• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Forumet laggar på datorn ?

Tärnan

Cartier
vet inte om det hör ihop med trådens syfte men jag har märkt ytterligare fel/frågetecken som jag inte förstår. Det finns ett antal trådar som jag markerat att jag är intresserad av att bevaka. Efter ett tag så upphör notifieringen utan rimlig förklaring. Jag har då inte rensat cacheminne eller liknade mig veterligen. Jag vet med mig att jag har bevakat officiella omega resp orienttråden samt ett par till men jag får inga notifieringar, i varje fall inte i den utsträckningen jag fått tidigare. Någon annan som upplever samma eller har tips om jag gör fel?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
vet inte om det hör ihop med trådens syfte men jag har märkt ytterligare fel/frågetecken som jag inte förstår. Det finns ett antal trådar som jag markerat att jag är intresserad av att bevaka. Efter ett tag så upphör notifieringen utan rimlig förklaring. Jag har då inte rensat cacheminne eller liknade mig veterligen. Jag vet med mig att jag har bevakat officiella omega resp orienttråden samt ett par till men jag får inga notifieringar, i varje fall inte i den utsträckningen jag fått tidigare. Någon annan som upplever samma eller har tips om jag gör fel?
Tittar du på listan med notiser utan att kolla på tråden så kommer inga nya notiser från den tråden (såvida du inte pingas eller citeras antar jag). Kan det vara något sådant?
 

Tärnan

Cartier
Tittar du på listan med notiser utan att kolla på tråden så kommer inga nya notiser från den tråden (såvida du inte pingas eller citeras antar jag). Kan det vara något sådant?
hänger inte med ditt resonemang dessvärre. menar du att man inte får notis så länge jag inte blivit citerad? vad är då syftet med bevakning?
 

zazuki

Omega
Jag hade problem på datorn idag, dock funkade telefonen 10 sekunder innan. Har även upplevt ett annat väldigt konstigt problem, när jag internetdelar så kunde vi bara vara inne på KS på en av telefonerna..
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Idag surfade jag på datorn på jobbet. KS fungerar perfekt. Vill ladda upp en bild med mobilen och stendött forum. Försökte i säkert två minuter. Stänger av Wi-Fi på mobilen och forumet fungerar med en gång.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Idag surfade jag på datorn på jobbet. KS fungerar perfekt. Vill ladda upp en bild med mobilen och stendött forum. Försökte i säkert två minuter. Stänger av Wi-Fi på mobilen och forumet fungerar med en gång.
Tror hööken eller om det var trasten som förklarade det där för ett tag sedan. Har själv samma problem och om jag inte tar miste så har jag för mig att han sa att servern tror att det är en "attack" när man försöker ansluta från samma IP men med olika macadresser och således blockerar... eller nått sånt :confused:

ping @hook
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tror hööken eller om det var trasten som förklarade det där för ett tag sedan. Har själv samma problem och om jag inte tar miste så har jag för mig att han sa att servern tror att det är en "attack" när man försöker ansluta från samma IP men med olika macadresser och således blockerar... eller nått sånt :confused:

ping @hook

Servern tror iofs rätt då den försöker hindra mig från att spamma forumet.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
hänger inte med ditt resonemang dessvärre. menar du att man inte får notis så länge jag inte blivit citerad? vad är då syftet med bevakning?
Om du plockar fram listan med notiser för att titta på trådar så de trådar du väljer att inte titta på, dessa trådar kommer du att sluta få notiser för när nya inlägg postas. För att få notiser igen så måste du gå in i den tråden eller bli citerad/pingad i den tråd.
 

Tärnan

Cartier
Om du plockar fram listan med notiser för att titta på trådar så de trådar du väljer att inte titta på, dessa trådar kommer du att sluta få notiser för när nya inlägg postas. För att få notiser igen så måste du gå in i den tråden eller bli citerad/pingad i den tråd.
Så trots att jag bevakar vissa ämnen så upphör notifieringen om jag inte varit inne och aktiverat mig på någon av de i notis-listan? En färskvara m.a.o.?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Så trots att jag bevakar vissa ämnen så upphör notifieringen om jag inte varit inne och aktiverat mig på någon av de i notis-listan? En färskvara m.a.o.?
Jag är inte säker på att det riktigt är så heller, jag har fått notiser på trådar jag följt som har legat i dvala i något år och vissa fall ännu längre. Eller missförstod jag förklaringen?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Stort tack, allihopa.
Det kanske inte är till någon större hjälp, men för mig har det fungerat snabbt, felfritt och utan bekymmer tills Klocksnack låg nere och det gjordes någon uppgradering(?) på mjukvaran. Vill minnas att du @daviden skrev något om vad som hade gjorts. Sen dess brukar problemen dyka upp ungefär 3-5ggr/vecka. Sparade också ner länken till "Hej-sidan" man skulle gå in på när det låg nere men kom inte in där heller när jag upplevde problemen. Jag har missat att köra trace route när problemen uppstått, men ska försöka göra det nästa gång jag upplever problem.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ser att flera lagt ut sina traceroutes och vill bara tipsa om att ni ska ta bort er egen IP-adress om ni vill vara anonyma.
Väldigt lätt att ta reda på vilken stad och stadsdel ni befinner er i.

EDIT: Den informationen i kombination med saker man skrivit på KS kan göra det lättare för någon som vill ta reda på vem ni är.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag är inte säker på att det riktigt är så heller, jag har fått notiser på trådar jag följt som har legat i dvala i något år och vissa fall ännu längre. Eller missförstod jag förklaringen?
Nja. Om jag har postat i fredagstråden (har nog hänt någon gång ;)) så får jag notiser när någon annan har postat. Om jag efter ett tag slutar att klicka på länken till fredagstråden i notislistan så slutar fredagstråden att dyka upp i notislistan oavsett hur många som postar i den.

Jag vet inte hur jag kan förklara det tydligare. Prova med en annan tråd, typ dagens klocka.
 

Tärnan

Cartier
Nja. Om jag har postat i fredagstråden (har nog hänt någon gång ;)) så får jag notiser när någon annan har postat. Om jag efter ett tag slutar att klicka på länken till fredagstråden i notislistan så slutar fredagstråden att dyka upp i notislistan oavsett hur många som postar i den.

Jag vet inte hur jag kan förklara det tydligare. Prova med en annan tråd, typ dagens klocka.
Fast det är ju i så fall generalfel. Man sätter ju en bevakning av ett ämne för att man är intresserad på lång sikt (eller åtminstone merparten av oss nördar tänker nog så dvs att man vill följa ett ämne för att det inryms inom ens specialintresse). Kortsiktigt behöver man ju inte sätta en bevakning?
 

SSL

Audemars
Ta bort automatiskt bevakning. Bevaka dom trådarna du vill bevaka manuellt och gå sedan till "bevakade ämnen" med jämna mellanrum om du får mycket notiser och glömmer/missar att klicka på notiser från bevakade ämnen.
 

Kai

Rolex
Funkar inget vidare i min win10 med Chrome. Har varit så här det senaste..
IMG_20160907_210109.jpg
 

kalas

Breitling
Tror hööken eller om det var trasten som förklarade det där för ett tag sedan. Har själv samma problem och om jag inte tar miste så har jag för mig att han sa att servern tror att det är en "attack" när man försöker ansluta från samma IP men med olika macadresser och således blockerar... eller nått sånt :confused:

ping @hook

Förklara gärna mer. Hur skulle servern få tag i min MAC-adress? Jag har dessutom en router med NAT. Borde jag inte ha samma MAC-adress utåt då?

Har för övrigt samma problem.
 
Topp