• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumet laggar på datorn ?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tack för information! Räcker där för ett tag.

Allihopa, we're on it. Klart vi ska lösa det här. Ska bara (pust...) felsöka.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Nästa person som får problem, om ni hinner och kan - kan ni då köra en traceroute till klocksnack.se från ert IP?
Skriv även ner klockslaget och skicka resultatet (screenshot eller text, spelar ingen roll) i PM till mig.

I Windows: Starta kommandotolken (tryck på windows-tangenten, skriv sedan cmd och tryck enter). Sedan skriver ni där: tracert klocksnack.se
På Mac: Tryck på förstoringsglaset uppe till höger, skriv terminal och tryck enter. Sedan skriver ni där: traceroute klocksnack.se

Tack!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har ingen aning om hur man lägger till bilder via PM längre, men har försökt med det du föreslog @daviden! Om det inte är rätt så hör av dig så får jag försöka igen! Detta hände kring kl. 19:00.

lagg på datorn.JPG
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har i princip inte kunnat nå Klocksnack på hela helgen. Inga andra sidor strular och det spelar ingen roll om jag kör 3g eller ej, inte heller om jag är inloggad på annan flik eller enhet i samma nät. När man väl är inne funkar allt.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har ingen aning om hur man lägger till bilder via PM längre, men har försökt med det du föreslog @daviden! Om det inte är rätt så hör av dig så får jag försöka igen! Detta hände kring kl. 19:00.

lagg på datorn.JPG
Kom du åt siten då du gjorde den här?
Har i princip inte kunnat nå Klocksnack på hela helgen. Inga andra sidor strular och det spelar ingen roll om jag kör 3g eller ej, inte heller om jag är inloggad på annan flik eller enhet i samma nät. När man väl är inne funkar allt.
Kan du göra en traceroute när det inte fungerar och lägga in här?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kom du åt siten då du gjorde den här?


Kan du göra en traceroute när det inte fungerar och lägga in här?


Oj, det vet jag inte, Hm...menar du klocksnack?! Kom iaf inte in på KS efter jag gjort den där traceroute du refererade till... Jag suger när det kommer till datorer tyvärr.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nu har jag inte kunnat öppna KS på två dagar hemma. Det verkar vara beroende på anslutning för via telefonen funkar det (skriver där nu) men inte via wi-fi. Dock kan det inte ligga på min sida för allt annat än KS funkar helt utan problem.

Här är så en trace route till @daviden
image.png


När allt funkar var det bara två rader i dumpen istället för 13 om det säger något.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Något som jag märkt är när jag har en 20-30 notiser som jag öppnar i nya flikar är att det laggar något fruktansvärt.

Jag har testat att öppna samma antal länkar på youtube och andra sidor och då laggar det inte, testade ca 60+ nya flikar på några sekunder och det går även bra.
Ska tillägga att jag har en ganska bra dator genom jobbet som klarar av en del så det är nog inte där skon klämmer, är detta något som någon annan känt av?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Något som jag märkt är när jag har en 20-30 notiser som jag öppnar i nya flikar är att det laggar något fruktansvärt.

Jag har testat att öppna samma antal länkar på youtube och andra sidor och då laggar det inte, testade ca 60+ nya flikar på några sekunder och det går även bra.
Ska tillägga att jag har en ganska bra dator genom jobbet som klarar av en del så det är nog inte där skon klämmer, är detta något som någon annan känt av?
20-30 flikar? :D
Inte konstigt om det knasar.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Något som jag märkt är när jag har en 20-30 notiser som jag öppnar i nya flikar är att det laggar något fruktansvärt.

Jag har testat att öppna samma antal länkar på youtube och andra sidor och då laggar det inte, testade ca 60+ nya flikar på några sekunder och det går även bra.
Ska tillägga att jag har en ganska bra dator genom jobbet som klarar av en del så det är nog inte där skon klämmer, är detta något som någon annan känt av?
Kan bero på hur resurskrävande skript varje flik kör. Youtube är nog inte så fullt av skript.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Men om man ska försöka komma nånstans med det här då ingen av de som driftar det här är drabbade...
Surfar i princip uteslutande via wi-fi på mobilen och har aldrig annat än full fart framåt.
Låter precis som när vår it-driftavdelning felsöker något ;)

@daviden, känner du till någon annan site som hostas av City Network på samma sätt som er? Har ni citysites-webhotelltjänst eller har ni någon av deras molnlösningar? Lyckas jag återskapa det hos flera av deras kunder så kan jag driva det direkt med CNH.
 

Skeeter

Panerai
Får känslan av att detta är ett Win10 problem, gärna kombination med Edge... Inte bara Klocksnack som krånglar. Funkar bra om jag kör Chrome dock.
Inga som helst problem via mobilen, funkar utmärkt via 4G eller via WiFi(samma nät som krånglar i datorn med Edge)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Får känslan av att detta är ett Win10 problem, gärna kombination med Edge... Inte bara Klocksnack som krånglar. Funkar bra om jag kör Chrome dock.
Inga som helst problem via mobilen, funkar utmärkt via 4G eller via WiFi(samma nät som krånglar i datorn med Edge)
Kan det vara så?

Ni som har problem - ni kör väl även Mac?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Kan det vara så?

Ni som har problem - ni kör väl även Mac?
Jag är rätt säker på att detta är ett problem som ligger hos KS leverantör. Har inte problem med några andra sajter när klocksnack "ligger nere" och KS funkar på samma dator när jag använder jobbets anslutning eller 4g. Det borde alltså alltså inte vara ett lokalt problem eller browserrelaterat.

Så här såg det ut nu när jag anslöt precis (med den dator och anslutning som inte funkat på två dagar)

Screen Shot 2016-08-21 at 18.15.00.png


Märkligt nog betydligt fler rader än förra gången jag gjorde traceroute vid fungerande anslutning till ks.
 
Topp