Skitsnygg länk, fast inte till Certina. Hoppas den hittar sin klocka!
OnT: en sådan länk inkl klocka känns väl exklusivt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skitsnygg länk, fast inte till Certina. Hoppas den hittar sin klocka!
Sjukt snygg. Hur tunn är den? Ser ut som ett papper från sidan.
Jag skulle nog lägga min röst på din Daytona. Sedan finns det ett antal väldigt roliga och ovanliga klockor på KS som är värda lite uppmärksamhet men om man väger ihop hur ovanliga/svåra att få tag på med priset så tror jag din blir vinnaren.Mint mk1 Daytona med prototypknappar. Inte direkt vanliga i bra skick.
![]()
Tack!Jag skulle nog lägga min röst på din Daytona. Sedan finns det ett antal väldigt roliga och ovanliga klockor på KS som är värda lite uppmärksamhet men om man väger ihop hur ovanliga/svåra att få tag på med priset så tror jag din blir vinnaren.
Ska väl även nämna att det mycket väl kan finnas klockor på KS som jag inte känner till som slår den där.
Jag har noterat en och annan genom åren men de verkar inte vara så pigga på att posta så vill inte outa någon, har även umgåtts en del privat med några från KS och sett en del väldigt intressant som nog till och med kan slå din Daytona.Tack!
Det finns fler om man bara är skarpögd. De postas dock inte lika frekvent.
Finns massor med fint där ute. Synd att folk ogärna postar.Jag har noterat en och annan genom åren men de verkar inte vara så pigga på att posta så vill inte outa någon, har även umgåtts en del privat med några från KS och sett en del väldigt intressant som nog till och med kan slå din Daytona.
Men om jag omformulerar mig lite, din Dayton tar nog hem priset bland de klockor som är officiella (eller hur jag ska uttrycka det)
Fram med guldtanken då?Skulle inte kalla en gammal bruksklocka exklusiv. Lite mer lyx får det allt vara.
Inte tillräckligt bearbetat verk, men intressant objekt.Fram med guldtanken då?
Ah. Lite synd att tanken i platina som gick på Phillips var för mjuk. Annars hade den varit perfekt för dig.Inte tillräckligt bearbetat verk, men intressant objekt.
Klar favvoKanske inte skitdyr men hur många FORWARD SPEEDTIMER har du sett? Som grädde på moset är den NOS fån 71. Denna tävlar alltså inte i dyrastekategorin utan skapligtovanligakategorin![]()
Den hade varit perfekt, om jag hade varit lite rikare... Skulle helt klart platsat i tråden. Tycker tex att Santos Dumont men f. piguet verk är rätt exklusiv om man ser till kvalitet, men sämre om man ser till sällsynthet och prisläge.Ah. Lite synd att tanken i platina som gick på Phillips var för mjuk. Annars hade den varit perfekt för dig.
Drömmen.Mint mk1 Daytona med prototypknappar. Inte direkt vanliga i bra skick.
![]()
Fråga är om du verkligen ska förvänta dig att kunna ticka av alla boxar.......känns ju sjukt smalt...och är förmodligen så ful att den fallerar på det.....Den hade varit perfekt, om jag hade varit lite rikare... Skulle helt klart platsat i tråden. Tycker tex att Santos Dumont men f. piguet verk är rätt exklusiv om man ser till kvalitet, men sämre om man ser till sällsynthet och prisläge.
Ful som en PN menar du? Finns många stört bra klockor som faller innom min definition. Men det är just det, min definition.Fråga är om du verkligen ska förvänta dig att kunna ticka av alla boxar.......känns ju sjukt smalt...och är förmodligen så ful att den fallerar på det.....
Det finns mycket i stål som fortfarande kan anses vara exklusivt. Om det nu är ett problem. Sedan så vet jag att du gillar vackert designade ur och då är man genast fast i dressur snarare än sportur. Absolut inget fel men det är ju mest bara preferens.Ful som en PN menar du? Finns många stört bra klockor som faller innom min definition. Men det är just det, min definition.
Tänkte mer på alla små obskyra märken a la haut orologi ie Roger Dubois, Hyt mfl......komplexa....men föga vackra........just PN är ju inte jättevacker...men en plain 62xx kan ju vara riktigt fin tycker jag.......sen är det just per din definition.......den vackraste av dem alla.....Ful som en PN menar du? Finns många stört bra klockor som faller innom min definition. Men det är just det, min definition.
Behöver inte vara i ädelmetall, men jag vill se mer än ett funktionsdugligt bruksur. Ett vanligt valjoux räcker inte riktigt då. Går vi upp till Longines vackra kronografverk uppfyller vi min definition av exklusivitet. Med det sagt tycker jag rolex bruksur med cloisonne-tavlor är exklusiva. Har själv typ inget ur jag skulle definiera som exklusivt i nördkretsar.Det finns mycket i stål som fortfarande kan anses vara exklusivt. Om det nu är ett problem. Sedan så vet jag att du gillar vackert designade ur och då är man genast fast i dressur snarare än sportur. Absolut inget fel men det är ju mest bara preferens.
Utan att riktigt veta var jag är på väg så tycker jag att många klockor som nu går på auktion är just sånt som du kan gilla. Stålsport i all ära men vi ser mycket mer Cartier, Longines, AP etc idag än vad vi gjort de senaste åren. Tyvärr så är priserna kraftigt på g upp på dessa klockor om skicket är bra men samtidigt så visar det ju också att denna typ av klockor får uppskattning och är efterfrågade. Hence exklusiva. Sen är det kanske en annan sak att vi kanske inte ser så mycket här men i ärlighetens namn så sysslar ju de allra flesta av oss med allmogeur.![]()
Förstår inte vad du försöker säga.Tänkte mer på alla små obskyra märken a la haut orologi ie Roger Dubois, Hyt mfl......komplexa....men föga vackra........just PN är ju inte jättevacker...men en plain 62xx kan ju vara riktigt fin tycker jag.......sen är det just per din definition.......den vackraste av dem alla.....
Bara att gratulera till jakten.Behöver inte vara i ädelmetall, men jag vill se mer än ett funktionsdugligt bruksur. Ett vanligt valjoux räcker inte riktigt då. Går vi upp till Longines vackra kronografverk uppfyller vi min definition av exklusivitet. Med det sagt tycker jag rolex bruksur med cloisonne-tavlor är exklusiva. Har själv typ inget ur jag skulle definiera som exklusivt i nördkretsar.
Trist....Förstår inte vad du försöker säga.
Den i guld är ju mycket mer exklusivTvåsiffrig Royal Capital tillverkad i 300 ex som nu börjar ta slut hos AD. Kanske inte idag men i framtiden![]()
Absolut, såldes en nyligen för 200000krDen i guld är ju mycket mer exklusiv![]()
Har varit sugen på den i guld länge men aldrig sett den live tyvärr, vart såldes den?Absolut, såldes en nyligen för 200000kr
Minns inte men jag tror det var ett av auktionshusen. Det ska bu komma en ny version inom kort. Ring eller maila SS och sätt upp dig på listan, det har jag gjortHar varit sugen på den i guld länge men aldrig sett den live tyvärr, vart såldes den?