• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns den perfekta klockan?

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Rolex design är inte skitrolig alltid, men något får en att komma tillbaka gång på gång. Eller vad säger ni grabbar? :)
Nej, bara som rena investeringar! Men roliga är dom inte
C265FF60-83CA-43C5-8786-5F6E9B98A815.jpeg

Nu är jag på nr 8. Så jag vet
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Återigen har klocksnack gjort en en kul tråd till "för eller emot Rolex". Och som jag ser det är det inte folk som nämner Rolex i tråden som är problemet (det måste ändå vara okej att ta upp alla slags klockor) utan de som ska "svara emot" ... :shifty:
 
Jag gillar Rolex. Jag tycker de har hittat ett gäng designer på olika modeller som.med små ändringar fortfarande hänger med. De har inte (som tex omega 150 olika modeller eller klappar upp 2 nya jubileumsmodeller/år. De har sina datejust, sub och gmt etc, som fortfarande efter 50+ år fungerar (med ytterst små utvändiga förändringar). De har urverk som en tanks. Vad finns det att inte gilla liksom? Bortsett från hur tillverkaren eller handlarna har skött hanteringen av sportmodeller na. Med det har juh inte med klockorna i sig att göra.

Mvh
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Återigen har klocksnack gjort en en kul tråd till "för eller emot Rolex". Och som jag ser det är det inte folk som nämner Rolex i tråden som är problemet (det måste ändå vara okej att ta upp alla slags klockor) utan de som ska "svara emot" ... :shifty:
Kanske det. Men det står var och en fritt att ta tillbaka tråden till ämnet.
Jag anser att den perfekta klockan finns, men om den klockan räcker för en klocknörd låter jag vara osagt. För egen del vet jag att det finns ett gäng perfekta klockor som för mig funkar till allt.
Det knepiga är att ju mer mångsidig klockan är desto tristare är designen. De klockor där man tagit ut svängarna designmässigt funkar sällan till lika många sammanhang. Vad är lösningen då? Jo, jag tänker att jag skall ha en main watch. Typ en Explorer eller dylikt. Sen kan jag spela loss med andra klockor som kanske inte är lika dyra.
Har delvis börjat med detta, men inte fullt ut ännu.
 

Kessler

Rolex
?
Screenshot_20190407_112944.jpg


Nä men svaret är väl nej. Något som funkar till det mesta är väl Explorer (1 alltså) även om jag också tycker Rolex är överprisade.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Kanske det. Men det står var och en fritt att ta tillbaka tråden till ämnet.
Jag anser att den perfekta klockan finns, men om den klockan räcker för en klocknörd låter jag vara osagt. För egen del vet jag att det finns ett gäng perfekta klockor som för mig funkar till allt.
Det knepiga är att ju mer mångsidig klockan är desto tristare är designen. De klockor där man tagit ut svängarna designmässigt funkar sällan till lika många sammanhang. Vad är lösningen då? Jo, jag tänker att jag skall ha en main watch. Typ en Explorer eller dylikt. Sen kan jag spela loss med andra klockor som kanske inte är lika dyra.
Har delvis börjat med detta, men inte fullt ut ännu.
Jo så är det nog. Det talar ju för att ha några stycken ändå Å andra sidan.. Jag har varit OWG med min Explorer tidigare och det funkade hur bra som helst.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Håll till godo mina vänner!
77D582DA-7603-4122-ABA7-DFD54A2C3192.jpeg
F7EBD7C6-8DA2-4C48-B57F-9CEBF4B6089C.jpeg

E3B787BC-CAD2-41F4-9575-B1B0518B4BA3.jpeg

35051440-D581-41D7-89FC-E7018DFE17D1.jpeg

Dem här är så jävla bra!! Skulle kunna bli en OWG (one watch guy) med henne!!
Länken och det bruna är orginalband
Krokodilen är blå och natot är tudors camo Nato!!
Funkar till allt, kostym, piké, flipp-flopp ALLT!!
Den är riktigt fin... Vilken storlek är det på denna ..?
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag skrev värsta utläggningen om alla klockor jag flippat och hur jag har ett par grymma klockor nu men ändå har sug efter nytt. Men så insåg jag att det ändå inte finns någon hjälp att få. Man måste söka inåt, inte utåt. ;)
 
Topp