• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fototävling. Bästa klockbilden!

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Taget med mobil. Blev helt OK tycker jag.
SKX009 0705.jpg
 

jurassicjay

Cartier
Kanske inte bästa klockbilden men riktigt snygg bild! Härliga färger!

Tack! Jo, jag vet det, men ibland måste man ju vara lite kreativ. Alla som har en någorlunda bra systemkamera och en hyfsat makroobjektiv kan ju ta en bra klockbild, och det är ju ingen sport. Det landar väl ungefär i om man tänker KLOCKbild eller klockBILD!
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Hur tar man en bra klockbild då? Med mobilen alltså. Jag tycker det är skitsvårt och lyckas aldrig ta bra bilder. Klockan ser alltid vansinnigt stor ut på handleden, glaset speglar mig/lampor etc och vinkeln på armen vid wristshot blir alltid skum.
Finns det någon wristshots for dummies instruktion? Eller ja, "fota klockor i allmänhet utan systemkamera, extern blixt och massa grejer" -instruktion?
Dela med er!
Viktigast är att fota i dagsljus!
 

Gurgel

Cartier
Vafan är halva KS fotografer till yrket eller? Det är ju sanslöst många bra kort. Jag som aldrig tagit ett enda snyggt foto är sjukt impad!
 
Topp