Grym den där, prisbild ?
Varierar lite. Just SAR tillverkas inte sedan ett par år tillbaka. Men allt mellan 4-8K beroende på skick och tillbehör. M a o förbannat prisvärd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grym den där, prisbild ?
Tackar.Varierar lite. Just SAR tillverkas inte sedan ett par år tillbaka. Men allt mellan 4-8K beroende på skick och tillbehör. M a o förbannat prisvärd.
Tackar.
Det var ju typiskt att man blev påmind om den där
Var inne på en sumo som nästa men får nog tänka om.
Ja den där var jäkligt fin, jag håller med!Tackar.
Det var ju typiskt att man blev påmind om den där
Var inne på en sumo som nästa men får nog tänka om.
Har kollat en del på Helson tidigare men har lite svårt för just den där boetten. Men den kanske är snygg på armen..
Helson Sharkmaster 1000. Byggd som en tank. 4.5 mm tjockt safirglas.
Ja den är fin den.. Men jag har ju liksom redan en Seiko som dessutom är ganska lik den där..Vill man ha en "lagom" stor klocka som är grymt vacker och med en fantastisk precision så är ju en SBDB001 ett klockrent val
En annan tålig klocka är CWC RN Diver. Och apråpå den, köpte inte jag din för 5-6 år sedan? Jag har för mig att det var du. Jag har varit lite off klockvärlden några år och bara kört någon klocka utan flippande. Flippade för hysteriskt på gamla TTT, ebay och överallt tidigare, det är lite dimma, men jag minns ditt namn just för att jag har kvar klockan. Grymt bra billig klocka. Jag fotade den just när jag packade upp en baby tuna härom dagen. Återanvänder fotot från pakettråden:Varierar lite. Just SAR tillverkas inte sedan ett par år tillbaka. Men allt mellan 4-8K beroende på skick och tillbehör. M a o förbannat prisvärd.
En annan tålig klocka är CWC RN Diver. Och apråpå den, köpte inte jag din för 5-6 år sedan? Jag har för mig att det var du. Jag har varit lite off klockvärlden några år och bara kört någon klocka utan flippande. Flippade för hysteriskt på gamla TTT, ebay och överallt tidigare, det är lite dimma, men jag minns ditt namn just för att jag har kvar klockan. Grymt bra billig klocka. Jag fotade den just när jag packade upp en baby tuna härom dagen. Återanvänder fotot från pakettråden:
Haha jag förstår det. Jag kollade in din blogg nu och där är den minsann, med repan på bezel mellan 30 och 25 synlig och på natot från gnomwatches jag fick med och har kvar. Jag har nog aldrig varit så nöjd med ett köp om man ser till kvalité/armtid/pris som med CWC:n faktiskt. Tack!Mycket möjligt! Flippat för mycket för att komma ihåg Haft ett par olika CWC-dykare och skriver under på att dom är robusta.
Haha, det var som f-n.. Imponerande!Alltid när tåliga klockor diskuteras och Marathon kommer upp, så kommer jag att tänka på den här videon...
Haha jag förstår det. Jag kollade in din blogg nu och där är den minsann, med repan på bezel mellan 30 och 25 synlig och på natot från gnomwatches jag fick med och har kvar. Jag har nog aldrig varit så nöjd med ett köp om man ser till kvalité/armtid/pris som med CWC:n faktiskt. Tack!
På min arm:
Det är en sån jag sportar idag.. Tänkte eventuellt bara fylla på med någon till "arbetsklocka"..Första spontana tanke, SEIKO SKX007. Att den är löjligt prisvärd skadar inte det heller.
Mycket bra! Spring drive lär ju vara rätt mycket mindre stötkänsligt än en vanlig automatisk dykarklocka. En tonfisk med spring drive lär ju också tåla det mesta.Vill man ha en "lagom" stor klocka som är grymt vacker och med en fantastisk precision så är ju en SBDB001 ett klockrent val
Det kan jag intyga, SBDB009 var min första Spring Drive (och Tuna), riktig tålig, DLC beläggningen fungerar verkligen, jag lyckades inte repa/skada den under tiden jag hade den. Den saknar jag......men det finns flerMycket bra! Spring drive lär ju vara rätt mycket mindre stötkänsligt än en vanlig automatisk dykarklocka. En tonfisk med spring drive lär ju också tåla det mesta.
Det är inte överkurs, -det är härligt, häftigt och coolt!Hm är inte armen den begränsade faktorn! Att ha en klocka som kan köras över stridsvagn verkar vara lite överkurs!
Tidig 70-tals influenser. Tycker att Helson har gjort ett riktigt bra jobb att återge Omegas dykarur -71. Den är grym på handleden. 220 gram med fullängd på meschen. Min väger 198 gram.Har kollat en del på Helson tidigare men har lite svårt för just den där boetten. Men den kanske är snygg på armen..
Jodå, Oris Aquis (och Aquis Chronograph) är svårt fin!! Kan tycka att det är i lite tråkigt med armbanden dock, -alltså att det bara är deras armband som passar.. Men snygg är den absolut, den står på önskelistan..Funderat på en Oris? Håller sjukt hög kvalitet för de pengar de faktiskt kostar. Du får ju en Oris Divers Aquis flr ca 12500kr. Måste ju ändå ses som överkomligt.
Ja jag vet, pratade för nåt år sen med en kille som är urmakare och klocksamlare. Hans absoluta favoritmärke var Oris just p.g.a. att de håller så extremt bra kvalitet trots att de är relativt billiga.Kör själv en Divers Date till vardags. Den har varit med på det mesta, men ser fortfarande fin ut och fungerar perfekt.
Visst är det trist att det bara är deras armband som gäller, men de håller förvånande nog högre kvalitet än vad man kan förvänta sig för priset man betalar.