Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min bakgrund är klassiska flippers, Medieval Madness, Attack From Mars, Twilight, Star Trek, Flintstone, Indiana osv.Boom! Grym tråd!
Spelat flipperspel länge jag, borde nästan ha tävlat i det. Som mest tränade jag hemma ca 4h om dagen.
Vad ska du ha?
GIVETVIS ett spel med DMD. Allt tidigare är rolig kult och det ska man ha i en samling. Har man enbart 1 spel så skippa elektromekaniska och solid state. Dom är roliga, en liten stund.
Är det Stargate från '95 du efterfrågar?
Tyvärr så gick Gottlieb ned sig ordentligt i slutet av 80 talet. Tycker inte alls om deras 90 tals spel. Kass känsla och övrig halvdan mekanik.
DMD (Dot Matrix Display) spel som sagt, skall du ha. De är ca 1991 och framåt beroende på tillverkare.
Och tillverkare (1991 till nu) rankar JAG såhär:
1. Williams.
Absolut, tveklöst oslagbart bäst. Odiskuterbart, alla som tycker annorlunda har helt enkelt fel.
2. Data East.
Spelen i sig brukar vara lite halvtråkiga men mekaniken och elektroniken, främst flipprarna (!) Är bra. Sjukt fjong i deras flipprar.
Har ett Data East Jurassic Park i garaget och det är faktiskt ett rakt igenom riktigt bra spel.
3. Gottlieb.
Genomgående sådär kvalitet. Aldrig fastnat för dom. Dålig mekanik, tråkiga flipprar, tråkiga spel.
4. Sega.
????. Aldrig ens spelat. Är antagligen så kassa att dom är skrotade...
Innan 1991 så är Williams och Gottlieb de enda bra. Resten är helt enkelt skräp innan 1991.
Ska du ha nyare spel så är det enbart Stern som gör spel i dag.
Bra spel, men jag har inte fastnat för dom. Williams som gick i KK 1998 var kungen 1991-1998, deras spel är helt enkelt bäst.
Bor du nära Västerås så har vi lite spel du kan få prova. Både Williams, Stern, Data East och ett gammalt elektromekaniskt. Har många fler men dom står på annan ort (spelas så sällan så det är inte ens värt att ha I huset).
Vad har du för budget på spel?
Min bakgrund är klassiska flippers, Medieval Madness, Attack From Mars, Twilight, Star Trek, Flintstone, Indiana osv.
Ett flertal timmar men kommer inte upp i 4h/dag
Budgeten är spikad men mot 85' om det är rätt spel. Skulle kunna köpa sprillans nytt också men just nu kanske inte är rätt tidpunkt utifrån strafftullen på 25%. Bor i norra delen av Sverige och vi har lite flippers på lokal här att lira. Men suget att ha ett eget nere i källaren (mancave) vore något att förverkliga.
Ang frågan om Stargate så kommer det att komma ett sådant till salu, då renoverat och uppiffat...vill hålla alla dörrar öppna, man kanske till och med behöver 2.
Gillar Iron Maiden och fick nys om Pro som var moddat med Pinstadium och högtalarkit som såg snyggt ut, men har inte riktigt koll på vad moddningen innebär fullt ut (ska googla lite mer).
Jag är sjukt sugen på att köpa flipper igen och har varit så länge. Men det är en omöjlighet i en lyhörd lägenhet om man vill ha kvar grannsämjan. Det är synd.
På 90-talet hade jag två spel. Har tyvärr inga bilder kvar då det var innan jag köpte min första digitalkamera. Det första var Mousin Around som jag köpte för att jag spelat det en del på Gröna Lund. Grymt spel med sköna ramper. På grönan hade de även Funhouse som då var mitt favoritspel, men det var så dyrt så jag fick nöja mig med Mousin Around. Jag minns att min katt älskade att sitta på glaset och maniskt följa bollen.
Snodda från nätet:
Sen bytte jag in det mot Turtles som hade lite modernare funktioner som bl a en brunn där bollen kunde hoppa upp ifrån. Coolt spel med härliga ljudeffekter.
Star wars data east är en höjdare. Bland de jag lagt ner mest timmar på. Kanske mycket för att man kunde smälla till kanten för att slå upp bollen mellan flipprarna när den runnit ner.Blev lite flipper på lokal efter jobbet.
Grymt! TOM vore en drömKul tråd! Har en egen liten line-up hemma:
Som synes på bilden finns det även ett gammalt Space Invaders 2, mest bara att för att det är kult
- Black Knight, en riktig klassiker får man väl säga.
- No Fear, snabbare än snabbt oftast
- Theatre of Magic, min absoluta favorit. Tycker den står sig väl t ex mot Attack From Mars.
- Star Trip, ett litet bordsflipper från Game Plan. Lite udda fågel men man måste ju ställa ölen nånstans när man spelar på de andra.
Har även tre Silverball Mania i källaren som någon dag ska bli ett fungerande hoppas jag..
.
Kul tråd! Har en egen liten line-up hemma:
Som synes på bilden finns det även ett gammalt Space Invaders 2, mest bara att för att det är kult
- Black Knight, en riktig klassiker får man väl säga.
- No Fear, snabbare än snabbt oftast
- Theatre of Magic, min absoluta favorit. Tycker den står sig väl t ex mot Attack From Mars.
- Star Trip, ett litet bordsflipper från Game Plan. Lite udda fågel men man måste ju ställa ölen nånstans när man spelar på de andra.
Har även tre Silverball Mania i källaren som någon dag ska bli ett fungerande hoppas jag..
.
Vilken uppställning! Demolition Man skulle jag vilja lira igen. Minns det som ett riktigt bra flipper.Är hos far nu och spelar flipper.
TZ får jag aldrig spela, där står min inte ens 2 åriga son hela tiden och kör så fort vi är här.
Underwater är ett spännande spel.
Elektromekaniskt spel med minne för varje av alla 4 spelares progress. Dvs, rinner bollen med 2 drop down targets nere så när det är återigen den spelares tur så återställer den spelplanen till som den var innan bollen rann.
Mycket avancerat spel, och därmed extremt bökigt att få ordning på. Och såklart inte fungerat nu på måååånga år.
Men ett roligt spel faktiskt.
Hook som är nedsläckt är under renovering.
Och vad är inte en flippersamling utan vad som borde vara världens sämsta flipperspel som har sjuk samlar-hype, Fireball. Usch!
Helt okej spel. Extremt multiball fokuserat spel så gillar man det så älskar man Demolition Man!Vilken uppställning! Demolition Man skulle jag vilja lira igen. Minns det som ett riktigt bra flipper.
Tråden är inte så gammal men den byggs på och vi blir fler o fler, kul. Att det dyker upp en Pinball Merch shop är fantastiskt!Att jag inte sett denna flipper tråden innan. Jag har varit flippernörd i många år, både köpt och sålt spel samt hyrt ut min tjänster för att reparera flipperspel. jag är ju grafisk formgivare till yrket och då det knappt finns nån flipper merch alls att tillgå så har jag börjat göra egen, besök gärna min shop här.
finns även på instagram där jag lägger ut om det kommer nån ny design.Buy and sell on the world's most socially driven marketplace | Storenvy
Discover unique and inspired goods from real authentic brands. Sell on a socially driven marketplace. Open up a free custom storefront. Get a custom URLpinbrawler.storenvy.com
Pinbrawler (@pinbrawler) • Instagram photos and videos
270 Followers, 119 Following, 105 Posts - See Instagram photos and videos from Pinbrawler (@pinbrawler)www.instagram.com
lägger upp ett litet axplock av grejer jag gjort nedan.
Nej vad cool, hade ju varit drömmen att kunna ha ett Turtles flipper, cowabunga dude!Jag är sjukt sugen på att köpa flipper igen och har varit så länge. Men det är en omöjlighet i en lyhörd lägenhet om man vill ha kvar grannsämjan. Det är synd.
På 90-talet hade jag två spel. Har tyvärr inga bilder kvar då det var innan jag köpte min första digitalkamera. Det första var Mousin Around som jag köpte för att jag spelat det en del på Gröna Lund. Grymt spel med sköna ramper. På grönan hade de även Funhouse som då var mitt favoritspel, men det var så dyrt så jag fick nöja mig med Mousin Around. Jag minns att min katt älskade att sitta på glaset och maniskt följa bollen.
Snodda från nätet:
Sen bytte jag in det mot Turtles som hade lite modernare funktioner som bl a en brunn där bollen kunde hoppa upp ifrån. Coolt spel med härliga ljudeffekter.
Den är riktigt tråkigt.Tittar in här också. Är dock en periodare. Det är verkligen en hobby man alltid kan hitta tillbaka till. Enda tråkiga är väl prisuppgången. 5-10x på 10-12 år utan problem på vissa spel.