Mauritz
Guld
https://www.grand-seiko.com/us-en/blueceramic/
Blå och svart...
Blå och svart...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ZzzzzzzzAlla väger leder till en lolexGör det smärtfritt och köp en ASAP
![]()
fyfaaaaaan vad tråkigt... skit i Rolex köp det du gillar iställetAlla väger leder till en lolexGör det smärtfritt och köp en ASAP
![]()
Jag gillade också Rolex tills jag köpte min GSAlla väger leder till en lolexGör det smärtfritt och köp en ASAP
![]()
jag också men vid nr 7 tyckte jag att dom var ganska lika... så nu har jag riktiga klockor...Jag gillade också Rolex tills jag köpte min GS
Storleken är helt och hållet en vanesak...jag själv har haft alltifrån 33 mm-44mmÄr i dagsläget inte orolig för att det skulle sticka ut så, samtidigt som den kanske inte behöver skrika $$. 36an är riktigt fin, hur bär den? Som en 36mm eller något större/mindre. Är som sagt inte helt bekväm med mindre klockor än, men kanske är något man bara måste vänja sig vid?
Det finns faktiskt en värld utanför rolex, kan vara värt att kolla uppEn datejust. Så nära man kan komma "En perfekt klocka". Tål vatten, funkar till allt från svart slips till kortbyxor och tshirts eller Adidasbyxor. Den har datum.
Det står "Rolex" på den Och den är tidlös.
Det blir inte mkt bättre än så.
Mvh
Ser ut som en dålig plankning på 62MAS i försök att försöka rida på SLA017-vågen.Gör det enkelt och billigt för dig och köp en Armida A12 i blått och känn hur det funkar. Det gjorde jag och jag är bara något längre än dig. 38 mm passar mig superbra.
Varför: något billigare, snyggare och mer unik än en blå sub. Passar perfekt på tropic. A12 kan vara den bästa klockan i världen
![]()
Hehe, jodå, just nu har jag faktiskt bara tre klockor varav två från nämnda märke och en från månen, eller om den bara var där en vända eller hade en förfader som var...Det finns faktiskt en värld utanför rolex, kan vara värt att kolla upp![]()
Edit; det var väl ett Italienskt (Panerai?) Där också kanske..Hehe, jodå, just nu har jag faktiskt bara tre klockor varav två från nämnda märke och en från månen, eller om den bara var där en vända eller hade en förfader som var...
Men jag har provat på 7 (tror jag)andra schweiziska märken och ett svenskt. Hälften är väl utannonserat här, men hittills så är faktiskt Rolex de klockor som setat bäst (och blivit kvar) av dem jag haft.
Men visst finns det fler märken, bara det att de som har nån chans att bli keepers inte kostar som en ikeabokhylla..
Det drar iväg lite på premiummarknaden
Mvh
Avsaknaden av datum gör den till 95% (i mina ögon) om man bara ska bära EN klocka så bör ett sånt finnasDen perfekta klockan. Inga valmöjligheter, inget tjafs, ett utförande, sober men lyxig.
Överkomlig (för de flesta skulle jag tro) och ja... perfekt.
![]()
Ser ut som en dålig plankning på 62MAS i försök att försöka rida på SLA017-vågen.
Många härliga klockor! Blir alltid lite sugen när jag ser en sub utan datum.. Men är samtidigt rädd för det där med att den inte är blå. Kommer jag tröttna? Är väl å andra sidan lättare att flippa än vatten i Sahara.. Så inget större bekymmer så. Plus, glide lock som du säger.
1016 börjar väl bli väldigt dyr nuDen perfekta klockan. Inga valmöjligheter, inget tjafs, ett utförande, sober men lyxig.
Överkomlig (för de flesta skulle jag tro) och ja... perfekt.
![]()
Jag menade inte någon speciell referens, bara en Explorer 1.1016 börjar väl bli väldigt dyr nu
OkJag menade inte någon speciell referens, bara en Explorer 1.