• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns den perfekta klockan?

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
IWC 3239 Laureus. Dock lite begränsad på bandsidan. Det är länk och gummi som gäller. Dock är gummit otroligt trevligt.
 

Micke7406

Breitling
CORUMAdmirals Cup Legend 42 Blå/Stål Ø42 mmref. 984.101.20-V705 AB10
 

Bilagor

  • Corum-Admirals-Cup-Legend-42-Chronograph-A98-4_02629-98-4.101.20_0F01-AB20-close-up.jpg
    Corum-Admirals-Cup-Legend-42-Chronograph-A98-4_02629-98-4.101.20_0F01-AB20-close-up.jpg
    113.7 KB · Visningar: 1

Richard1987

Panerai
Är i dagsläget inte orolig för att det skulle sticka ut så, samtidigt som den kanske inte behöver skrika $$. 36an är riktigt fin, hur bär den? Som en 36mm eller något större/mindre. Är som sagt inte helt bekväm med mindre klockor än, men kanske är något man bara måste vänja sig vid?
Storleken är helt och hållet en vanesak...jag själv har haft alltifrån 33 mm-44mm :) OP 36an tycker jag bärs större än 36 mm...känns mer som en 38 i alla fall :)
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Gör det enkelt och billigt för dig och köp en Armida A12 i blått och känn hur det funkar. Det gjorde jag och jag är bara något längre än dig. 38 mm passar mig superbra.

Varför: något billigare, snyggare och mer unik än en blå sub. Passar perfekt på tropic. A12 kan vara den bästa klockan i världen :)

8D660405-EFC7-4793-B33B-AD3A5AB39892.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gör det enkelt och billigt för dig och köp en Armida A12 i blått och känn hur det funkar. Det gjorde jag och jag är bara något längre än dig. 38 mm passar mig superbra.

Varför: något billigare, snyggare och mer unik än en blå sub. Passar perfekt på tropic. A12 kan vara den bästa klockan i världen :)

8D660405-EFC7-4793-B33B-AD3A5AB39892.jpeg
Ser ut som en dålig plankning på 62MAS i försök att försöka rida på SLA017-vågen.
 
Det finns faktiskt en värld utanför rolex, kan vara värt att kolla upp;)
Hehe, jodå, just nu har jag faktiskt bara tre klockor varav två från nämnda märke och en från månen, eller om den bara var där en vända eller hade en förfader som var...

Men jag har provat på 7 (tror jag)andra schweiziska märken och ett svenskt. Hälften är väl utannonserat här, men hittills så är faktiskt Rolex de klockor som setat bäst (och blivit kvar) av dem jag haft.
Men visst finns det fler märken, bara det att de som har nån chans att bli keepers inte kostar som en ikeabokhylla..
Det drar iväg lite på premiummarknaden ;)

Mvh
 
Hehe, jodå, just nu har jag faktiskt bara tre klockor varav två från nämnda märke och en från månen, eller om den bara var där en vända eller hade en förfader som var...

Men jag har provat på 7 (tror jag)andra schweiziska märken och ett svenskt. Hälften är väl utannonserat här, men hittills så är faktiskt Rolex de klockor som setat bäst (och blivit kvar) av dem jag haft.
Men visst finns det fler märken, bara det att de som har nån chans att bli keepers inte kostar som en ikeabokhylla..
Det drar iväg lite på premiummarknaden ;)

Mvh
Edit; det var väl ett Italienskt (Panerai?) Där också kanske..
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Ser ut som en dålig plankning på 62MAS i försök att försöka rida på SLA017-vågen.

Absolut en homage på 62mas, i blått och till bättre pris. Armida hade inga planer på att möta efterfrågan på en homage men det ändrades när Seiko offentliggjorde vad de tänkte sälja SLAn för. De gjorde den i rätt storlek till skillnad från SLA017 som blev en variant i knappa 40 mm.
Missförstå mig rätt, jag planerade att köpa en SLA017 och denna var menad att bli semesterklocka till min fru, men det blev inte så.
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Många härliga klockor! Blir alltid lite sugen när jag ser en sub utan datum.. Men är samtidigt rädd för det där med att den inte är blå. Kommer jag tröttna? Är väl å andra sidan lättare att flippa än vatten i Sahara.. Så inget större bekymmer så. Plus, glide lock som du säger.

Ellerhur :) MM, förstår tanken där... Men har du inte provat så rekommenderar jag dig starkt att göra det! Sm du säger är den väldigt lätt att flippa vidare om du inte skulle vara nöjd! Men det tror jag att du kommer bli :) Den har väldigt många parametrar att vara nöjd över :)
 

jborg

Omega
Yes... Inte OWG med min Pelagos, men har haft den ett tag och den är nu nästan äldst i kollektionen - och får ändå alltid handledstid ett par gånger i veckan. Och är den som får följa med på alla semestrar. :) Nog den jaq är minst benägen att släppa ifrån mig.

20180827-Hemma-084130-2433.jpg
 

Träff

Rolex
Friends Of KS
Vänta ett, två år och hoppas att Tudor släpper BB58 med blå tavla, saknar datum men vill du verkligen ha det!!
BB:en kommer ju funka med de flesta banden.
Den kostar inte en förmögenhet.
Hitta en photoshopad bild på en BB58.
m79030n-0001.jpg
 
Topp