• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Frågor och funderingar kring annonser på Köp & Sälj 3.11

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag mår bra, tillräckligt för att ha ett fullt fungerande kritiskt tänkande, både mot mig själv och mot annat som händer utanför min kontroll. När du ändå ställer frågan så får jag fråga om du vill att jag lägger ut hela vår konversation? Den skulle visa lite mer kring din person och ge läsarna en större förståelse för hela bilden. Du har ju själv kontaktat mig och sagt att du vill göra affär och sen bara försvunnit/ghostat. Är det mer illa när jag gör det än när du gör det?

1645871771359.gif

Läge kanske att ta ert tjafs nån annanstans? Det är 0 intressant för nån annan. Den här tråden är tänkt att reda ut frågetecken kring klockor så vi kan lära oss saker - inte tjafsa om vad det står i ett gammalt PM.

Senast ändrad:
Jag mår bra, tillräckligt för att ha ett fullt fungerande kritiskt tänkande, både mot mig själv och mot annat som händer utanför min kontroll. När du ändå ställer frågan så får jag fråga om du vill att jag lägger ut hela vår konversation? Den skulle visa lite mer kring din person och ge läsarna en större förståelse för hela bilden. Du har ju själv kontaktat mig och sagt att du vill göra affär och sen bara försvunnit/ghostat. Är det mer illa när jag gör det än när du gör det?
Jag vill minnas att det framgår av den konversationen att du förstod att det var en pik från min sida angående affären du inte fullföljde. Du kanske borde titta igen och friska upp minnet? Vill även passa på föreslå att vi slutar kladda sönder den här tråden. Vill du ta diskussionen inför öppen ridå går det fint men starta då en "Scipios tråd om filosofiska funderingar om dubbla standarder i affärsmoral" eller något liknande. Annars finns jag på pm här eller på WhatsApp, t ex i gruppchatten där vi båda är medlemmar för maximal Streisand-effekt...

Läge kanske att ta ert tjafs nån annanstans? Det är 0 intressant för nån annan. Den här tråden är tänkt att reda ut frågetecken kring klockor så vi kan lära oss saker - inte tjafsa om vad det står i ett gammalt PM.

För mycket kontroverser och tjafs fram och tillbaka överhuvudtaget i denna tråden. Många verkar ju tycka det är kul tydligen men för egen del så tycker jag inte att tråden medför särskilt mycket positivt till forumet som den fungerar nu.
Bättre att den som hittar fel i en annons i så fall poängterar det för annonsören i PM istället för att lägga tiden här 🤔.
Vill man däremot ha en legitim tråd för tjafs ja då behåller man tråden som den är 🤷.

Bättre att den som hittar fel i en annons i så fall poängterar det för annonsören i PM istället för att lägga tiden här 🤔.
Den typen av felaktigheter mår väldigt bra att lyftas fram öppet om vi vill ha ett fungerande köp & sälj där man kan skicka pengar i förskott och veta vad man får. Det visar sig ganska ofta nämligen att samma säljare har "otur" många gånger med sina beskrivningar.

Den typen av felaktigheter mår väldigt bra att lyftas fram öppet om vi vill ha ett fungerande köp & sälj där man kan skicka pengar i förskott och veta vad man får. Det visar sig ganska ofta nämligen att samma säljare har "otur" många gånger med sina beskrivningar.

Jo så är det ju givetvis, visst fyller den en funktion men det behöver inte medföra så mycket kontroverser för det tänker jag.
Oavsett vem som har rätt eller fel i diverse frågor så mynnar det ju inte sällan ut i rena pajkastningen tyvärr.
Vissa gillar det säkert men för egen del så tycker jag det drar ner trådens syfte.

Jag har på mina senaste annonser fått bannor från moderator (moderatorer?) för att mina rubriker varit felaktiga. Det har varit allt från att jag inte fått skriva priset i rubriken till att jag inte får ange årtalet på klockan.
Jag har även lagt till tillbehör i en annons men fick inte skriva ”tillbehörs-bump” i rubriken.
Alla dessa strider tydligen mot regeln nr. 16

Men direkt efter dessa represalier så har jag kollat K&S och sett att redan på första sidan så är det 3-4st annonser som ”bryter” mot exakt samma regler som jag tydligen gjort. Men dom får bumpas gång på gång utan att bli redigerade av någon anledning.

Så min fråga är egentligen kort och gott: är jag mobbad av någon moderator, eller är det fler som får samma typ av uppläxning? 🤓

Sen förstår jag att dom inte kan hålla koll på varenda annons, men mina åthutningar har kommit inom ca:10min av inlagd/bumpad annons, medans annonsen/annonserna efter mig klarar sig gång på gång av någon oklar anledning 🤔

Inte hela världen egentligen, har man brutit mot reglerna så ska man få smisk. Men att alla bör vara lika inför lagen isåfall känns väl ändå rimligt att tycka 🤓
Konstigt att denna mobbning uppstod precis när du misslyckades följa en regel som de flesta andra lyckas följa.

Tycker det är OK så länge som det är konstruktivt. Finns säkert en och annan som är förstagångssäljare eller vissa misstag är just misstag. Betyder inte att man behöver peka finger eller hänga ut varandra. Sedan finns det ju ett gäng guider här på hur man ska tänka som både köpare och säljare.

Instämmer med @yonsson att man måste kunna stå för det man skriver. Om en person te x skrivit ngt i en tråd/meddelande och kan visa upp det är det väl knappast förtal?

Samtidigt borde röjande av personuppgifter etc. vara grund för omedelbar avstängning. Detta är inte OK.

Konstigt att denna mobbning uppstod precis när du misslyckades följa en regel som de flesta andra lyckas följa.

Ganska tydligt att du inte läst igenom mitt inlägg ordentligt kan jag tycka? Min fråga var ju varför andra annonser med ”felaktiga” rubriker får ligga kvar och bumpas gång på gång när jag får min redigerad omgående?
Jag har som jag nämnt tidigare inte sagt något alls om att jag inte brutit mot reglerna, jag undrar ju bara varför det är ok att vissa gör det och andra inte? Får jag svar på det så är jag nöjd, om inte så får jag väl känna mig smickrad över att ha en stalker 😉

Allt gott och trevlig lördag!

Ganska tydligt att du inte läst igenom mitt inlägg ordentligt kan jag tycka? Min fråga var ju varför andra annonser med ”felaktiga” rubriker får ligga kvar och bumpas gång på gång när jag får min redigerad omgående?
Jag har som jag nämnt tidigare inte sagt något alls om att jag inte brutit mot reglerna, jag undrar ju bara varför det är ok att vissa gör det och andra inte? Får jag svar på det så är jag nöjd, om inte så får jag väl känna mig smickrad över att ha en stalker 😉

Allt gott och trevlig lördag!
Vi sitter ju inte och kollar live dygnet runt. Pris i rubrik får man såklart ha.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp