• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Flipperspel - slam tilt

Har lite beslutsångest, jag har en kran med en ganska stor samling , som kan tänka sig att sälja något spel. Det står mellan Funhouse, Twilight Zone the shadow, Star Trek, Flintstones och Theatre of Magic. Han har också ett Adams Family som är i dåligt skick..
Vad skulle ni välja?

Har lite beslutsångest, jag har en kran med en ganska stor samling , som kan tänka sig att sälja något spel. Det står mellan Funhouse, Twilight Zone the shadow, Star Trek, Flintstones och Theatre of Magic. Han har också ett Adams Family som är i dåligt skick..
Vad skulle ni välja?
Personligen hade jag valt Theater of Magic, men det är ju enbart på min egen nostalgi och inget annat.

Vad skulle ni välja?
Även jag skulle välja ToM. Grymt snyggt med mycket nostalgi! Frågan är priset, personligen valde jag ett nyare Stern (pro) då prisskillnaden är i mitt tycke för liten.

Eftersom det nog bara blir ett spel kan jag nog tänka mig upp till omkring 100K, de mer eftertraktade spelen verkar ju hålla värdet ganska bra tänker jag. Har mest tittat på 90-tal Williams. Det alldeles nya Guns n Roses verkar vara poppis om man vill köpa nytt men jag är nog mest inne på något 90-tal. Ska spana in Big Lebowski!
Byt ut ”ett spel” till ”en klocka” så förstår du var det kan sluta... :D

Byt ut ”ett spel” till ”en klocka” så förstår du var det kan sluta... :D
Haha, jo jag är rädd för att du har rätt, dock tar klockor inte fullt lika mycket plats i anspråk, kan bli problematiskt :)
Har fått tips om att Simpsons pinball party ska vara bra, gillar ju det temat. Vet inte hur jag ska få tag på ett så kanske ändå behöver köpa ett spel så länge, typ ToM då... eller Funhouse.

Får tacka osc10 som upplyste mig om att det fanns en flippertråd på KS

Så många femmor man spelat bort i tonårens lyckliga dar 🥰

Min egen line-up är ganska ensam 😅

DSC_5354.JPG

Vilket spel som kommer ta dess plats och Sopranos får flytta till hallen går nog att förstå 😊

DSC_5400.JPG

Har spelen i stugan så behöver inte oroa mig för grannar men tyvärr går det nog inte att packa in mer än 3..... Max 4 stycken och fortfarande få det beboeligt

För Flipperintresserade kan jag tipsa om Degerforce Pinball i Degerfors. De har en grym line-up och är sådär supertrevliga som man kan kan anta att flipperfantaster är 😄

Söndagsflippen 16-19, 120kr. Får inte ett korvöre för att jag reppar dem 😊

Senast ändrad:
Får tacka osc10 som upplyste mig om att det fanns en flippertråd på KS

Så många femmor man spelat bort i tonårens lyckliga dar 🥰

Min egen line-up är ganska ensam 😅

DSC_5354.JPG

Vilket spel som kommer ta dess plats och Sopranos får flytta till hallen går nog att förstå 😊

DSC_5400.JPG

Har spelen i stugan så behöver inte oroa mig för grannar men tyvärr går det nog inte att packa in mer än 3..... Max 4 stycken och fortfarande få det beboeligt

För Flipperintresserade kan jag tipsa om Degerforce Pinball i Degerfors. De har en grym line-up och är sådär supertrevliga som man kan kan anta att flipperfantaster är 😄

Söndagsflippen 16-19, 120kr. Får inte ett korvöre för att jag reppar dem 😊
Snyggt! Ska du flippa Sopranos? Jag kan eventuellt vara sugen om så är fallet.

Njae.... Tror inte det. Har endast 1 nu och har plats för två till

Men det är ett spel jag kan rekommendera om du är ett fan av Sopranos. Over the top med "fucking och fuck" 😅
älskar Sopranos!! Men kanske ändå får avstå ett köp av just ett sånt flipper då med det språkbruket 🤣
Även min 7-åriga son älskar flipper och ska även försöka få in min 4-åriga dotter i intresset. Tror deras mor kan ha åsikter om det svärd lite för mycket.

Det går att ställa in på family mode 😉, så det behöver inte stoppa dig.

Sedan har jag ju bytt ut bilden då jag ansåg att originalet var tråkigt. Originalet är mer familjevänligt

DSC_4703.JPG

Kan du hitta ett under 40K som är genomgånget och i gott skick så kör. Det är ett sjukt roligt spel. Jag & kamrater har fått valuta för pengarna sedan jag köpte det i november 🙂

Har som tidigare nämnt planerat att köpa ett flipperspel. Har varit avhängt på att jag först måste renovera upp ett ”skräprum” till kontor/gästrum/mancave för att ha någonstans att ställa det. (Lite småkrav från frugan🙄)
Men nu såg jag på blocket att det säljs ett spel för en ”human” peng i grannkommun. Rycker rejält i köptarmen och tänker att jag kan lösa placeringen lite till vidare 🤭

Ni som är lite mer rutinerade flipperrävar. Hur är nedan spel? Tänker dels på spelglädjen men även ”kvaliten” och om det kan strula mycket med just detta flipper?? Jag älskar att spela flipper och har alltid gjort. Men kan inte mecka med dem för fem öre så vill gärna ha något som är ”halvsäkert”. Förstår att alla flipper med de här åren på nacken kan vara lite av en gamble. Men samtidigt tror jag ni förstår vad jag menar.
8895E97F-F84D-4820-A615-476D515FEA0D.png
3911F667-02FE-48CA-AD95-6B49D20EBC2B.png

Har som tidigare nämnt planerat att köpa ett flipperspel. Har varit avhängt på att jag först måste renovera upp ett ”skräprum” till kontor/gästrum/mancave för att ha någonstans att ställa det. (Lite småkrav från frugan🙄)
Men nu såg jag på blocket att det säljs ett spel för en ”human” peng i grannkommun. Rycker rejält i köptarmen och tänker att jag kan lösa placeringen lite till vidare 🤭

Ni som är lite mer rutinerade flipperrävar. Hur är nedan spel? Tänker dels på spelglädjen men även ”kvaliten” och om det kan strula mycket med just detta flipper?? Jag älskar att spela flipper och har alltid gjort. Men kan inte mecka med dem för fem öre så vill gärna ha något som är ”halvsäkert”. Förstår att alla flipper med de här åren på nacken kan vara lite av en gamble. Men samtidigt tror jag ni förstår vad jag menar.
8895E97F-F84D-4820-A615-476D515FEA0D.png
3911F667-02FE-48CA-AD95-6B49D20EBC2B.png
Nu har inte jag spelat det spelet, vill dock göra det.
Ska enligt utsago vara ett bra spel.
Angående driftsäkerhet så är det ju gammalt. Med det sagt, är det i bra skick och något strular så är det inte svårt att få till det om du vet åt vilket håll man skruvar en skruv. Ganska simpelt och finns gott om kunnigt folk som kan svara på frågor.

Nu har inte jag spelat det spelet, vill dock göra det.
Ska enligt utsago vara ett bra spel.
Angående driftsäkerhet så är det ju gammalt. Med det sagt, är det i bra skick och något strular så är det inte svårt att få till det om du vet åt vilket håll man skruvar en skruv. Ganska simpelt och finns gott om kunnigt folk som kan svara på frågor.
Tack för svar. För fundera över helgen hur jag gör här… Priset känns lockande. Har tänkt mig ett maxtak på ca 50-60k. Här pratar vi hälften. Men jag ger hellre 60k för något som fungerar väl och ger mig spelglädje än att jag ger 30k för något som bara strular. Givetvis omöjligt att veta innan. Men det låter lite tryggt i det du säger om enkelheten och att man kanske kan få snabba råd/hjälp om behovet infinner sig.

Grabben helt besatt av Jurassic Park just nu.
Stått här snart i 3 timmar. Vart frukost och direkt ut i garaget och väcka dinosarna :D
Behöver göra plats i garaget och införskaffa fler spel…
EB5B4A7C-F3A4-4FC6-B582-FA1713C581D5.jpeg

Han är även den ultimata fel-finnaren.
Hittills fått renovera iväg-skjutaren då den havererade och en flipper som gick sönder helt i länkaget:D

Grabben nöjd!
Farfar har äntligen lagat Hook.
Underbar konstruktion från Data East, går en diod sönder vid en spole så brinner transistorn på kretskortet upp. Tog ett tag att finna det.
Men nu lever spelet! Helt OK, men inget toppen spel.
FF660AC7-C44C-4EA7-8AB8-5D06A74D48FA.jpeg

vi söker fler 90-tals flipperspel!
Har du något du vill sälja? Gärna defekta men självklart kan man offra sig för något som fungerar :D Skriv!

Vi villhöver det du har. Dvs få/inga pics. Fortsätt posta du när andan faller på. 🙂
Alltid kul när man finner lösningar på super enkla fel.
Se här, ”End of Stroke” switchen fungerade inte så då kopplade man ihop som att det aldrig blev end of stroke (man sänker strömmen för att inte bränna spolen).
Allt som behövdes göras var att slipa kontakterna med 800 papper, men någon tyckte det var enklare att flytta ena kabeln och löihop den med den andra…
Svåra lösningar på enkla problem brukar vara normen i flipperspel.
68FD05B9-6C48-47AA-BB46-2FD7EBB7CD9D.jpeg

Borde gräva fram bilder från min renovering av mitt Williams Diner jag hade.
Fyfan vad det spelet var snuskigt och äckligt. Spelplanen var mer svart än färgglad, all plast var täckt av svart äckel.
Blev bra tillslut minus lite nednött spelplan så jag fick lägga i färg vilket aldrig blir perfekt.

Var hem till far min och hämtade 1.5mm svetstråd för att återskapa två bitar.
Ena är avskiljaren vid vänster lane och andra var ett fäste till ena Pteradonen som jag hade av när jag fixade med spelet under helgen.
Blev förvånandsvärt bra!
EA95217D-9FF3-4931-A9BF-324C52865188.jpeg

3DAEEEA0-94C5-4526-9AE5-01DD38B8B6E6.jpeg

6E68D066-3002-4563-8578-2554E83EA73A.jpeg

Och en bild på en glad och fin spelplan som fått sig en polering och ett lager carnuba wax, renoverade flipprar, kickers med mera.
Tidigare ägare har tagit mycket väl hand om spelet och det tackar jag för, jag är annars van vid rena vrak.
CC7B57E3-FEA1-418F-8504-26053145A115.jpeg

Slog dock sönder rampen (igen, efter lagning) igår kväll när jag skulle lyfta upp spelplanen. Dessa Data East har inte riktigt något stopp när man drar ut den och är man oförsiktig så drar man ur spelplanen för långt så den ramlar ned i kabinettet och precis det hände…
Slog som tur är inte sönder något mer.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp