort jag sitter utan saknar jag den...Ingen blå tavla, men behövs det verkligen i detta fallet ;) Och glöm inte... GLIDELOCK!!

Många härliga klockor! Blir alltid lite sugen när jag ser en sub utan datum.. Men är samtidigt rädd för det där med att den inte är blå. Kommer jag tröttna? Är väl å andra sidan lättare att flippa än vatten i Sahara.. Så inget större bekymmer så. Plus, glide lock som du säger.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Fantastiskt fin! Hur är länken tycker du?
länken är riktigt, riktigt bra, den har två microjusteringar, en per sida, så den sitter riktigt bra. dessutom är det ett snyggt lås som är tvådelat och tryckknappar för att låsa upp. precis som sig bör med ett riktigt premium märke som JLC. men köp till OEM bandet om du handlar, den gör sig lika bra på kalven som på länken
 
Att ens nämna DJ i samma andetag som tidigare i tråden föreslagen VC, och i termer av "en perfekt klocka" känns lite magstarkt.. ;):D

Vet inte hur gammal TS är; men skulle jag gå mot OWG skulle jag nog vilja ha en lite.. Ungdomligare klocka än DJ..

Tycker både AT och JLC som ju föreslagits tidigare är roligare val (men VC:n det bästa).

Sen är det klart att budgeten lär vara en faktor, men den känner vi som bekant inte till..
Fast en modern DJ är väl betydligt mkt mer GADA än en overseas? Dessutom så kan man köpa nytt utan ett pristapp motsvarande en sommarstuga i Hälsingland.
Så, nä. Jag håller nog fast vid att DJ är bland det bästa om du skall vara OWG, om du inte köper en daydate i vitguld, om du nu har råd med det.
Sen är boetterna till dessa integrerade länkar inte speciellt snygga, varken Royal Oak eller Nautilus eller Overseas är snyggare än en daydate eller aquanaut )

Mvh
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fast en modern DJ är väl betydligt mkt mer GADA än en overseas? Dessutom så kan man köpa nytt utan ett pristapp motsvarande en sommarstuga i Hälsingland.
Så, nä. Jag håller nog fast vid att DJ är bland det bästa om du skall vara OWG, om du inte köper en daydate i vitguld, om du nu har råd med det.
Sen är boetterna till dessa integrerade länkar inte speciellt snygga, varken Royal Oak eller Nautilus eller Overseas är snyggare än en daydate eller aquanaut )

Mvh
Nja, till att börja med går det att vidga sina vyer bortom Rolex..
Sen handlar ju väldigt mycket om subjektivt tyckande kring utseende. Jag tycker inte DJ ens förtjänar att nämnas i samma andetag som VC:n.. Men som sagt; helt subjektivt.. Till det mer objektiva; DJ:n är ju inte direkt en dröm att byta band på och kanske inte gör sig helt fantastiskt på ett överflöd av bandmodeller. VC'.n har ett genialiskt och enkelt system för bandbyte och man får vid köpet med både länk, läder och gummi.
Du har helt rätt i att pristappet efter nyköp kan vara mördande.. Men det har väl gått en eller två VC 4500V för ca 120k bara på KS, så där är tappet redan avklarat..
 
Topp