• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Finns det någon utländsk/svensk AD med Batman/Hulk i stock?

sasl-92

Omega
Hej,
Jag är inte ensam om att vilja förvärva en Batman eller Hulk och skulle därför vilja höra med er ifall ni vet något land eller specifik AD där de titt som tätt har dessa i stock? Jag var hos en handlare i Shanghai förra helgen där de hade en Batman och en vanlig svart sub date i skyltfönstret, men dessa var tvungna att köpas i en bundle med en Tudor... till överpris givetvis.
 

SIRdavid

Panerai
Det är klockor som i princip säljs för mer än retail.. Om någon här på forumet vet vart man kan köpa dessa klockor "titt som tätt" håller nog tyst.
Ring runt i Europa eller ställ dig i hederlig kö och vänta på din tur ;)
 

sasl-92

Omega
Det är klockor som i princip säljs för mer än retail.. Om någon här på forumet vet vart man kan köpa dessa klockor "titt som tätt" håller nog tyst.
Ring runt i Europa eller ställ dig i hederlig kö och vänta på din tur ;)

Ok, tack! Är väntetiden fortf 12+ mån i Sthlm? Har hört lite blandat från vänner..
 

Rulle

Audemars
annars kolla med utländska ad's!
schweiz brukar vara ett relativt säkdrt kort när det kommer till sport rolex tycker jag!
 

sasl-92

Omega
Alright, tack för alla svar! Har ringt rundor lite och hört samt ställt upp mig i kö i Sverige. Flygplats-ADs berättar inte inkommande men har å andra sidan ingen kö så man kanske har tur nästa gång man är på Schipol eller nåt.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Ca 1,5 års väntetid på Batman sa dom på nymans när jag var där strax innan jul :)
 

Barricello

Audemars
Hulken tycker jag e grymt nice.. har haft den vid 2 tillfällen, och kommer säkerligen införskaffas en 3:e och förhoppningsvis sista gång. Hade väl lite flax med den i somras då jag stod i kö 1v på Krons.
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Måste säga att de där är lite onödiga kommentarer och inte hör till saken. Han gillar väl båda modellerna och tycker kanske om att ha en klocka som är lite ovanlig. Hur som helst är väl det inget någon av oss andra ska lägga oss i? Många här har väl ganska diversifierade samlingar.
 

Bas

Patek
Jag har båda klockorna, gillar färg så dom passar mig bra! Kö eller inte så finns dom båda hyfsat lättillgängligt om man letar.
Köpte båda lätt begagnade runt listpris.
Skulle aldrig orka stå i en kö eller liknande så lätt begagnad blev kanon för mig :)
 

TCB

Cartier
Svåra modeller och långa leveranstider. Dessa modeller säljs ju på andrahandsmarknaden för över retail-priset. Kölistorna är långa då många vill ha dem, antingen för att bära dem eller sälja dem vidare direkt. Kan vara värt att betala någon smula extra för att få den direkt. Rabatt i butik är nog så gott som totalt uteslutet ändå.
 
Topp